REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odśnieżanie a koszty podatkowe

Agata Mazur
Poniesione na odśnieżanie wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.
Poniesione na odśnieżanie wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W okresie zimowym każdy przedsiębiorca musi się zmierzyć ze wzrostem nakładów na odśnieżanie budynków. Nawet taka jednorazowa usługa może go kosztować aż kilkanaście tysięcy złotych. Dlatego też należy pamiętać, iż poniesione na ten cel wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.

REKLAMA

Do kosztów uzyskania przychodów zalicza się oprócz wydatków poniesionych w celu uzyskania przychodów również wszystkie wydatki w celu zachowania i zabezpieczenia ich źródła. Każdy wydatek, jaki łączy się z czynnościami bezpośrednio związanymi z usuwaniem zalegającego śniegu z dachu zalicza się do wydatków związanych z eksploatacją budynku. Przepisy prawa nakładają na właścicieli obowiązek odśnieżania zaległego śniegu. Czynności te mają na celu utrzymanie budynku w stanie, który umożliwi jego prawidłowe wykorzystanie. Ma to istotny wpływ na zapewnienie należytego bezpieczeństwa każdej osobie, która znajduje się w obrębie budynku.

REKLAMA

Przepisy wskazują, iż każdy podatnik, który wybierze zasady ogólne rozliczania przychodów z działalności gospodarczej, ma możliwość uwzględnienia w rozliczeniu kosztów odśnieżania. Wiąże się to z opodatkowaniem dochodów stawką liniową lub według 18% lub 32% stawki, które są uzależnione od wysokości samych dochodów. Natomiast, gdy chodzi o działalność sezonową, polegającą m.in. na odśnieżaniu skwerów, ulic a nawet prywatnych posesji, do kosztów zaliczyć można przede wszystkim koszty związane z nabyciem niezbędnych narzędzi, paliwa oraz wszystkich innych materiałów eksploatacyjnych.

Polecamy: Obowiązek nabycia kasy fiskalnej przez ryczałtowca

Uwzględnianie kosztów podatkowych przy odśnieżaniu jest dla przedsiębiorcy równie ważne jak koszty związane z jakimkolwiek sprzętem potrzebnym do odśnieżania, szczególnie wtedy, gdy zostaną one wpisane do ewidencji środków trwałych. Powszechnie wiadomo, iż z każdym sprzęt wpisanym jako środek trwały związany jest obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych, które jednocześnie będą miały na uwadze sezonowość danego sprzętu.

Bezpośrednio w koszty podatnik może zaliczyć jedynie urządzenia, których cena nie przekracza 3,5 tys. zł. Warto również wiedzieć, iż każdy podatnik, który rozpoczął działalność w danym roku podatkowym lub zalicza się do pojęcia małego podatnika, ma prawo do skorzystania z tzw. jednorazowej amortyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Składki ZUS 2012

Przywilej ten daje szansę zaliczenia do kosztów uzyskania całej wartości sprzętu do wysokości 50 tys. euro. Zatem, gdy tylko zaistnieje konieczność odpisów amortyzacji, podatnik ma możliwość wyboru sposobu jej rozliczenia. Istotny jest fakt, iż w przypadku sprzętu sezonowego amortyzacji dokonuje się tylko i wyłącznie w okresie użytkowania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA