| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Kwiaciarnia > Kwiaciarnia - pomysł

Kwiaciarnia - pomysł

Do handlu trzeba mieć „smykałkę” a do prowadzenia z sukcesem kwiaciarni dodatkowo wiedzę o kwiatach i ich komponowaniu. Jeśli myślisz o własnym biznesie i chodzi Ci po głowie założenie kwiaciarni, pomożemy Ci się przygotować.

Załóż własną kwiaciarnię

Od czego zacząć? Jest kilka spraw o których warto i trzeba pamiętać? Trzeba wiedzieć, co się w danej chwili podoba, jakie są trendy, mody. W tej dziedzinie, wbrew pozorom, dużo się dzieje.

Sprzedając kwiaty musisz mieć zmysł artystyczny i pilnować mody, to bardzo ważna kwestia również w świecie kwiatów. Mody na kwiaty wciąż się zmieniają a Ty chcąc mieć dobrze prosperującą kwiaciarnię musisz wiedzieć co jest na czasie, co się sprzedaje, jakie dodatki obowiązują w danym sezonie. Okazji do kupowania kwiatów nie brakuje przez cały rok.

29.90 zł100 pytań o obowiązek podatkowy VAT - PDF

Dochodowe okresy:

  • Styczeń – Dzień Babci
  • Luty – Walentynki
  • Marzec – Dzień Kobiet
  • Marzec, Kwiecień – stroiki Wielkanocne
  • Maj – komunie, Dzień Matki
  • od Wielkanocy – okres ślubów
  • Czerwiec – koniec roku szkolnego
  • Październik – Dzień Nauczyciela
  • Przełom października i listopada – Wszystkich Świętych
  • Grudzień – stroiki na Boże Narodzenie
  • No i oczywiście przez cały rok wszystkie popularne imieniny

Zobacz: Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Wielu się wydaje, że kwiaty same przyciągają swoim pięknem i się reklamują. Nie do końca jest to prawdą. Otwierając kwiaciarnię trzeba je umieć pokazać, a więc mieć nie tylko przestrzeń do tego, ale także zmysł artystyczny do aranżacji witryn i stoisk, aby przyciągnęły klientów. Talent niezbędny jest również przy układaniu bukietów, ich komponowaniu, doborze kolorów, ozdób itp., co jest już prawdziwą sztuką.

Takie umiejętności mogą być wrodzone, ale można się ich także nauczyć na specjalnych kursach florystycznych, co jest dodatkowym, ale niezbędnym wydatkiem.

KURSY I SZKOŁY FLORYSTYCZNE, OŚRODKI PROPAGOWANIA FLORYSTYKI

em.waw.pl - Akademia Florystyczna Marioli Miklaszewskiej
www.flordeco.pl - Autorskie kursy florystyczne Magdy Kaczmarek-Sidor
www.flor-niska.pl - Centrum Florystyczne Małgorzaty Niskiej
www.fwh-rekpol.pl - REKPOL - Centrum Florystyczne Turza Śląska
www.gardenia.f1.pl - Kursy florystyczne Grażyny Korzekwy
www.sgk.tychy.pl - Śląska Giełda Kwiatowa
www.wgro.com.pl - Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A.
www.kwiotek.pl - Mistrzowska Szkoła Florystyki Doroty Kwiotek
www.psf.pl - Polska Szkoła Florystyczna
www.kdk.art.pl - Kutnowski Dom Kultury

KSIĘGARNIE FLORYSTYCZNE

www.florum.pl - Formularz zamówienia ksiażek i czasopism

Ważna jest wiedza o tym, które kwiaty w danym okresie roku będą najlepiej się sprzedawały, ile mogą zachować świeżość oraz po jakiej cenie można je kupić w hurcie, by nie były za drogie. Jeśli klient kupi kwiaty przetrzymane zbyt długo w chłodni, które szybko zwiędną, więcej do takiej kwiaciarni z pewnością nie zawita. Dlatego kwiaciarz, który nie potrafi wyrzucać i spisywać w straty nieświeżych kwiatów, długo nie utrzyma się na rynku.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS26
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Mateusz Łątkowski

Adwokat kościelny, Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem Infor.pl »