REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć wartość firmy

Subskrybuj nas na Youtube
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Firma i marka istnieją dla klientów. To fakt. Inwestorzy stanowią także równie ważną grupę interesariuszy. I jednych, i drugich (a przede wszystkim ich kapitał) przyciągają marki silne, spójne w swej komunikacji i poważane na rynku. Jak zatem zwiększyć wartość firmy i marki, jeśli wciąż jesteśmy na etapie aspiracji do zostania liderem? Odpowiadamy.

Bądź widoczny tam, gdzie cię szukają

REKLAMA

97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nawet teraz twój potencjalny klient wpisuje frazę związaną z twoją marką. Czy łatwo znajdzie twoją stronę? Tu warto mieć na uwadze, że prawie w 90% przejrzy jedynie wyniki wyszukiwania z pierwszej strony (znajduje się na niej jedynie 10 stron). A jeśli należy do 63% zadających zapytanie w wyszukiwarce Google - kliknie w trzy pierwsze linki.

REKLAMA

Wniosek jest zatem prosty: będziesz widoczny w sieci -  przestaniesz być anonimowym brandem. To z kolei pozwoli dotrzeć do potencjalnego odbiorcy i zwiększy świadomość istnienia marki. Jak mówi Sebastian Kopiej z agencji Commplace: Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to istotny element rywalizacji z konkurencją. Stanowi o prestiżu firmy, a także zwiększa jej potencjał. Należy sobie bowiem uświadomić, że często pierwszym krokiem w lejku sprzedażowym może być wpisanie frazy związanej z twoją marką i kliknięcie „enter”. Czy pojawi się tam twoja strona? To zależy od ciebie. Co możesz zrobić? Wykorzystać odpowiednie narzędzia SEO (np. Marketing Conversion), które łączą content marketing ze sprzedażą. Te z kolei finalnie wzmacniają konwersje i wpływają na zwiększanie wartości marki.

Dane i jeszcze raz dane

W jaki sposób możesz przyciągnąć inwestorów lub potencjalnych kupców firmy? Działaj w myśl zasady: „Gdy masz wątpliwości, sprowadzaj wszystko do liczb. One nie mają emocji”. O jakich danych mowa?

Podzielić je można na dane dotyczące publikacji na temat marki:

  • Liczba publikacji medialnych na temat marki
  • Zasięgi publikacji medialnych

Dane dotyczące strony internetowej:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Unikatowi użytkownicy strony internetowej
  • Liczba odsłon strony internetowej
  • Pozycja domeny w wynikach wyszukiwania
  • Liczba kliknięć w zakładkę „kontakt” na stronie internetowej

Dane dotyczące klientów/potencjału firmy:

  • Marka kontra konkurencja (udział w rynku, wzrost, przewagi)
  • Dystrybucja produktów
  • Liczba umów    

Kwoty, na jakie opiewały umowy / umowy długoterminowe:

  • Autorskie rozwiązania
  • Sezonowość wyszukiwań (ile osób wpisuje jej nazwę w wyszukiwarkę)
  • Liczba i wartość zapytań ofertowych
  • Liczba klientów (oraz prognoza)
  • ROI kampanii reklamowych

Pokazując powyższe dane wskażesz czarno na białym, ile warta jest twoja firma. To z kolei pozytywnie wpłynie na nastroje inwestorów lub partnerów biznesowych. - Jeśli jednak powyższe statystyki wciąż nie są dla ciebie zadowalające – poszukaj wsparcia u specjalistów, którzy pomogą Ci w optymalizacji wyników – dodaje ekspert z Commplace.

Jak zwiększyć wartość firmy i marki? Pokaż referencje

REKLAMA

Aż 72% klientów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę wpływa na ich decyzje zakupowe. Z drugiej strony - wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują, że jedynie co trzeci usatysfakcjonowany konsument aktywnie poleca produkty lub usługi. To dobry moment na wdrożenie marketingu referencyjnego. Istotą marketingu referencyjnego, zwanego także marketingiem rekomendacyjnym jest zmotywowanie konsumentów do dzielenia się swoim doświadczeniem. Wdrożenie nie wymaga nakładów finansowych, lecz czasu i energii - Twojego i odbiorców Twojej oferty. Przy minimalnym wysiłku zyskać można mocne narzędzie promocyjne, które przełoży się na wzrost wartości firmy i marki, a tym samym zysk przedsiębiorstwa.

Jeśli nadalzastanawiasz się jak zwiększyć wartość firmy i marki rozpocznij od tych 3 prostych kroków. Postaw na widoczność  w wynikach wyszukiwania, zaprezentuj liczby, które pokażą potencjał firmy oraz pochwal się pozytywnymi recenzjami. To pomoże Ci dotrzeć zarówno do nowych klientów, jak i partnerów biznesowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA