REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak oszacować codzienne wydatki firmy

Jak oszacować codzienne wydatki firmy
Jak oszacować codzienne wydatki firmy

REKLAMA

REKLAMA

Codzienne wydatki firmy, to wydatki związane z prowadzeniem biznesu – inaczej koszty operacyjne. Aby firma funkcjonowała bez zakłóceń powinieneś obliczyć każdy swój krok.

Część kosztów operacyjnych będzie miała w stały charakter. To znaczy, że nie pozbędziesz ich dopóki będzie działała Twoja firma. Jest to m.in. czynsz, ubezpieczenie, reklama produkcji czy usług, ogrzewanie, oświetlenie, opłata licencyjne itd. Pozostałe koszty będę się zmieniały w zależności od osiągniętych wyników sprzedażowych.

REKLAMA

Jeśli działasz w branży gastronomicznej, prowadzisz restaurację czy bar, to koszty produktów spożywczych, serwetek, sztućców itd. wzrastają wraz ze zwiększeniem obrotów i spadają, gdy sprzedaż maleje.

Richard R. Gallagher w książce „Mała firma to takie proste” zaznacza, że zarówno do kosztów stałych, jak i zmiennych można zaliczyć płace. Autor tego opracowania radzi, że szacując swoje zyski lub straty należy zacznij od analizy arkusza roboczego, który powinien uwzględniać wszystkie nakłady inwestycyjne. To pomoże uświadomić jakiego rodzaju wydatków można się spodziewać. 

Polecamy: Odpowiedz na oczekiwania rynku – doceń innowację

REKLAMA

Autor pisze: „Przygotuj przewidywany rachunek wyników dla kilku różnych okresów; za miesiąc, kwartał, rok. Dla początkowych etapów działania firmy przygotuj oszacowania miesięczne. Przed rozpoczęciem wprowadzania danych do komputera podziel wydatki ponoszone rocznie lub kwartalnie przez odpowiednią liczbę miesięcy. Powinieneś liczyć się ujemnymi zyskami (stratami) w początkowych miesiącach działalności”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętaj, że na sprzedaż składają się wpływy brutto otrzymane od klientów bez względu na to, czy są płatne gotówką czy fakturowane. Nie zapominaj też, że w rubryce „płace” powinno być uwzględnione też Twoje wynagrodzenia.

Polecamy: Jak znaleźć wolną przestrzeń na rynku

Richard R. Gallagher podkreśla, że początkujący przedsiębiorcy zwykle mają błędną ocenę, co do wyników sprzedaży w pierwszych miesiącach. Najlepiej jest zmniejszyć przewidywaną sprzedaż i powiększyć przewidywane nakłady inwestycyjne. Bezpieczniej jest spodziewać się mniejszych przychodów niż przecenić własne możliwości.

Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA