REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia dla rozwoju przedsiębiorczości

REKLAMA

REKLAMA

W dniach od 25 maja do 1 czerwca br. odbędzie się Europejski Tydzień MŚP 2010. Inicjatorem tego wydarzenia jest Komisja Europejska.

Z tej okazji w 37 krajach świata również w Polsce odbędą się liczne imprezy i wydarzenia wspierające rozwój małej przedsiębiorczości. Pomysłodawcą i głównym koordynatorem Tygodnia jest Dyrekcja Generalna ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu Komisji Europejskiej.

REKLAMA

REKLAMA

Europejski Tydzień MŚP stanowi kulminację ogólnoeuropejskiej kampanii, której zadaniem jest informowanie na temat wsparcia dostępnego dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących na szczeblu europejskim, krajowym, regionalnym i lokalnym oraz promowanie przedsiębiorczości. Chodzi o zachęcenie obywateli, w tym szczególnie młodzieży, by poważnie rozważyli prowadzenie działalności gospodarczej, jako opcji w wyborze kariery zawodowej.

Wydarzenie to ma być jednocześnie wyrazem uznania dla przedsiębiorców za ich wkład w dobrobyt, tworzenie miejsc pracy, innowacyjność i konkurencyjność w Europie. Przedsięwzięcie to jest praktyczną realizacją Zasady I Programu "Small Business Act" dla Europy (SBA).

Polecamy: Finanse i rozwój Wieszjak.pl

W ramach Tygodnia odbędą się liczne happeningi, imprezy artystyczne, dni otwarte przedsiębiorstw, konkursy, konferencje, targi, wykłady, działania on-line, seminaria oraz warsztaty. Wśród poruszanych tematów znajdzie się szeroka gama zagadnień w tym m.in.: społeczna odpowiedzialność businessu, kształcenie przedsiębiorców, przedsiębiorczość kobiet, umiędzynarodowienie działalności, czy też kwestie prawno-podatkowe. Organizatorami lokalnych wydarzeń są przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, władze krajowe, regionalne oraz samorządy lokalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Także w Polsce odbędą się liczne wydarzenia wpisujące się w Europejski Tydzień MŚP 2010. Główne odbędą się w: Warszawie, Lublinie, Krakowie, Toruniu, Białymstoku, Olsztynie, Włocławku, Łodzi, Kielcach, Szczecinie, Sosnowcu, Bydgoszczy, Wrocławiu, Poznaniu i Policach.

REKLAMA

Oficjalne rozpoczęcie tegorocznej edycji Tygodnia odbędzie się 25 maja w Brukseli. Wtedy też poznamy laureata Europejskiego Konkursu Filmów o Przedsiębiorczości (EEVA) w edycji 2010. Zakończenie tygodnia nastąpi w dniach 31 maja i 1 czerwca w Madrycie konferencją na wysokim szczeblu pt. "Ku ożywieniu gospodarczemu – wsparcie dla MŚP".

Europejski Tydzień MŚP odbędzie już po raz drugi. Podczas jego ubiegłorocznej edycji odbyło się w sumie ponad 1200 wydarzeń i imprez. Odbywały się one nie tylko we wszystkich 27 państwach członkowskich UE, lecz również w Albanii, Chorwacji, Islandii, Izraelu, Lichtensteinie, Czarnogórze, Norwegii, Serbii i Turcji. Warto podkreślić, iż wydarzenie to jest dowodem politycznej determinacji Komisji Europejskiej do wspierania MŚP, będących podstawą gospodarki UE.

KE/IN

Polecamy: Mała firma Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA