| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Przywództwo w zespole > Dlaczego ważne jest świętowanie sukcesów

Dlaczego ważne jest świętowanie sukcesów

Dobre wiadomości należy podawać dalej. Dzięki nim ludzie widzą, że warto się starać, że ktoś to widzi i docenia. W ten sposób buduje się zaangażowanie i pasję.

Czy myślałeś kiedyś dlaczego w wiadomościach jest tak mało dobrych wiadomości?

Norman Vincent Peale, autor m.in. „The Power of Ethical Management”, uważał, że to bardzo dobrze. Gdyby dobre wiadomości pojawiały się masowo, to znaczyło by, że powstaje ich niewiele. Jedynym powodem, dla którego zła wiadomość pojawia się w mediach, jest to, że dzieje się tego tak niewiele. Oglądając wiadomości, słyszymy w większości tragiczne historie. Ale gdy zdamy sobie sprawę, że miliony osób tego wieczoru bezpiecznie powróciło do domów, zajęło się rodzinami i zrobiło coś dobrego. Ale po prostu niewiele się o nich mówi. Bo to takie popularne.

Podobnie rzecz się ma w organizacjach. W biznesie zakłada się, że nie trzeba świętować dobrych wiadomości. Natomiast wiele hałasu robi się wokół wiadomości negatywnych.

Porównaj: Szef, który chce wszystko kontrolować

Jedną z najlepszych na świecie rzeczy jest system wolnych przedsiębiorstw. W tym czy jakimkolwiek innym kraju nie ma bardziej krzepiącego widoku niż ludzie korzystający z możliwości stworzenia firmy, która nie tylko służy klientom, ale również daje członkom organizacji sposobności do zwyciężania i szybowania na podobieństwo orłów. I choć jest kilka naprawdę znakomitych przykładów, nie dowiemy się o nich ani z gazet, ani z telewizyjnych wiadomości. Doniesienia na temat świata biznesu są w większości negatywne. W konsekwencji, opinia publiczna ma wrażenie, że wszystkie przedsiębiorstwa są złe, a kierują nimi samolubni, egoistyczni przywódcy, którzy przejmują się tylko własnym losem.

Polecamy serwis: Szkolenia

Dlatego dobrze jest świętować wszystkie dobre zdarzenia w organizacji. Niech inni się o nich dowiedzą. Niech nie będą przytłoczeni negatywami. Niech pozytywne historie o klientach i pracownikach, o sukcesach, będą wzorami do naśladowania i inspiracjami. Naprawdę warto szukać dobrych historii nie tylko we własnej organizacji, ale również w innych organizacjach oraz w całej społeczności, a następnie publikować je, aby inni mogli je poznawać, naśladować, a niekiedy nawet ulepszać. Bo dobra wiadomość, dobra historia, skopiowana tysiąc razy staje się tysiąc razy lepszą wiadomością – ponieważ pomaga tysiącu osobom odnaleźć w swojej pracy coś wartościowego, coś wspaniałego. Cząstkę pasji, cząstkę zadowolenia z siebie.

Artykuł jest fragmentem książki Jak zwyciężać w pracy. Przywództwo wyższego stopnia w praktyce. Ken Blanchard, Garry Ridge. Wydawnictwo PWN.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W biznesie zakłada się, że nie trzeba świętować dobrych wiadomości. Natomiast wiele hałasu robi się wokół wiadomości negatywnych.
W biznesie zakłada się, że nie trzeba świętować dobrych wiadomości. Natomiast wiele hałasu robi się wokół wiadomości negatywnych.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Pruszyńska

Aplikantka radcowska w kancelarii e|n|w|c

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »