REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Windykatorzy mają więcej pracy niż w 2023 r. "Windykacja nie oznacza bankructwa"

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
windykacja
windykacja
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2024 nie zaczął się optymistycznie dla kilku branż. Liczba windykacji w I kwartale tego roku jest większa niż w roku 2023. Które sektory mają najtrudniej? Co czeka przedsiębiorców do końca roku?

Coraz więcej windykacji windykacji

REKLAMA

Podczas, gdy część branży rozkwita, inne mierzą się z poważnymi problemami. Eksperci zajmujący się gospodarką i rynkiem pracy unikają sformułowań, że mierzymy się w kraju z recesją, ale przedsiębiorcy zajmujący się windykacją, restrukturyzacją oraz doradztwem gospodarczym przyznają, że sytuacja wielu branż jest bardzo trudna.

REKLAMA

- Jest w tym pewien paradoks, bo z jednej strony mamy najlepsze nastroje konsumenckie od lat i najniższe bezrobocie, ale z drugiej wiele sektorów gospodarki jest w gorszym stanie niż w roku 2023, a nawet najgorszym od czasów pandemii. Powodów jest pewnie więcej niż jeden. Z naszego doświadczenia na restrukturyzację coraz częściej decydują się firmy, które widzą, że ten rok nie przyniesie przełomu w zdobywaniu klientów. Są to branże, które np. kooperują z przemysłem niemieckim, a tam z powodu kryzysu jest mniej zleceń – mówi Katarzyna Rogoźnicka, doradca restrukturyzacyjny. – Restrukturyzacja to system działania, który w wielu przypadkach pomaga przeprowadzić firmę przez gorszy czas. Pokazujemy przedsiębiorcom, że upadłość nie zawsze jest konieczna. Przypominamy jednak, że na takie działanie trzeba się zdecydować kiedy na horyzoncie pojawiają się ciemne chmury, a nie wtedy, gdy sytuacja często jest krytyczna. Przedsiębiorcy bardzo często zwlekają zbyt długo z podjęciem decyzji, jak ratować się w czasie kryzysu – przyznaje Katarzyna Rogoźnicka.

Co czeka przedsiębiorców w 2024 r.?

Jakie są możliwości przedsiębiorców na ten rok? - Z jednej strony mamy perspektywę pozyskania środków z KPO i wielu inwestycji publicznych, co da oddech sektorowi budowlanemu i przemysłowi. Z drugiej strony mamy w Polsce coraz więcej uruchamianych zwolnień grupowych. Szczególnie w firmach produkcyjnych, IT oraz BPO, co nie jest dobrym prognostykiem. To jest na pewno rok gospodarczych paradoksów – mówi Katarzyna Rogoźnicka.

REKLAMA

Jak się przedstawia pierwszy kwartał 2024 r. pod względem liczby windykacji? Małgorzata Marczulewska przyznaje, że windykatorzy mają więcej pracy niż w roku 2023. Powodów gospodarczych jest kilka. Podstawowy to trudniejsza sytuacja handlu i przemysłu, co przekłada się na sytuację np. transportu. 

- Był czas, gdy niemal 80% windykacji dotyczyła np. gastronomii i turystyki. Teraz ta struktura jest zupełnie inna. Windykujemy nie wśród małych firm, a coraz większych podmiotów, które wpadły w spiralę zadłużenia, bo nagle spadło zainteresowanie ich produkcją. Taki problem ma przemysł, w tym przemysł drzewny – mówi windykator Małgorzata Marczulewska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 – Najwięcej windykacji w tym kwartale mieliśmy w sektorze transportowym. To zwykle mniejsze podmioty, które wpadły w problemy ze względu na małą liczbę zleceń międzynarodowych. Ogólnie widzimy, że firmy działające w kooperacji np. polsko-niemieckiej muszą szukać nowych zleceń, dywersyfikować działalność. Więcej windykacji mamy również w przypadku podwykonawców dla sektora budowlanego, firm remontowych, firm zajmujących się remontami. Nieruchomości to jest branża, która obecnie „faluje”. Budów wciąż jest mniej. Problemy mają czasem np. także pośrednicy nieruchomości czy podmioty odpowiedzialne za obrót nieruchomościami. Oczywiście nasza rada dla wszystkich przedsiębiorców jest oczywista: nie unikanie windykatorów jest drogą do jeszcze większych problemów. Windykacja nie oznacza bankructwa – dodaje Małgorzata Marczulewska. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA