REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile pieniędzy trafia do budżetu państwa z branży hazardowej?

Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką
Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką

REKLAMA

REKLAMA

Rynek hazardowy tylko w 2020 roku odprowadził do budżetu z tytułu podatku od gier i dopłat na fundusze celowe ok. 3,5 mld złotych. Czy Państwo jednak w pełni wykorzystuje potencjał polskiej branży?

Rynek hazardowy na polskim rynku

Rynek hazardowy tylko w 2020 roku odprowadził do budżetu z tytułu podatku od gier i dopłat na fundusze celowe ok. 3,5 mld złotych. Totalizator Sportowy, który jest największym operatorem hazardowym na polskim rynku przekazał do budżetu 1,18 mld zł w ramach podatku od gier i ponad 1,1 mld zł z dopłat, które między innymi zasilają polski sport i kulturę. Bukmacherzy z tytułu podatku od gier przekazali 0,9 mld zł. Kasyna stacjonarne w poprzednim roku wygenerowały wpływy do budżetu przekraczające 0,3 mld złotych i był to wynik niższy niż rok wcześniej z uwagi na sytuację związaną z COVID-19.

REKLAMA

hazard 1

Dlaczego potencjał gospodarki w segmencie gier hazardowych nie jest w pełni wykorzystany?

REKLAMA

Jednym z powodów dla których Polska nie jest w stanie w pełni skorzystać z możliwości rynku hazardowego, jest wysokim poziom szarej strefy, który według różnych badań waha się od kilkunastu to nawet kilkudziesięciu procent całego rynku. Niektóre segmenty nie są w należyty sposób uregulowane. Przykładowo państwo wprowadziło monopol na gry na automatach i kasyno internetowe jednakże nie dało temu monopolowi odpowiednich narzędzi do informowania o legalnej alternatywie dla nielegalnych punktów gier na automatach i portali kasyn internetowych. Jedne z najbardziej restrykcyjnych ograniczeń w zakresie informowania i reklamy tego typu rozrywki funkcjonują właśnie w Polsce co skutkuje tym, że monopolista nie jest w stanie przebić się ze swoją ofertą do wystarczającej liczby klientów. Odbywa się to ze szkodą nie tylko dla Skarbu Państwa, ale również dla samych graczy, którzy grając u nielicencjonowanych operatorów hazardowych nie mają gwarancji wypłaty swoich wygranych. Brak zainteresowania mechanizmami odpowiedzialnej gry to również jedna z cech nielegalnych operatorów.

Jednocześnie, w segmencie zakładów bukmacherskich, na rynku funkcjonuje obrotowy 12% podatek od gier, który wypycha klientów do szarej strefy, gdyż wygrane u legalnego operatora przy tym samym kursie co u nielegalnego są niższe niż w szarej strefie.

Ponadto poker online i poker tzw. gier cashowych znajdują się w 100% szarej strefie. Brak odpowiednich regulacji w pokerze powoduje, że polscy pokerzyści zmuszeni się wyjeżdżać m.in. do Czech i Słowacji lub grają online w szarej strefie. Polska gospodarka i polskie kasyna tracą również na braku istnienia zjawiska tzw. turystyki pokerowej.

Ograniczenia w zakresie lokowania automatów do gier wyłącznie w salonach oraz wyłącznie nie mniej niż 3 automatów i jednego na 1 tys. mieszkańców, a do tego bardzo restrykcyjne przepisy w zakresie wchodzenia do punktów gier i monitoringu video powodują, że monopolista nie jest w stanie odtworzyć rynku automatów znanego z przeszłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
hazard 2

Jak walczyć z szarą strefą?

Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką. W przypadku zakładów wzajemnych szara strefa wynika z konkurencyjności firm offshore, które oferują całkowitą grę bez podatku. Wynika to z różnic sposobu opodatkowania spółek bukmacherskich w poszczególnych krajach. W Polsce gracz zawierając zakład za 100 zł, już na samym początku ponosi koszt 12% podatku, więc realnie w tym przypadku zawiera zakład za 88 zł. Jego potencjalna wygrana w ten sposób również jest znacznie mniejsza. Dlatego w branży postuluje się o przejście na model opodatkowania marży na sprzedaży danego operatora.

hazard 3

REKLAMA

W przypadku kasyn online funkcjonuje właśnie model opodatkowania oparty o marżę ze sprzedaży operatora, ale motywacja graczy do uczestnictwa w szarej strefie nie wynika z chęci większych wygranych czy różnic produktowych pomiędzy operatorami, ale z niewiedzy o istnieniu legalnej alternatywy. Kasyno należące do Totalizatora Sportowego nie ma bowiem możliwości publicznego informowania o swojej marce i nie może skorzystać z takiego wachlarzu narzędzi marketingowych jak chociażby polscy bukmacherzy.

Wraz z nowelizacją Ustawy o Grach Hazardowych powołano do życia rejestr domen zakazanych w którym obecnie znajduje się ponad 13 tysięcy adresów, ale nielegalnie operatorzy obchodzą go, dopisując do adresów swoich domen kolejne numery czy przypadkowe litery, które skutecznie obchodzą ten rejestr. Z dniem 1 czerwca 2021 roku w życie weszła nowelizacja ustawy celnej, która zapowiada się, że będzie miała znaczący wpływ na sposób realizowania ustawy hazardowej. Od dziś dopisywanie kolejnych domen operatorów do listy blokowanych adresów ma przebiegać znacznie sprawniej.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA