REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile pieniędzy trafia do budżetu państwa z branży hazardowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką
Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką

REKLAMA

REKLAMA

Rynek hazardowy tylko w 2020 roku odprowadził do budżetu z tytułu podatku od gier i dopłat na fundusze celowe ok. 3,5 mld złotych. Czy Państwo jednak w pełni wykorzystuje potencjał polskiej branży?

Rynek hazardowy na polskim rynku

Rynek hazardowy tylko w 2020 roku odprowadził do budżetu z tytułu podatku od gier i dopłat na fundusze celowe ok. 3,5 mld złotych. Totalizator Sportowy, który jest największym operatorem hazardowym na polskim rynku przekazał do budżetu 1,18 mld zł w ramach podatku od gier i ponad 1,1 mld zł z dopłat, które między innymi zasilają polski sport i kulturę. Bukmacherzy z tytułu podatku od gier przekazali 0,9 mld zł. Kasyna stacjonarne w poprzednim roku wygenerowały wpływy do budżetu przekraczające 0,3 mld złotych i był to wynik niższy niż rok wcześniej z uwagi na sytuację związaną z COVID-19.

REKLAMA

Dlaczego potencjał gospodarki w segmencie gier hazardowych nie jest w pełni wykorzystany?

REKLAMA

Jednym z powodów dla których Polska nie jest w stanie w pełni skorzystać z możliwości rynku hazardowego, jest wysokim poziom szarej strefy, który według różnych badań waha się od kilkunastu to nawet kilkudziesięciu procent całego rynku. Niektóre segmenty nie są w należyty sposób uregulowane. Przykładowo państwo wprowadziło monopol na gry na automatach i kasyno internetowe jednakże nie dało temu monopolowi odpowiednich narzędzi do informowania o legalnej alternatywie dla nielegalnych punktów gier na automatach i portali kasyn internetowych. Jedne z najbardziej restrykcyjnych ograniczeń w zakresie informowania i reklamy tego typu rozrywki funkcjonują właśnie w Polsce co skutkuje tym, że monopolista nie jest w stanie przebić się ze swoją ofertą do wystarczającej liczby klientów. Odbywa się to ze szkodą nie tylko dla Skarbu Państwa, ale również dla samych graczy, którzy grając u nielicencjonowanych operatorów hazardowych nie mają gwarancji wypłaty swoich wygranych. Brak zainteresowania mechanizmami odpowiedzialnej gry to również jedna z cech nielegalnych operatorów.

Jednocześnie, w segmencie zakładów bukmacherskich, na rynku funkcjonuje obrotowy 12% podatek od gier, który wypycha klientów do szarej strefy, gdyż wygrane u legalnego operatora przy tym samym kursie co u nielegalnego są niższe niż w szarej strefie.

Ponadto poker online i poker tzw. gier cashowych znajdują się w 100% szarej strefie. Brak odpowiednich regulacji w pokerze powoduje, że polscy pokerzyści zmuszeni się wyjeżdżać m.in. do Czech i Słowacji lub grają online w szarej strefie. Polska gospodarka i polskie kasyna tracą również na braku istnienia zjawiska tzw. turystyki pokerowej.

Ograniczenia w zakresie lokowania automatów do gier wyłącznie w salonach oraz wyłącznie nie mniej niż 3 automatów i jednego na 1 tys. mieszkańców, a do tego bardzo restrykcyjne przepisy w zakresie wchodzenia do punktów gier i monitoringu video powodują, że monopolista nie jest w stanie odtworzyć rynku automatów znanego z przeszłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak walczyć z szarą strefą?

Każdy segment branży hazardowej wyróżnia się nieco inną specyfiką. W przypadku zakładów wzajemnych szara strefa wynika z konkurencyjności firm offshore, które oferują całkowitą grę bez podatku. Wynika to z różnic sposobu opodatkowania spółek bukmacherskich w poszczególnych krajach. W Polsce gracz zawierając zakład za 100 zł, już na samym początku ponosi koszt 12% podatku, więc realnie w tym przypadku zawiera zakład za 88 zł. Jego potencjalna wygrana w ten sposób również jest znacznie mniejsza. Dlatego w branży postuluje się o przejście na model opodatkowania marży na sprzedaży danego operatora.

REKLAMA

W przypadku kasyn online funkcjonuje właśnie model opodatkowania oparty o marżę ze sprzedaży operatora, ale motywacja graczy do uczestnictwa w szarej strefie nie wynika z chęci większych wygranych czy różnic produktowych pomiędzy operatorami, ale z niewiedzy o istnieniu legalnej alternatywy. Kasyno należące do Totalizatora Sportowego nie ma bowiem możliwości publicznego informowania o swojej marce i nie może skorzystać z takiego wachlarzu narzędzi marketingowych jak chociażby polscy bukmacherzy.

Wraz z nowelizacją Ustawy o Grach Hazardowych powołano do życia rejestr domen zakazanych w którym obecnie znajduje się ponad 13 tysięcy adresów, ale nielegalnie operatorzy obchodzą go, dopisując do adresów swoich domen kolejne numery czy przypadkowe litery, które skutecznie obchodzą ten rejestr. Z dniem 1 czerwca 2021 roku w życie weszła nowelizacja ustawy celnej, która zapowiada się, że będzie miała znaczący wpływ na sposób realizowania ustawy hazardowej. Od dziś dopisywanie kolejnych domen operatorów do listy blokowanych adresów ma przebiegać znacznie sprawniej.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA