| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > ABC Franczyzy > Franczyza w nowych segmentach rynku

Franczyza w nowych segmentach rynku

Głównymi dostawcami systemów franczyzowych na polskim rynku były banki, restauracje oraz sklepy spożywcze. Od niedawna franczyza wkracza na nowe segmenty rynku.

Pojawiają się systemy franczyzowe w usługach finansowych związanych z doradztwem oraz usługami rachunkowymi. Zasady działania nowowchodzących systemów franczyzowych są w większości zbliżone do tych już działających z tą jednak różnicą, że sieci usługowe kładą duży nacisk na jakość świadczonych usług i tym samym dobór partnerów. Franczyzowe sieci handlowe mają towar, który stanowi największą wartość danej sieci. Jest on dostarczany z centralnych magazynów i trafiając do klienta we wszystkich punktach danej sieci przedstawia on taką samą wartość. W przypadku franczyzy usługowej sytuacja jest z goła inna.

Usługa jest tworzona przez ludzi, i to od nich zależy jakość i profesjonalizm tej usługi, a przede wszystkim zadowolenie klientów. Dlatego też firmy usługowe tak wielką wagę przykładają do doboru potencjalnych kandydatów na franczyzoboirców. Zależy od nich dobre imię i marka całej sieci biur usługowych. Obecnie na polskim rynku obecnych jest co najmniej kilka systemów franczyzowych w branży finansowej. Współpraca z franczyzodawcą to przede wszystkim wsparcie merytoryczne, co wpływa na lepszą jakość obsługi Klientów oraz rozpoznawalność firmy, która zapewnia franczyzobiorcy ogólnopolską promocję. Franczyza znanej sieci to rozpoznawalna marka, która wzbudza większe zaufanie klientów.

Ponadto będąc partnerem franczyzowym któregoś z biur usługowych czy sieci biur rachunkowych franczyzobiorca ma możliwość zaprezentowania swoim klientom bardzo szerokiej oferty usług, posiada dostęp do aktualnych szkoleń oraz opracowanego przez profesjonalistów gotowego know-how. Decydując się na franczyzę franczyzobiorca może zająć się sprzedażą usług i Klientami, a nie szukaniem dogodnych rozwiązań i strategii rozwoju, to wszystko zapewnia mu franczyzodawca.

Franczyzobiorcą sieci biur rachunkowych lub innych usług może zostać każdy przedsiębiorca, który, prowadzi biuro rachunkowe lub usługowe, zna lokalny rynek i zechce zainwestować środki finansowe w przystąpienie do systemu franczyzowego, a przede wszystkim jest rzetelnym i profesjonalnym partnerem.

Ważnym aspektem z punktu widzenia współpracy biznesowej jest również innowacyjność, chęć podnoszenia kwalifikacji własnych i jakości obsługi w biurze oraz akceptacja celów i zasad działania systemu franczyzowego danej sieci zapisanych w umowie franczyzowej. Dbając o zachowanie standardów wizualizacyjnych ważnym aspektem jest również posiadanie przez potencjalnego franczyzobiorcę odpowiedniego biura. W sprzedaży licencji usługowych systemów franczyzowych meritum jest odpowiedni dobór franczyzobiorcy by nieodpowiedni standard świadczonych usług nie wpłynęły na markę i opinię o franczyzodawcy i nie spowodowały zamiast rozwoju sieci jej schyłku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Tomala

Aplikant radcowski przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »