REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - biznesplan

Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego?
Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego?

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku zakładania biura pośrednictwa finansowego, sporządzanie biznesplanu ma szczególne znaczenie. Przystępując do analizy przedsięwzięcia masz świadomość, że już niebawem będziesz pomagał w sporządzaniu biznesplanów swoim klientom. Osobiste zaangażowanie emocjonalne i finansowe nie sprzyja chłodnym kalkulacjom, przy których pożądane jest spojrzenie z odpowiednim dystansem. Ekspert radzi jak dobrze przygotować biznesplan biura pośrednictwa finansowego.

Biznesplan jest to, mówiąc najprościej, analiza opłacalności biznesu w pewnym okresie czasu. Właśnie dlatego banki żądają od potencjalnych kredytobiorców przekonywującego biznesplanu, którego realizacja uprawdopodobni, że przedsiębiorca będzie w stanie spłacać raty kredytu. Warto również sporządzić biznesplan na etapie planowania przedsięwzięcia gospodarczego, aby nabrać pewności, że warto angażować w określoną działalność swoje pieniądze i czas.

REKLAMA

REKLAMA

Bez względu na cel, dla którego biznesplan zostaje sporządzony, należy pamiętać, że jest to jedynie prognoza, której trafność zależy od wielu czynników, często niemożliwych do przewidzenia. W przypadku działalności gospodarczej polegającej na pośredniczeniu w udzielaniu kredytów i pożyczek, na trafność biznesplanu składać się będzie wiele czynników.

W szczególności istotne jest, czy początkujący pośrednik kredytowy dysponuje siecią kontaktów, czy też musi sobie na nią zapracować. Ponadto nie bez znaczenia pozostaje polityka instytucji finansowych dotycząca udzielania pożyczek i kredytów. Jeśli będzie ona restrykcyjna, nasi klienci nie otrzymają finansowania, pośrednik zaś nie otrzyma prowizji.

Zanim sporządzisz biznesplan

Zanim zaczniesz przelewać na papier swoje symulacje, warto zastanowić się nad celem, w jakim biznesplan ma zostać sporządzony. Jeśli wymaga tego bank lub inna instytucja, warto zorientować się, czy nie stawia on jakichś szczegółowych wymogów lub nie wymaga sporządzenia biznesplanu w przepisanej formie, np. na formularzu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobry biznesplan

Biznesplan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość

Pamiętaj, że biznesplanem nie zaczarujesz rzeczywistości, dlatego powinien być zwięzły i zawierać tylko najpotrzebniejsze informacje.

Realizm

REKLAMA

Jeśli sporządzasz zestawienie na własny użytek, proponuje krytyczne podejście, zwłaszcza w zakresie przychodów w pierwszych miesiącach działalności. Jeśli masz wątpliwości, skonsultuj się ze swoją księgową. Jest duże prawdopodobieństwo, że prowadzi obsługę firmy podobnej do Twojej i wie, jaki przychód uzyskiwała w pierwszych miesiącach istnienia na rynku. Jeśli nie masz dużego doświadczenia, musisz liczyć się z tym, że niektóre próby dotarcia do klienta mogą okazać się kosztowne i nieefektywne. Podobnie jest z partnerami biznesowymi. Nie każda instytucja finansowa będzie dla Ciebie wartościowym kontrahentem.

Wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy np. z konieczności współpracy z księgową, uciążliwych obowiązków wobec Urzędu Skarbowego, ZUS itd. Prowadzi to do rozczarowań, zwłaszcza w pierwszych miesiącach działalności, kiedy nie ma jeszcze zysków, są natomiast uciążliwe obowiązki.

Logika

To co napisałeś, musi być ze sobą powiązane, spójne i logiczne. Warto w związku z tym przedłożyć taki biznesplan do krytycznej oceny znajomemu, najlepiej prowadzącemu działalność gospodarczą, który wytknie błędy.

Polecamy: Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - nawiązywanie współpracy

Biznesplan biura pośrednictwa finansowego "Jan Kowalski Twoje Pożyczki"

Firma "Jan Kowalski Twoje Pożyczki" została założona po to, aby zaspakajać zapotrzebowanie na pożyczki dla osób wykluczonych przez system bankowy. W tym celu Jan Kowalski zawarł umowy z firmami oferującymi tzw. pożyczki prywatne oraz ze Spółdzielczą Kasą Oszczędnościowo – Kredytową. Ponadto udziela także pożyczek dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Wynajął biuro o powierzchni 15 m2 w budynku zlokalizowanym na jednym z większych warszawskich osiedli mieszkaniowych.

Oferowane przez Jana Kowalskiego produkty finansowe można podzielić na:

  • Pożyczki "chwilówki" bez BIK;
  • Pożyczki konsolidacyjne;
  • Pożyczki dla osób prowadzących działalność gospodarczą;
  • Leasing bez BIK.

Ponadto Pan Jan Kowalski pomaga klientom negocjować restrukturyzację długów.

Rynek branżowy:

Firma Jana Kowalskiego nie jest innowacyjna. Osiedle, na którym działa jest oplakatowane reklamami firm o identycznym profilu. Mimo ogromnej konkurencji, ze względu na niesłabnące zapotrzebowanie na szybką gotówkę, w firmie Jana Kowalskiego ciągle dzwonią telefony.

Nabywcy:

Nabywcami pożyczek udzielanych przez Jana Kowalskiego są osoby wykluczone przez system bankowy, często z bogatą historią w Biurze Informacji Kredytowej, której jednak właściciel firmy nie sprawdza. Jan Kowalski nie ukrywa przed klientami, że oferowane przez niego pożyczki są drogie, a także że w razie problemów ze spłatą uzupełniony będzie weksel, stanowiący zabezpieczenie.

Zatrudnienie:

Jan Kowalski prowadzi biznes samodzielnie. Jego praca bywa obciążająca, nie chce w związku z tym angażować rodziny. Ze względu na skalę działalności zatrudnianie pracowników jest niecelowe.

Planowane koszty początkowe:

  • sprzęt biurowy : 3000 zł;
  • reklama wizualna na budynku: 3000 zł;
  • strona internetowa: 1500 zł;

Razem: 7500 zł.

Planowane koszty miesięczne:

  • czynsz: 1200 zł;
  • telefon: 100 zł;
  • księgowa: 250 zł;
  • ZUS: 700 zł;
  • Internet: 50 zł;
  • pozycjonowanie strony internetowej: 250 zł;
  • reklama: 1000 zł;

Razem: 3550 zł.

Reklama

Jan Kowalski nie oszczędza na reklamie swoich pożyczek. Ze względu na ogromną konkurencję nie może sobie pozwolić na to, żeby być niewidocznym. Zainwestował w związku z tym w tablicę LED, która wyświetla komunikaty reklamowe, które np. przypominają o możliwości pożyczenia pieniędzy na święta w grudniu.

Inwestuje także w:
1. Plakaty z wyrywanymi karteczkami
2. Ulotki
3. Ogłoszenia w gazetach
4. Pozycjonuje swoją stronę internetową.

Analiza SWOT:

Silne strony:

Słabe strony

- dobrze zlokalizowane biuro,

- agresywna kampania reklamowa,

- pożyczki, na które zawsze znajdą się chętni,

- możliwość uzyskiwania większych procentowo prowizji, niż przy oferowaniu innych produktów finansowych.

- duża liczba transakcji.

- duże koszty prowadzenia działalności

- negatywny odbiór społeczny

- niskie kwoty udzielanych pożyczek

- wynagrodzenie częściowo zależne od spłacalności pożyczek, co nie jest zależne od pośrednika.

W artykule został zaprezntowany biznesplan firmy udzielającej ryzykownych pożyczek. Jednakże należy pamiętać, że pośrednictwo finansowe daje znacznie większe możliwości. Jest wiele nisz, które czekają jeszcze na zagospodarowanie. Dodatkowo nie można zapomnieć, iż przygotowywanie takiego dokument na potrzeby instytucji finansowej lub Urzędu Pracy, w pierwszej kolejności wymaga zorientowania się, czy nie jest niezbędne sporządzenie zestawienia według określonych wytycznych lub na udostępnionym formularzu.

Polecamy: Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - pomysł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA