REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak organizowane są przetargi w Danii

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Kopenhadze
Jak organizowane są przetargi w Danii
Jak organizowane są przetargi w Danii

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie działalności gospodarczej w Danii przez Polaków nie wyklucza możliwości przystąpienia ich firmy do przetargów w ramach zamówień publicznych. Jak organizowane są przetargi publiczne? Przeczytaj.

REKLAMA

Wszystkie przetargi publiczne organizowane wg procedur unijnych i część przetargów podlegających regulacjom duńskim są ogłaszane na stronie internetowej www.udbudsportalen.dk należącej do Narodowej Agencji Budownictwa i Przedsiębiorstw (National Agency for Enterprise and Construction – www.ebst.dk). Wielu inwestorów- organizatorów przetargów podlegających duńskim regulacjom narodowym ogłasza je także na własnych stronach internetowych lub/i w regionalnych gazetach.

REKLAMA

W przypadku naruszenia prawa w zakresie zamówień publicznych, bądź procedury przetargowej, należy jak najszybciej tj. przed zakończeniem przetargu i zawarciem kontraktu, złożyć skargę w Duńskiej Agencji Konkurencji lub specjalnym Zarządzie Skarg dot. Zamówień Publicznych. Agencja kontaktuje sie z dostawcą i podejmuje interwencję, która często bywa skuteczna. Jeśli kontrakt już został podpisany, można jedynie wystąpić z wnioskiem do Zarządu Skarg, załączając opłatę w wysokości 4.000 DKK

Polecamy: Jak założyć firmę w Norwegii

Opłata ta podlega zwrotowi w przypadku, gdy w wyniku wszczętego postępowania Zarząd Skarg stwierdzi, że skarga była uzasadniona. Może on także przyznać wnoszącemu skargę rekompensatę za straty poniesione w wyniku naruszenia prawa. 

REKLAMA

Jeśli firma napotkała problemy z zamówieniem publicznym w innym kraju UE, może ona skorzystać z systemu pomocy Public Procurement Network, utworzonego przez Duńską Agencję Konkurencji we współpracy z agencjami krajów członkowskich UE, Norwegii, Szwajcarii i Lichtensteinu w styczniu 2003r. PPN ma za zadanie udzielanie praktycznej pomocy firmom napotykającym bariery przetargowe za granicą oraz wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk dotyczących zamówień publicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chodzi o uproszczenie i ułatwienie interwencji prowadzącej do rozwiązania problemu i stworzenie alternatywy dla długiej i skomplikowanej drogi prawnej. Firma powinna zwrócić się jak najszybciej do punktu kontaktowego PPN w swoim kraju, a on po przeprowadzeniu rozpoznania sprawy i ustaleniu, że nastąpiło naruszenie prawa, zwraca się do punktu kontaktowego danego kraju z prośbą o wyeliminowanie nieprawidłowości. Często interwencje te przynoszą zamierzony skutek.

Celem działania tego systemu jest zapewnienie otwartości, przejrzystości i swobodnego dostępu do przetargów w danym kraju dla firm pochodzących ze wszystkich krajów członkowskich UE, przy zachowaniu pełnej konkurencyjności.

Aktualne informacje o przetargach publicznych w Danii są zamieszczane w Portalu Promocji Exportu – www.exporter.gov.pl

Polecamy: Jak założyc firmę w Irlandii

Artykuł jest fragmentem "Poradnika dla polskiego przedsiębiorcy" autorstwa Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Kopenhadze.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA