| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

Mając do czynienia z produktem, klienci zwracają uwagę na opakowanie, natomiast w przypadku usług bardzo ważna jest atmosfera miejsca świadczenia usług. Rodzaj wytworzonej atmosfery wywołuje określone reakcje.

Stworzona atmosfera otoczenia

Reakcja klienta – jego odczucia

Elegancja

Status

Profesjonalizm

Zaufanie, bezpieczeństwo

Miłe przyjęcie

Radość

Mroczna

Smutek, posępność

Ponura, odpychająca

Niepokój

Ciepła

Dobre samopoczucie

Ożywiona

Zachęcenie

Polecamy: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Atmosfera wpływa na zachowanie nabywcy następująco:
► Jako środek skupienia uwagi – zastosowanie barw, hałasu itp. w celu wyróżnienia się.
► Jako środek tworzenia przesłania – komunikowanie się z wybraną publicznością, poziom troski o klientów.
► Jako środek tworzenia upodobań – zastosowanie barw, dźwięków itp. w celu stworzenia lub zwiększenia apetytu na pewne usługi.

Pięć kroków do zaprojektowania wnętrza firmy:
1. Postawienie problemu:
– Jakie są wymagania funkcjonalne?
– Jak pragnie czuć się klient?
– Co klient chce widzieć?
– Co dzieje się w przestrzeniach przylegających?
– Jakie są wymagania BHP?
– Jakiego się wymaga rodzaju oświetlenia, ogrzewania itp.?
– Jaki „nastrój” wnętrz jest pożądany?
– Jaki jest prawdopodobny budżet?
– Ile czasu ma dany rodzaj wystroju przetrwać, zanim będzie następny remont?
2. Stworzenie projektu graficznego na podstawie ww. wymagań.
3. Opracowanie projektu z uwzględnieniem dostępnej przestrzeni (ustawienie mebli, ustalenie prawidłowych dróg ruchu).
4. Otwarcie firmy – sprawdzenie w praktyce założeń projektu.
5. Sprawdzenie skuteczności rozwiązania – konsultacja z klientem, ewentualne propozycje ulepszeń.

Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy

Bardzo ważne jest także zwrócenie uwagi na odpowiednie oświetlenie i zestawienia kolorystyczne. Warto skorzystać z osiągnięć psychologii kolorów:

Czerwony – przywodzi na myśl aktywność, energię, radość.
Pomarańczowy – rzadko stosowany przez projektantów, chociaż badacze dowodzą, ze wnętrze pomarańczowe wpływa dodatnio na zachowania społeczne, poprawia nastrój oraz zmniejsza agresje i gniew.
Żółty – badania dowodzą, ze z jednej strony kolor ten jest idealnym stymulatorem koncentracji, z drugiej jednak nadmierne jego użycie działa na ludzi stresująco.
Zielony – symbolizuje świat przyrody i powszechnie uważany jest za kolor uspokajający.
Niebieski – symbolizuje autorytet i oznacza prawdę i mądrość. Uważa się, że uspokaja.
Purpurowy – uważany za niepokojący i psychologicznie „trudny”. W badaniach szwedzkich uznany za kolor najmniej lubiany we wnętrzach.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sebastian Wybranowski

Adwokat, specjalista z zakresu prawa cywilnego i rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »