| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Co się dzieje z product placement

Co się dzieje z product placement

Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji i nie napawa optymizmem specjalistów od product placement. Czy na pewno mają oni powody do obaw?

Już wkrótce obowiązkiem każdego producenta będzie informowanie o emisji projektu z udziałem produkt placement (nowelizacja w tej sprawie jest w przygotowaniu). W dobie, kiedy klient jest świadomy atakującej do zewsząd reklamy, nie będzie to jednak wielki problem. Wręcz przeciwnie – sytuacja taka pozwoli rozwinąć nowe strategie, które skuteczniej dotrą do odbiorcy i przyniosą pożądany efekt.

Polecamy: Czy produkt placement jest szansą dla małych firm

Ciekawym rozwiązaniem wydaję się przeniesienie działań związanych z product placement do Internetu. Z badań wynika przecież, że co trzeci konsument wybiera produkty, o których dowiaduje się właśnie z Internetu.

Przy reklamowaniu produktów z branży FMCG (czyli branża produktów codziennego użytku) niezastąpione mogą okazać się np. portale kulinarne. W wideopreznetacji możemy pokazać wszystkie zalety produktu podczas jego używania. Dzięki temu unikniemy efektu „wciskania” konsumentowi konkretnej rzeczy.

Prezentacja pozwala obserwować i w subtelny sposób prezentować zalety produktu. Jeżeli dotyczy to na przykład marki sera, to trzeba wyjaśnić dlaczego taki jest najlepszy, a w kontekście konkretnej potrawy wychwalić jego delikatny smak i aromat. Widz obserwuje i decyduje, który produkt warto mieć w swojej kuchni.

Polecamy: Czym jest nieuczciwa reklama

Taki nienachlany przekaz buduje pozytywne emocje a konsument traktuje go jako radę sąsiadki, która poleca mu coś godnego uwagi. Nie natręctwo lecz subtelność jest w tym wypadku kluczem do sukcesu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Europejski Fundusz Leasingowy

Europejski Fundusz Leasingowy SA powstał w 1991 roku, jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »