REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cenniki eksportowe na rynki Europy Wschodniej

REKLAMA

Jednym z powszechnie wysyłanych dokumentów w związku z eksportem polskich towarów na rynki Europy Wschodniej m.in. Rosji i Ukrainy, jest cennik.

Jest to związane z wymogiem kierowanym do naszych eksporterów przez ich zagranicznych odbiorców.  Dotyczyć to może wszystkich grup towarów.  

REKLAMA

Cenniki mają na celu zapewnienie strony zagranicznej, przede wszystkim administracji celnej, że ceny eksportowanych produktów są cenami obowiązującymi na rynku i nie są celowo zaniżone przez eksporterów. Jest to element realizowanej przez te kraje polityki antydumpingowej.


Dodatkowo polskim eksporterom stawiany jest wymóg potwierdzenia tych dokumentów przez upoważnioną do takich czynności instytucję. W Polsce jedyną taką organizacją, która jest  upoważniona i uwierzytelniona przed właściwymi urzędami kontrolnymi za granicą, jest Krajowa Izba Gospodarcza w Warszawie.

Legalizacja wykonywana na cennikach eksportowych jest dodatkowym uwierzytelnieniem przedsiębiorcy i jego dokumentów.

REKLAMA


Dzięki temu na importowany z Polski towar nie będą nakładane obciążenia celne wyższe niż wynika to z ceny eksportowej, a z drugiej strony towary te będą bardziej konkurencyjne na tych rynkach. Dlatego też polskim eksporterom zależy na dostarczeniu swojemu partnerowi handlowemu wymaganego zestawu właściwie przygotowanych dokumentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Aby dokonać legalizacji w Krajowej Izbie Gospodarczej należy złożyć wniosek i oryginalnie podpisane cenniki w wymaganej przez stronę zagraniczną ilości oraz jednego egzemplarza, który pozostaje w KIG w celach weryfikacyjnych.

W przypadku, kiedy firma po raz pierwszy wnioskuje o zalegalizowanie cennika zobowiązana jest do dostarczenia jej dokumentów rejestracyjnych i potwierdzonych notarialnie wzorów podpisów osób reprezentujących ten podmiot.

Czynność ta jest jednorazowa. W przypadku zmian informacje o przedsiębiorstwie podlegają aktualizacji.

Posiadając wszystkie wymagane dokumenty można uzyskać legalizację „od ręki”.


Szczegółowe informacje dotyczące procedury legalizacyjnej można uzyskać na stronie internetowej www.legalizacja.kig.pl  

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Krajowa Izba Gospodarcza

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA