REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć wartość firmy

ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Firma i marka istnieją dla klientów. To fakt. Inwestorzy stanowią także równie ważną grupę interesariuszy. I jednych, i drugich (a przede wszystkim ich kapitał) przyciągają marki silne, spójne w swej komunikacji i poważane na rynku. Jak zatem zwiększyć wartość firmy i marki, jeśli wciąż jesteśmy na etapie aspiracji do zostania liderem? Odpowiadamy.

Bądź widoczny tam, gdzie cię szukają

REKLAMA

97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nawet teraz twój potencjalny klient wpisuje frazę związaną z twoją marką. Czy łatwo znajdzie twoją stronę? Tu warto mieć na uwadze, że prawie w 90% przejrzy jedynie wyniki wyszukiwania z pierwszej strony (znajduje się na niej jedynie 10 stron). A jeśli należy do 63% zadających zapytanie w wyszukiwarce Google - kliknie w trzy pierwsze linki.

REKLAMA

Wniosek jest zatem prosty: będziesz widoczny w sieci -  przestaniesz być anonimowym brandem. To z kolei pozwoli dotrzeć do potencjalnego odbiorcy i zwiększy świadomość istnienia marki. Jak mówi Sebastian Kopiej z agencji Commplace: Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to istotny element rywalizacji z konkurencją. Stanowi o prestiżu firmy, a także zwiększa jej potencjał. Należy sobie bowiem uświadomić, że często pierwszym krokiem w lejku sprzedażowym może być wpisanie frazy związanej z twoją marką i kliknięcie „enter”. Czy pojawi się tam twoja strona? To zależy od ciebie. Co możesz zrobić? Wykorzystać odpowiednie narzędzia SEO (np. Marketing Conversion), które łączą content marketing ze sprzedażą. Te z kolei finalnie wzmacniają konwersje i wpływają na zwiększanie wartości marki.

Dane i jeszcze raz dane

W jaki sposób możesz przyciągnąć inwestorów lub potencjalnych kupców firmy? Działaj w myśl zasady: „Gdy masz wątpliwości, sprowadzaj wszystko do liczb. One nie mają emocji”. O jakich danych mowa?

Podzielić je można na dane dotyczące publikacji na temat marki:

  • Liczba publikacji medialnych na temat marki
  • Zasięgi publikacji medialnych

Dane dotyczące strony internetowej:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Unikatowi użytkownicy strony internetowej
  • Liczba odsłon strony internetowej
  • Pozycja domeny w wynikach wyszukiwania
  • Liczba kliknięć w zakładkę „kontakt” na stronie internetowej

Dane dotyczące klientów/potencjału firmy:

  • Marka kontra konkurencja (udział w rynku, wzrost, przewagi)
  • Dystrybucja produktów
  • Liczba umów    

Kwoty, na jakie opiewały umowy / umowy długoterminowe:

  • Autorskie rozwiązania
  • Sezonowość wyszukiwań (ile osób wpisuje jej nazwę w wyszukiwarkę)
  • Liczba i wartość zapytań ofertowych
  • Liczba klientów (oraz prognoza)
  • ROI kampanii reklamowych

Pokazując powyższe dane wskażesz czarno na białym, ile warta jest twoja firma. To z kolei pozytywnie wpłynie na nastroje inwestorów lub partnerów biznesowych. - Jeśli jednak powyższe statystyki wciąż nie są dla ciebie zadowalające – poszukaj wsparcia u specjalistów, którzy pomogą Ci w optymalizacji wyników – dodaje ekspert z Commplace.

Jak zwiększyć wartość firmy i marki? Pokaż referencje

REKLAMA

Aż 72% klientów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę wpływa na ich decyzje zakupowe. Z drugiej strony - wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują, że jedynie co trzeci usatysfakcjonowany konsument aktywnie poleca produkty lub usługi. To dobry moment na wdrożenie marketingu referencyjnego. Istotą marketingu referencyjnego, zwanego także marketingiem rekomendacyjnym jest zmotywowanie konsumentów do dzielenia się swoim doświadczeniem. Wdrożenie nie wymaga nakładów finansowych, lecz czasu i energii - Twojego i odbiorców Twojej oferty. Przy minimalnym wysiłku zyskać można mocne narzędzie promocyjne, które przełoży się na wzrost wartości firmy i marki, a tym samym zysk przedsiębiorstwa.

Jeśli nadalzastanawiasz się jak zwiększyć wartość firmy i marki rozpocznij od tych 3 prostych kroków. Postaw na widoczność  w wynikach wyszukiwania, zaprezentuj liczby, które pokażą potencjał firmy oraz pochwal się pozytywnymi recenzjami. To pomoże Ci dotrzeć zarówno do nowych klientów, jak i partnerów biznesowych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA