| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

Mając do czynienia z produktem, klienci zwracają uwagę na opakowanie, natomiast w przypadku usług bardzo ważna jest atmosfera miejsca świadczenia usług. Rodzaj wytworzonej atmosfery wywołuje określone reakcje.

Stworzona atmosfera otoczenia

Reakcja klienta – jego odczucia

Elegancja

Status

Profesjonalizm

Zaufanie, bezpieczeństwo

Miłe przyjęcie

Radość

Mroczna

Smutek, posępność

Ponura, odpychająca

Niepokój

Ciepła

Dobre samopoczucie

Ożywiona

Zachęcenie

Polecamy: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Atmosfera wpływa na zachowanie nabywcy następująco:
► Jako środek skupienia uwagi – zastosowanie barw, hałasu itp. w celu wyróżnienia się.
► Jako środek tworzenia przesłania – komunikowanie się z wybraną publicznością, poziom troski o klientów.
► Jako środek tworzenia upodobań – zastosowanie barw, dźwięków itp. w celu stworzenia lub zwiększenia apetytu na pewne usługi.

Pięć kroków do zaprojektowania wnętrza firmy:
1. Postawienie problemu:
– Jakie są wymagania funkcjonalne?
– Jak pragnie czuć się klient?
– Co klient chce widzieć?
– Co dzieje się w przestrzeniach przylegających?
– Jakie są wymagania BHP?
– Jakiego się wymaga rodzaju oświetlenia, ogrzewania itp.?
– Jaki „nastrój” wnętrz jest pożądany?
– Jaki jest prawdopodobny budżet?
– Ile czasu ma dany rodzaj wystroju przetrwać, zanim będzie następny remont?
2. Stworzenie projektu graficznego na podstawie ww. wymagań.
3. Opracowanie projektu z uwzględnieniem dostępnej przestrzeni (ustawienie mebli, ustalenie prawidłowych dróg ruchu).
4. Otwarcie firmy – sprawdzenie w praktyce założeń projektu.
5. Sprawdzenie skuteczności rozwiązania – konsultacja z klientem, ewentualne propozycje ulepszeń.

Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy

Bardzo ważne jest także zwrócenie uwagi na odpowiednie oświetlenie i zestawienia kolorystyczne. Warto skorzystać z osiągnięć psychologii kolorów:

Czerwony – przywodzi na myśl aktywność, energię, radość.
Pomarańczowy – rzadko stosowany przez projektantów, chociaż badacze dowodzą, ze wnętrze pomarańczowe wpływa dodatnio na zachowania społeczne, poprawia nastrój oraz zmniejsza agresje i gniew.
Żółty – badania dowodzą, ze z jednej strony kolor ten jest idealnym stymulatorem koncentracji, z drugiej jednak nadmierne jego użycie działa na ludzi stresująco.
Zielony – symbolizuje świat przyrody i powszechnie uważany jest za kolor uspokajający.
Niebieski – symbolizuje autorytet i oznacza prawdę i mądrość. Uważa się, że uspokaja.
Purpurowy – uważany za niepokojący i psychologicznie „trudny”. W badaniach szwedzkich uznany za kolor najmniej lubiany we wnętrzach.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Rzecznik Ubezpieczonych

Rzecznik Ubezpieczonych reprezentuje interesy osób ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia, członków funduszy emerytalnych, uczestników pracowniczych programów emerytalnych, osób otrzymujących emeryturę kapitałową lub osób przez nie uposażonych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »