Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak chronić firmowe pieniądze przez utratą wartości

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł partnerski
laptop
laptop
Materiały prasowe
Wielu przedsiębiorców zastanawia się jak uchronić swój kapitał w czasach wysokiej inflacji. Podobnie jak oni, ich pieniądze powinny pracować. Bank Pekao ma propozycję dla prowadzących działalność gospodarczą, spółkę cywilną lub osobową z uproszczoną księgowością, pozwalającą łączyć wysokie oprocentowanie z elastycznością

W tak zmiennych czasach posiadanie poduszki bezpieczeństwa staje się wręcz koniecznością dla każdego przedsiębiorcy, bez względu na wielkość czy branżę, w której działa. Pozwala bowiem szybko reagować na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń, takich jak wzrost kosztów, spadek – albo wzrost – popytu czy konieczność szybkiego dostosowania się do nowych obowiązków w związku ze zmianą przepisów, co w polskich realiach zdarza się wcale nierzadko.

Przyjmuje się, że rezerwa finansowa powinna odpowiadać kwocie, która pokryje wydatki firmy w okresie od trzech do sześciu miesięcy. Oczywiście wiele zależy od wielkości przedsiębiorstwa i tego, czy działa w sektorze o wysokim, czy niskim ryzyku. 

Niemniej jednak, są dwie ważne kwestie, jakie przedsiębiorca musi wziąć pod uwagę myśląc o lokowaniu swoich środków. Czy potrzebuje mieć do nich stały dostęp, albo może się tak zdarzyć, że nieoczekiwanie będzie potrzebował je wypłacić? I w parze z tym: jak ulokować pieniądze, aby mimo wszystko otrzymać korzystne oprocentowanie? 

Naprzeciw takim potrzebom wychodzi Bank Pekao z Kontem Oszczędnościowym Biznes. Do 31 grudnia 2024 roku trwa promocja, w ramach której można otrzymać odsetki na poziomie 5,5 procent w skali roku, do salda 200 tys. zł (nadwyżka ponad tę kwotę jest oprocentowana na 0,50 proc.), przez okres pierwszych 92 dni. Co ważne, odsetki naliczane są dziennie i następnie na koniec każdego miesiąca dopisywane do salda. Pieniądze można wpłacać i wypłacać w dowolnym momencie, nie wpływa to na oprocentowanie w opisanym okresie. 

Aby skorzystać z promocji wystarczy otworzyć Konto Oszczędnościowe Biznes do końca tego roku. Można to zrobić w Pekao24, aplikacji PeoPay, w placówkach banku lub partnerskich. Oferta adresowana jest do podmiotów krajowych (rezydentów). Może z niej skorzystać osoba fizyczna prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą (lub otwierającą ją w czasie trwania promocji), spółkę cywilną lub osobową z księgowością uproszczoną. Dodatkowym warunkiem jest to, aby przedsiębiorca nie był związany z Bankiem Pekao - licząc 180 dni wstecz od zawarcia umowy na Konto Oszczędnościowe Biznes - umową rachunku rozliczeniowego dla firmy. Oprócz konta oszczędnościowego, trzeba też zawrzeć umowę na Konto Biznes z Żubrem.

Warto dodać, że prowadzenie Konta Oszczędnościowego Biznes oraz wykonanie pierwszego w miesiącu wewnętrznego przelewu w bankowości elektronicznej jest bezpłatne. 

Konto Oszczędnościowe Biznes zapewnia przedsiębiorcom możliwość bezpiecznego i efektywnego zarządzania swoimi finansami, oferując jednocześnie zysk z odsetek na środkach przechowywanych na rachunku.

PAO

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.