REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze na rachunku sprzedawcy dostępne zaraz po wpłacie? Tak działa bramka płatnicza Paynow dla klientów korporacyjnych

REKLAMA

mBank wprowadził nowy system płatności online dla największych sklepów internetowych. Teraz dzięki bramce Paynow – bo o niej mowa – sprzedawcy dostaną pieniądze w zasadzie od ręki.
.

.

Materiały prasowe

mBank reaguje na wzrost znaczenia e-handlu, po tym jak zainteresowanie zakupami w sieci dodatkowo podbiły dwie fale pandemii i związane z nimi lockdowny.

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach handel w sieci stał się integralną częścią całego rynku sprzedaży towarów i  usług. Jego wartość w ciągu roku wzrosła w 2020 r. o prawie 40% proc. z ok 52 do ponad 72 mld zł. Wzrósł też udział e-commerce w handlu detalicznych z 8 do ponad 12% – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.

Dynamicznie zaczęła rosnąć też sama liczba sklepów internetowych. Jak podliczyła Izba Gospodarki Elektroniczne od marca do końca ub.r. działalność rozpoczęło kolejnych 11 tys. Tak, że łącznie jest ich już teraz ponad 40 tys. I będzie nadal przybywać. Szacunki PwC wskazują, że wartość rynku w 2026 r. ma dojść aż do 162 mld zł, co odpowiada 20 proc. całego handlu detalicznego. To oznacza średnioroczny wzrost na poziomie 12 proc.!

Paynow dla dużych graczy

REKLAMA

Odpowiedzią mBanku na modyfikacje zwyczajów zakupowych Polaków jest uzupełnienie oferty o usługę Paynow dla klientów korporacyjnych. Wcześniej znajdowała się ona w ofercie bankowości detalicznej i była przeznaczona dla właścicieli mniejszych sklepów internetowych. Często prowadzonych w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Rozwój rozliczeń w świecie wirtualnym znacząco zmienił perspektywę banków. Wraz z rozwojem technologii informatycznych po stronie banków przyszedł czas na włączenie obsługi rynku e-commerce w sferę usług bankowych. Uruchomienie bezpośredniej obsługi bramki płatniczej stało się więc naturalnym krokiem uzupełniającym dotychczasowy zakres usług – tłumaczy dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.

Zastrzega przy tym, że mBank, jako „lider innowacyjności w Polsce obsługuje chyba największą grupę firm aktywnych w e-commerce”. – Tym bardziej chcemy ułatwić naszym klientom łatwe i bezpieczne funkcjonowanie w obszarze bezpośrednich rozliczeń z kupującymi. Mamy ponad 4,5 miliona bardzo aktywnych klientów detalicznych, którzy doskonale radzących sobie z technologią i robiących regularnie zakupy w internecie – dodaje
 

Własna bramka od mBanku

Samo narzędzie jest proste i intuicyjne. A przy tym łatwe w instalacji. Jak działa?

Po kliknięciu w ikonkę Paynow kupujący dostaje wybór płatności za pomocą przelewu online, karty płatniczej lub BLIKa –  płaci za zamówienie tak, jak mu wygonie. W przyszłości pojawią się także płatności ratalne.

Środki na koncie sprzedawcy dostępne są zaraz po tym jak kupujący dokona wpłaty (przelewem online lub BLIKiem), co daje Paynow przewagę nad  konkurentami jak. Głównie dlatego, że w innych przypadkach kupujący najpierw wysyła pieniądze do pośrednika, którym jest sama platforma. Środki z konta na konto potrafią iść wtedy nawet kilka dni.

Sama aktywacja Paynow jest darmowa – firma nie ponosi opłaty startowej, płaci tylko prowizję. Jedną z najniższych na runku. Jest ona stała. Niezależna od obrotów. Wynosi standardowo jedynie 0,95 proc. wartości transakcji, a w przypadku klientów o wysokich obrotach, bank jest elastyczny.

Jeden bank od wszystkiego 

Co równie ważne, panel do zarządzania bramką Paynow jest zintegrowany z firmowym kontem bankowym – jeden z modułów bankowej platformy internetowej mBank Company Net. A to oznacza, że nie ma potrzeby łączenia danych z różnych systemów i przedsiębiorca zyskuje podgląd na całość finansów firm. Po drugie – może szybko dodać kolejny sklep do systemu płatności online (a kupujący w sieci korzystać z wiarygodnych rozwiązań, bo mBank zadbał o szyfrowanie danych klientów i ich bezpieczne przesyłanie). I po trzecie, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonać zwrotu środków na konto kupującego.

Do obsługi całości wystarczy jedno hasło i jeden login.

– Stosujemy podejście „Jeden bank do wszystkiego”, co daje obustronne korzyści. Od strony klienta to nie tylko łatwiejsze zarządzanie systemem i dostępami, ale również pełniejszy obraz przepływu środków w ramach rozliczeń e-commerce, lepsze raportowanie, szybszy dostęp do informacji, środków finansowych i lepsza płynność. Od strony banku – lepsze rozumienie biznesu klienta i w konsekwencji łatwiejsze dostosowanie rozszerzonej oferty produktowej do jego potrzeb – zapewniają przedstawiciele mBanku.

Panel i bramka dostosowane są też do urządzeń mobilnych, w efekcie firmą można zarządzać ze smartfona.

Efekt skali

Ale Paynow to także platforma dystrybucji usług mBanku, które mogą przyczynić się wzrostu sprzedaży firm.

Zaawansowana technicznie bramka płatności zapewnia korzyści wynikające z chmury obliczeniowej, w tym. m.in. wysoką wydajność przy dużej liczbie transakcji. Poza tym jest elementem infrastruktury firmy e-commerce, co przekłada się na poprawę konwersji i zwiększenie wartości koszyka w sklepie (warto pamiętać, że tak krytyczny element e-sklepu jak rozliczenia bezgotówkowe powinien być zabezpieczony umową więcej niż z jednym dostawcą). Innymi słowy: Paynow łączy się z platformą sprzedaży, magazynem, analityką i np. narzędziami komunikacji.

Do tego zapewnia integrację z programem cashback o nazwie mOkazje – co przekłada się na pozyskanie nowych nabywców czy np. wtyczki do głównych platform internetowych – zapewniają szybką i prostą integrację bramki ze sklepem.

.

.

Materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

REKLAMA

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

REKLAMA

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA