REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile pieniędzy trafia do budżetu państwa z branży hazardowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką
Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką

REKLAMA

REKLAMA

Rynek hazardowy tylko w 2020 roku odprowadził do budżetu z tytułu podatku od gier i dopłat na fundusze celowe ok. 3,5 mld złotych. Czy Państwo jednak w pełni wykorzystuje potencjał polskiej branży?

Rynek hazardowy na polskim rynku

Rynek hazardowy tylko w 2020 roku odprowadził do budżetu z tytułu podatku od gier i dopłat na fundusze celowe ok. 3,5 mld złotych. Totalizator Sportowy, który jest największym operatorem hazardowym na polskim rynku przekazał do budżetu 1,18 mld zł w ramach podatku od gier i ponad 1,1 mld zł z dopłat, które między innymi zasilają polski sport i kulturę. Bukmacherzy z tytułu podatku od gier przekazali 0,9 mld zł. Kasyna stacjonarne w poprzednim roku wygenerowały wpływy do budżetu przekraczające 0,3 mld złotych i był to wynik niższy niż rok wcześniej z uwagi na sytuację związaną z COVID-19.

REKLAMA

Dlaczego potencjał gospodarki w segmencie gier hazardowych nie jest w pełni wykorzystany?

REKLAMA

Jednym z powodów dla których Polska nie jest w stanie w pełni skorzystać z możliwości rynku hazardowego, jest wysokim poziom szarej strefy, który według różnych badań waha się od kilkunastu to nawet kilkudziesięciu procent całego rynku. Niektóre segmenty nie są w należyty sposób uregulowane. Przykładowo państwo wprowadziło monopol na gry na automatach i kasyno internetowe jednakże nie dało temu monopolowi odpowiednich narzędzi do informowania o legalnej alternatywie dla nielegalnych punktów gier na automatach i portali kasyn internetowych. Jedne z najbardziej restrykcyjnych ograniczeń w zakresie informowania i reklamy tego typu rozrywki funkcjonują właśnie w Polsce co skutkuje tym, że monopolista nie jest w stanie przebić się ze swoją ofertą do wystarczającej liczby klientów. Odbywa się to ze szkodą nie tylko dla Skarbu Państwa, ale również dla samych graczy, którzy grając u nielicencjonowanych operatorów hazardowych nie mają gwarancji wypłaty swoich wygranych. Brak zainteresowania mechanizmami odpowiedzialnej gry to również jedna z cech nielegalnych operatorów.

Jednocześnie, w segmencie zakładów bukmacherskich, na rynku funkcjonuje obrotowy 12% podatek od gier, który wypycha klientów do szarej strefy, gdyż wygrane u legalnego operatora przy tym samym kursie co u nielegalnego są niższe niż w szarej strefie.

Ponadto poker online i poker tzw. gier cashowych znajdują się w 100% szarej strefie. Brak odpowiednich regulacji w pokerze powoduje, że polscy pokerzyści zmuszeni się wyjeżdżać m.in. do Czech i Słowacji lub grają online w szarej strefie. Polska gospodarka i polskie kasyna tracą również na braku istnienia zjawiska tzw. turystyki pokerowej.

Ograniczenia w zakresie lokowania automatów do gier wyłącznie w salonach oraz wyłącznie nie mniej niż 3 automatów i jednego na 1 tys. mieszkańców, a do tego bardzo restrykcyjne przepisy w zakresie wchodzenia do punktów gier i monitoringu video powodują, że monopolista nie jest w stanie odtworzyć rynku automatów znanego z przeszłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak walczyć z szarą strefą?

Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką. W przypadku zakładów wzajemnych szara strefa wynika z konkurencyjności firm offshore, które oferują całkowitą grę bez podatku. Wynika to z różnic sposobu opodatkowania spółek bukmacherskich w poszczególnych krajach. W Polsce gracz zawierając zakład za 100 zł, już na samym początku ponosi koszt 12% podatku, więc realnie w tym przypadku zawiera zakład za 88 zł. Jego potencjalna wygrana w ten sposób również jest znacznie mniejsza. Dlatego w branży postuluje się o przejście na model opodatkowania marży na sprzedaży danego operatora.

REKLAMA

W przypadku kasyn online funkcjonuje właśnie model opodatkowania oparty o marżę ze sprzedaży operatora, ale motywacja graczy do uczestnictwa w szarej strefie nie wynika z chęci większych wygranych czy różnic produktowych pomiędzy operatorami, ale z niewiedzy o istnieniu legalnej alternatywy. Kasyno należące do Totalizatora Sportowego nie ma bowiem możliwości publicznego informowania o swojej marce i nie może skorzystać z takiego wachlarzu narzędzi marketingowych jak chociażby polscy bukmacherzy.

Wraz z nowelizacją Ustawy o Grach Hazardowych powołano do życia rejestr domen zakazanych w którym obecnie znajduje się ponad 13 tysięcy adresów, ale nielegalnie operatorzy obchodzą go, dopisując do adresów swoich domen kolejne numery czy przypadkowe litery, które skutecznie obchodzą ten rejestr. Z dniem 1 czerwca 2021 roku w życie weszła nowelizacja ustawy celnej, która zapowiada się, że będzie miała znaczący wpływ na sposób realizowania ustawy hazardowej. Od dziś dopisywanie kolejnych domen operatorów do listy blokowanych adresów ma przebiegać znacznie sprawniej.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA