REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć firmę remontowo-budowlaną? - biznesplan

Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.

REKLAMA

REKLAMA

Firma remontowo - budowlana i dobry biznesplan to podstawa. Jeśli jesteś w trakcie zakładania swojej firmy remontowo – budowlanej lub zamierzasz ją założyć, z pewnością słyszałeś o potrzebie sporządzenia biznesplanu. Słowo to odmieniane jest przez wszystkie przypadki, m.in. w kontekście dotacji z Urzędu Pracy oraz w instytucjach finansowych, które udzielają pożyczek i kredytów przedsiębiorcom, nie tylko początkującym.

Firma remontowo - budowlana i biznesplan

REKLAMA

Biznesplan jest to, mówiąc najprościej, analiza opłacalności biznesu w pewnym okresie czasu. Właśnie dlatego banki żądają od potencjalnych kredytobiorców przekonywującego biznesplanu, którego realizacja uprawdopodobni, że przedsiębiorca będzie w stanie spłacać raty kredytu. Warto również sporządzić biznesplan na etapie planowania przedsięwzięcia gospodarczego, aby naprać przekonania, czy warto angażować w określoną działalność swoje pieniądze.

REKLAMA

Bez względu na cel, w jakim biznesplan zostaje sporządzony, należy pamiętać, że jest to jedynie prognoza, której trafność zależy od wielu czynników, często niemożliwych do przewidzenia. W przypadku firmy remontowo – budowlanej na trafność biznesplanu składać się będzie wiele czynników, m.in. zdolność początkującego przedsiębiorcy do pozyskiwania zleceń, umiejętność kalkulacji kosztów. Teoretycznie dla realizacji założeń ważna jest koniunktura gospodarcza. Kryzys z ostatnich lat doprowadził do znacznego spadku nowych inwestycji i w konsekwencji do wzrostu konkurencyjności w branży.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Zanim sporządzisz biznesplan

Zanim zaczniesz przelewać na papier swoje symulacje, warto zastanowić się nad celem, w jakim biznesplan ma zostać sporządzony. Jeśli wymaga tego bank lub inna instytucja, warto zorientować się, czy nie stawia on jakichś szczegółowych wymogów lub nie wymaga sporządzenia biznesplanu w przepisanej formie, np. na formularzu.

Dobry biznesplan

Biznesplan jest to prosta symulacja. Powinien więc być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. W przypadku pisania biznesplanów, podobnie jak np. piosenek, aktualizuje się maksyma, że sztuka pisania to sztuka skreślania. Skreślać należy wszystkie informacje, które nie są niezbędne dla oceny opłacalności przedsięwzięcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ocena biznesplanu

To co napisałeś, musi być ze sobą powiązane, spójne i logiczne. Warto w związku z tym przedłożyć taki biznesplan do krytycznej oceny znajomemu, który nie będzie nam kadził, ale wytknie błędy. Wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy np. Z konieczności współpracy z księgową, uciążliwych obowiązków wobec Urzędu Skarbowego itd. Warto więc, moim zdaniem, przedłożyć biznesplan osobie będącej przedsiębiorcą – praktykiem lub np. Księgowemu.

Realizm

Dla większości nowo powstałych firm, nie tylko remontowo – budowlanych, pierwszych kilka miesięcy działalności to czas, w którym doskonalony jest sposób pozyskiwania zleceń, weryfikowani są dostawcy i podwykonawcy. Nie należy w związku z tym spodziewać się znacznych dochodów.

Polecamy: Poradnik dla firm remontowo-budowlanych: rękojmia

Biznes plan firmy remontowo – budowlanej

REKLAMA

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" będzie prowadziła działalność remontowo – budowlaną, a także będzie dokonywała doraźnych napraw. W celu ograniczenia kosztów siedzibą firmy będzie posesja jej właściciela. Ze względu na sezonowy charakter działalności, większość zleceń realizowanych będzie od marca do października.

Usługi można podzielić na:
1. Transport materiałów na plac budowy.
2. Prace murarsko – tynkarskie.
3. Układanie glazury.
4. Prace malarskie.
5. Technologie gipsowe.
6. Prace stolarsko – okładzinowe.

Rynek branżowy

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane powstaje po to, aby wykorzystać doświadczenie i kontakty branżowe swojego właściciela, który przez wiele lat pracy w innych ekipach wyrobił sobie markę dobrego fachowca. Na lokalnym rynku istnieje wiele firm remontowo - budowlanych, które nie mają problemu z pozyskiwaniem kontraktów. Jan Kowalski z pewnością również nie będzie miał problemów ze znalezieniem chętnych na swoje usługi, ponieważ już teraz jest angażowany w różne przedsięwzięcia.

Nabywcy

Nabywcami usług firmy " Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" są zarówno osoby fizyczne, jak i podmioty gospodarcze, w szczególności małe firmy.

Struktura organizacyjna

Jan Kowalski jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Firma nie ma w związku z tym zawiłej struktury organizacyjnej.

Zatrudnienie

Jan Kowalski nie zamierza zatrudniać nikogo na umowę o pracę. Będzie jednak korzystał z pomocy synów oraz znajomych fachowców, których zatrudni na umowę o dzieło lub zlecenia.

Planowane koszty początkowe:

używany samochód dostawczy: 20 000 zł.
sprzęt :10 000 zł.
reklama: 1000 zł.
strona internetowa: 1500 zł.

Razem: 32.500 zł.

Koszty miesięczne:

telefon: 100 zł.
księgowa: 250 zł.
ZUS: 700 zł.
Internet: 50 zł
pozycjonowanie strony internetowej: 100 zł.

Razem: 1200 zł.

Reklama i marketing

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" będzie się reklamować sporadycznie w lokalnej gazecie ogłoszeniowej. Pozycjonowanie strony internetowej pozwoli na pozyskiwanie zleceń dzięki wyszukiwarce Google. Większość zleceń Jan Kowalski będzie miał z polecenia, ponieważ jest cenionym fachowcem. Jan Kowalski będzie także podwykonawcą dla większych firm budowlanych. Aby pozyskać kontrakty tą drogą, roześle pocztą tradycyjną propozycje współpracy i odnowi relacje towarzyskie ze znajomymi, którzy w takich firmach pracują.

Analiza SWOT

Silne strony

Słabe strony

- doświadczenie i renoma na lokalnym rynku

- pozyskanie zlecenia pozyskane jeszcze przed zarejestrowaniem firmy dzięki renomie

- połączenie doświadczenia właściciela z młodością i energicznością jego synów

- współpraca z producentami materiałów budowlanych dająca dostęp do szkoleń

- uprawnienia budowlane

silna konkurencja, szczególnie ekip niezarejestrowanych, które mają niskie koszty działalności, przez co mogą proponować niższe ceny,

- wielkość firmy uniemożliwia udział w dużych przetargach.

- działalność ma charakter sezonowy

- brak stałego źródła przychodu przy stałych kosztach miesięcznych prowadzenia działalności

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA