REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzrośnie zatrudnienie w II kwartale 2010 r.

REKLAMA

REKLAMA

Pracodawcy w Polsce zwiększą dynamikę zatrudnienia w II kwartale 2010 r. Na podstawie deklaracji reprezentatywnej próby polskich pracodawców ustalono prognozę netto zatrudnienia na poziomie +13%. Jest to najwyższa prognoza dla II kwartału 2010 r. spośród wszystkich 17 przebadanych europejskich krajów.

20% pracodawców planuje zwiększenie całkowitego zatrudnienia, 7% przewiduje zmniejszenie zatrudnienia, a 71% badanych szacuje brak zmian personalnych w II kwartale 2010 r. W ujęciu kwartalnym, odnotowano wzrost prognozy netto zatrudnienia o 9 punktów, natomiast w ujęciu rok do roku, prognoza jest wyższa o 7 punktów procentowych.

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce, prognoza netto zatrudnienia dla II kwartału 2010 r. jest dodatnia we wszystkich 10 badanych sektorach. Najwyższą prognozę, drugi kwartał z rzędu, odnotowano w sektorze Instytucje sektora publicznego (+21%). Wyraźny optymizm widoczny jest także wśród pracodawców z sektora Handel detaliczny i hurtowy (+20%), Restauracje/ Hotele (+17%) oraz Kopalnie/ Przemysł wydobywczy (+16%). Umiarkowany optymizm przejawiają przedsiębiorcy z sektorów Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo oraz Finanse/ Ubezpieczenia/ Nieruchomości/ Usługi (oba +8%).

W porównaniu kwartalnym, odnotowano optymizm pracodawców z 9 na 10 sektorów i w większości przypadków wzrosty są znaczące. Największy wzrost, o 16 punktów procentowych, odnotowano dla sektora Produkcja przemysłowa. W przypadku sektorów Energetyka/ Gazownictwo/ Wodociągi, Kopalnie/ Przemysł oraz Handel detaliczny i hurtowy prognoza jest wyższa o 15 punktów. Prognoza netto zatrudnienia pozostaje na tym samym poziomie, co przed kwartałem w sektorze Finanse/ Ubezpieczenia/ Nieruchomości/ Usługi.

Polecamy: Jakie mamy rodzaje umów o pracę

REKLAMA

W ujęciu rocznym, wyższe prognozy netto zatrudnienia odnotowano w 7 z 10 sektorów. Największe wzrosty, o 23 i 19 punktów procentowych, widoczne są w sektorach, odpowiednio, Produkcja przemysłowa oraz Handel detaliczny i hurtowy. Prognoza netto zatrudnienia jest także wyższa w sektorach Kopalnie/ Przemysł wydobywczy, Instytucje sektora publicznego oraz Transport/ Logistyka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku regionów Polski , pracodawcy ze wszystkich 6 badanych regionów oceniają plany wzrostu zatrudnienia w II kwartale 2010 r. optymistycznie. Najwięcej optymizmu wykazują pracodawcy z regionu Północnego (województwo kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie), dla którego otrzymano prognozę netto zatrudnienia na poziomie +16%. Na podstawie deklaracji przedsiębiorców z regionu Północno-Zachodniego (województwo wielkopolskie, zachodniopomorskie, lubuskie) ustalono prognozę +14%. Prognoza netto zatrudnienia zarówno dla regionu Południowego (województwo małopolskie, śląskie), jak i Centralnego (województwo łódzkie, mazowieckie) osiąga +13%.

W ujęciu kwartalnym, dynamika zatrudnienia we wszystkich 6 badanych regionach będzie większa. Najwyższy wzrost, o 18 punktów procentowych, odnotowano dla regionu Północnego. W regionach Wschodnim (województwo lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, podlaskie) i Północno-Zachodnim także widoczne są znaczące wzrosty, odpowiednio o 15 i 13 punktów procentowych. Najmniejszy wzrosty, o 3 i 4 punkty, otrzymano dla regionów, odpowiednio, Centralnego
i Południowego.

Porównując rok do roku, prognozy netto zatrudnienia dla 5 regionów są bardziej optymistyczne.
Na podstawie deklaracji pracodawców z regionu Centralnego odnotowano wzrost o 14 punktów procentowych. Prognoza jest wyższa o 9 punktów w regionach Północnym i Północno-Zachodnim. Jedynym regionem, w którym prognoza netto zatrudnienia jest niższa niż przed rokiem jest region Wschodni, w którym odnotowano spadek o 2 punkty procentowe.

Źródło: Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla II kwartału 2010 r.

Polecamy: Serwis Zatrudnienie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA