| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Kultura organizacji > Pozyskaj sojuszników w pracy

Pozyskaj sojuszników w pracy

Od umiejętności pozyskiwania do współpracy innych osób, od ich odpowiedniego motywowania, a także budowania trwałych relacji i partnerstwa biznesowego zależy w dużej mierze sukces danej osoby, czy też danego działu.

Prowadzisz projekt, który wykracza poza ramy działu HR (z drugiej strony, który projekt nie wykracza poza ramy Twojego działu), wpadłeś na ciekawy pomysł – tylko nie do końca wiesz w jaki sposób przekonać o tym szefostwo, chciałbyś łatwiej i skuteczniej pozyskiwać do współpracy inne osoby?

To prostsze niż Ci się wydaje! W tym artykule postaram się przybliżyć tę niezbędną (nie tylko HRowcom) umiejętność.
Od umiejętności pozyskiwania do współpracy innych osób, od ich odpowiedniego motywowania, a także budowania trwałych relacji i partnerstwa biznesowego zależy w dużej mierze sukces danej osoby, czy też danego działu.

Strategia pozyskania współpracy

Ten etap to ponad połowa sukcesu. Na tym etapie musimy po pierwsze szczegółowo określić na czym nam naprawdę zależy, jakie są nasze cele i oczekiwania. Nim rozpocznę poszukiwanie współpracy muszę dokładnie wiedzieć, czy w tym konkretnym przypadku zależy mi na tym, aby pozyskać akceptację, zasoby (w postaci np. osób, czy też kwot w budżecie), czy będzie mi zależało jedynie na proaktywnej atmosferze dotyczącej mojego projektu.

Polecamy: Dział HR wsparciem menedżerów

Mając dokładnie określony cel swojego działania możemy przystąpić do drugiej części – wyznaczenia osób, których wsparcie będzie nam potrzebne. Mając wyznaczoną (lub wyznaczone osoby) staramy się jak najdokładniej określić motywatory, które pchają do działania wyznaczone osoby.

I nie chodzi tu wcale o jakieś bliżej nieokreślone systemy motywacyjne, czy też firmowe nagrody rzeczowe (choć i to czasami bywa istotne) – myślę tutaj o tych prawdziwie skutecznych motywatorach – tych które oparte są o nasze pragnienia, wartości, oczekiwania czy przekonania.

Im uważniejszym będziemy obserwatorem, tym pełniej określimy – co tak naprawdę powoduje, że ten właśnie człowiek, budzi się codziennie rano, spędza w pracy prawie połowę swojego życia, dlaczego i w imię czego to robi. Możemy na tym etapie zastosować kilka istotnych narzędzi i metod szybkiej diagnozy motywatorów. Od tego, które rozwiązania motywacyjne będą miały istotną rolę, zależy prawidłowe przedstawienie proponowanego obszaru współpracy.

Skuteczny szef działu personalnego jednej z firm chciał pozyskać do współpracy dyrektora finansowego, a raczej uzyskać jego aprobatę na przeprowadzenie procesu MultiAnalizy potrzeb szkoleniowych. Ponieważ budżet na projekty HR był w tej firmie alokowany w budżetach wszystkich działów, dyrektor HR musiał więc zazwyczaj dobrze lobbować realizowane przez siebie projekty i pozyskiwać do współpracy wielu innych menedżerów.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mając dokładnie określony cel swojego działania możemy przystąpić do drugiej części – wyznaczenia osób, których wsparcie będzie nam potrzebne.
Mając dokładnie określony cel swojego działania możemy przystąpić do drugiej części – wyznaczenia osób, których wsparcie będzie nam potrzebne.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Miżołębska

biuro prawne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »