| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Pośrednictwo finansowe > Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - biznesplan

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - biznesplan

W przypadku zakładania biura pośrednictwa finansowego, sporządzanie biznesplanu ma szczególne znaczenie. Przystępując do analizy przedsięwzięcia masz świadomość, że już niebawem będziesz pomagał w sporządzaniu biznesplanów swoim klientom. Osobiste zaangażowanie emocjonalne i finansowe nie sprzyja chłodnym kalkulacjom, przy których pożądane jest spojrzenie z odpowiednim dystansem. Ekspert radzi jak dobrze przygotować biznesplan biura pośrednictwa finansowego.

To co napisałeś, musi być ze sobą powiązane, spójne i logiczne. Warto w związku z tym przedłożyć taki biznesplan do krytycznej oceny znajomemu, najlepiej prowadzącemu działalność gospodarczą, który wytknie błędy.

Polecamy: Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - nawiązywanie współpracy

Firma "Jan Kowalski Twoje Pożyczki" została założona po to, aby zaspakajać zapotrzebowanie na pożyczki dla osób wykluczonych przez system bankowy. W tym celu Jan Kowalski zawarł umowy z firmami oferującymi tzw. pożyczki prywatne oraz ze Spółdzielczą Kasą Oszczędnościowo – Kredytową. Ponadto udziela także pożyczek dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Wynajął biuro o powierzchni 15 m2 w budynku zlokalizowanym na jednym z większych warszawskich osiedli mieszkaniowych.

Oferowane przez Jana Kowalskiego produkty finansowe można podzielić na:

  • Pożyczki "chwilówki" bez BIK;
  • Pożyczki konsolidacyjne;
  • Pożyczki dla osób prowadzących działalność gospodarczą;
  • Leasing bez BIK.

Ponadto Pan Jan Kowalski pomaga klientom negocjować restrukturyzację długów.

Rynek branżowy:

Firma Jana Kowalskiego nie jest innowacyjna. Osiedle, na którym działa jest oplakatowane reklamami firm o identycznym profilu. Mimo ogromnej konkurencji, ze względu na niesłabnące zapotrzebowanie na szybką gotówkę, w firmie Jana Kowalskiego ciągle dzwonią telefony.

Nabywcy:

Nabywcami pożyczek udzielanych przez Jana Kowalskiego są osoby wykluczone przez system bankowy, często z bogatą historią w Biurze Informacji Kredytowej, której jednak właściciel firmy nie sprawdza. Jan Kowalski nie ukrywa przed klientami, że oferowane przez niego pożyczki są drogie, a także że w razie problemów ze spłatą uzupełniony będzie weksel, stanowiący zabezpieczenie.

Zatrudnienie:

Jan Kowalski prowadzi biznes samodzielnie. Jego praca bywa obciążająca, nie chce w związku z tym angażować rodziny. Ze względu na skalę działalności zatrudnianie pracowników jest niecelowe.

Planowane koszty początkowe:

  • sprzęt biurowy : 3000 zł;
  • reklama wizualna na budynku: 3000 zł;
  • strona internetowa: 1500 zł;

Razem: 7500 zł.

Planowane koszty miesięczne:

  • czynsz: 1200 zł;
  • telefon: 100 zł;
  • księgowa: 250 zł;
  • ZUS: 700 zł;
  • Internet: 50 zł;
  • pozycjonowanie strony internetowej: 250 zł;
  • reklama: 1000 zł;

Razem: 3550 zł.

Jan Kowalski nie oszczędza na reklamie swoich pożyczek. Ze względu na ogromną konkurencję nie może sobie pozwolić na to, żeby być niewidocznym. Zainwestował w związku z tym w tablicę LED, która wyświetla komunikaty reklamowe, które np. przypominają o możliwości pożyczenia pieniędzy na święta w grudniu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Paszek

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »