REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyposażenie kuchni w biurze - czy wpływa na sukces firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Jakie jest podstawowe wyposażenie każdego biura? Zapewne najpierw myślimy o organizacji i umeblowaniu przestrzeni oraz niezbędnych artykułach papierniczych lub akcesoriach, które ułatwiają pracownikom wykonywanie obowiązków. Dobry manager powinien jednak zadbać nie tylko o dostarczenie tego typu pomocy biurowych, ale także o zaopatrzeniu biurowej kuchni oraz szafek konferencyjnych. W co powinniśmy je wyposażyć i dlaczego jest to tak ważne dla wizerunku firmy?

Duże, zagraniczne korporacje, które latami opracowywały skuteczne drogi do sukcesu sprawiły, że do coraz mniejszych firm dociera moda na budowanie pozytywnej atmosfery w biurze. Możemy zacząć od niewielkich zmian, które wpłyną nie tylko na efektywność i motywację do pracy, ale także na postrzeganie naszej firmy wśród potencjalnych pracowników oraz partnerów biznesowych czy klientów. Ogromną rolę zaczęły grać udogodnienia, które wpływają na jakość pracy oraz organizację spotkań służbowych. Sercem każdego biura zaczęła być kuchnia – miejsce odpoczynku, w którym rodzą się najlepsze pomysły. Ważna zaczęła być również dobrze zaopatrzona szafka konferencyjna, pomagająca zarządzać atmosferą każdego spotkania z klientem. Wyposażenie ich w niezbędne artykuły spożywcze i akcesoria zaczęło mieć coraz większe znaczenie.

REKLAMA

Woda i zimne napoje do biura

Jednym z podstawowych, a przy tym także najważniejszych elementów wyposażenia każdej biurowej kuchni jest woda. Najlepiej, aby była pod ręką tak, aby każdy mógł po nią sięgnąć, nie odrywając się od pełnionych obowiązków. W nowoczesnych firmach jest to tak oczywiste, jak zapewnienie dostępu do zapasu papieru do drukarki. Miłym dodatkiem może być także zaopatrzenie biurowej kuchni w różnego rodzaju soki owocowe.

Woda i napoje dla pracowników

Zgodnie z przepisami zawartymi w Kodeksie Pracy każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić wszystkim swoim pracownikom ciągły, nieograniczony i nieodpłatny dostęp do wody pitnej. Ponadto, jeśli pracują oni w uciążliwych warunkach, np. wysokich temperaturach, powinniśmy udostępnić im również inne napoje. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest ustawienie w biurowej kuchni regularnie napełnianego dystrybutora z wodą. Jeśli nasza firma jest większa, o otwartym układzie lub z wydzielonymi biurami dla wielu pracowników, powinniśmy postawić go także w poszczególnych pomieszczeniach. Dzięki temu woda zawsze będzie pod ręką, a potrzeba napicia się jej nie będzie musiała wiązać się z wędrówkami do kuchni i kolejnymi przerwami. Jeśli w naszej firmie pracuje niewiele osób, może okazać się też, że wystarczą nam dostawy zgrzewek wody w dużych butelkach. Warto również zamówić kartony z różnego rodzaju sokami owocowymi. To nie tylko nasz obowiązek, ale także jeden z niewielkich, ale znaczących kroków w budowaniu wśród pracowników świadomości, że dbamy o ich potrzeby i samopoczucie.

Woda i napoje podczas organizacji spotkania biznesowego

Planując zakupy do biura powinniśmy wziąć pod uwagę zasady, jakimi rządzą się spotkania biznesowe. Zgodnie z etykietą gościom w naszej firmie powinniśmy zaserwować wodę oraz napoje w niewielkich, zakorkowanych butelkach. Najlepiej sprawdzi się różnorodność: zaproponujmy wodę gazowaną i niegazowaną oraz wybór soków owocowych. Najbardziej eleganckie są opakowania szklane. Butelki ustawia się zazwyczaj w centralnych punktach stołu konferencyjnego. W szafce konferencyjnej powinniśmy mieć przygotowane również eleganckie, niewielkie szklanki do napojów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zamów wodę z dostawą prosto do biura w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Kawa i herbata do biura, czyli podstawa każdej przerwy i spotkania służbowego

REKLAMA

Niektórzy uważają, że nie ma efektywnej przerwy bez filiżanki pobudzającej, dodającej energii kawy. Inni są zwolennikami kojącej, rozgrzewającej herbaty, przy której o wiele przyjemniej i lepiej jest skupić się nawet na najtrudniejszym zadaniu. Wagę dobrze wykorzystanej na odpoczynek przerwy podkreślają specjaliści od zarządzania oraz naukowcy. Warto więc zadbać o to, aby były one przyjemne i twórcze, dobrze wyposażając kuchnię.

Kawa i herbata ma także ogromne znaczenie dla przebiegu spotkań biznesowych. Filiżanka dobrej jakości naparu może przełamać lody. Przede wszystkim jest też eleganckim elementem reprezentacyjnym. Trzeba tylko wiedzieć, jak ją właściwie podawać.

Kawa i herbata w biurowej kuchni

Prawdziwymi królami biurowych kuchni są ekspres do kawy i czajnik elektryczny. To one serwują ciepłe napoje na życzenie. Powinny być łatwe w obsłudze i wytrzymałe, aby sprostać zadaniu codziennego parzenia kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu czy kilkuset kaw i herbat. Jeśli już o nich mowa, to powinniśmy zapewnić naszym pracownikom wybór. Dobrze, aby w firmowej kuchni znalazły się herbaty czarne, zielone i owocowe, jak również kawa ziarnista i rozpuszczalna. Warto dowiedzieć się, jakie są potrzeby naszych pracowników i zamówić różnorodne dodatki: mleko krowie, odtłuszczone, bez laktozy i roślinne, jak również cukier czy słodzik. Zadbajmy również o łatwe utrzymanie porządku. Na herbaty i kawę przeznaczmy osobną szafkę lub koszyk, a cukier przesypmy do wygodnego słoja z zakrętką

Kawa i herbata a etykieta spotkania biznesowego

Proponowanie i serwowanie ciepłych napojów podczas oficjalnych spotkań należy do biznesowej etykiety. Powinno ono odbywać się w sposób elegancki, podkreślający, a nawet podwyższający status firmy. Na tę szczególną okazję w szafce konferencyjnej powinno czekać pudełko z wyborem różnych rodzajów wysokiej jakości herbat w saszetkach. Mleko do kawy powinniśmy wcześniej lekko podgrzać i podawać w specjalnym mleczniku, a cukier w saszetkach. Klasyczne napoje serwujmy w filiżankach w neutralnym kolorze. Jeśli nasz gość zażyczy sobie specjalny napój, podawajmy go zgodnie z kanonem, np. espresso w małych filiżankach, a latte w wysokich szklankach. Nie zapominajmy o spodeczku oraz łyżeczce, którą powinniśmy umieścić po prawej, z rączką skierowaną w stronę gościa.

Wybierz herbatę i kawę do swojego biura >>

Przekąski i owoce do biura. Jak wpływają na wizerunek firmy?

Coraz częściej firmy, aby pokazać, że troszczą się o jakość pracy swoich pracowników, decydują się na codzienne dostawy świeżych owoców lub drobnych przekąsek czy słodyczy. Taki drobny gest wpływa na postrzeganie firmy oraz zespołu zarządzającego. Mały poczęstunek to także element zebrań, konferencji i spotkań służbowych. Warto więc włączyć go do naszej listy biurowych zakupów.

Zamów artykuły spożywcze z dostawą prosto do biura w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Przekąski i owoce w biurowej kuchni

Duży półmisek kolorowych, soczystych owoców ustawiony w centralnym punkcie firmowej kuchni to element, który wprowadza pozytywną, ciepłą atmosferę do biurowego wnętrza. Osoby szukające pracy coraz chętniej decydują się na współpracę z firmami, które pokazują, że potrafią zadbać o potrzeby pracowników i oferują dodatkowe udogodnienia np. w postaci drobnych poczęstunków. Do biurowej kuchni warto więc regularnie zamawiać świeże owoce oraz przekąski. Zadbajmy o różnorodność wśród klasycznych propozycji i zamówmy np. jabłka i owoce cytrusowe, które długo zachowują świeżość.

Przekąski a zasady spotkania biznesowego

Eleganckim i dobrze odbieranym gestem podczas spotkania biznesowego jest podanie niewielkiego poczęstunku w postaci eleganckich ciasteczek. Najlepiej wybrać takie na jeden kęs, które nie będą się nadmiernie kruszyć. Możemy je podawać na dużych półmiskach. Dobrym pomysłem jest również podanie czekoladki lub ciasteczka na spodeczku obok serwowanego napoju. Drobne przekąski oraz naczynia do ich serwowania możemy przechowywać w szafce konferencyjnej.

Wybierz słodkie i słone przekąski do swojego biura >>

Wyposażenie kuchni w biurze – jakie naczynia i zastawa będą odpowiednie

REKLAMA

Ważnym elementem wyposażenia każdej biurowej kuchni oraz szafki konferencyjnej jest jednolita zastawa. Każda firma powinna zaopatrzyć się nie tylko w odpowiednią ilość kubków szklanek, talerzy i sztućców dla pracowników, ale także reprezentacyjne filiżanki i półmiski, które przydadzą się podczas organizacji oficjalnych spotkań. Najlepiej zdecydować się na neutralne kolory lub wprowadzić akcenty, nawiązujące do barw kojarzonych z firmą. Najbardziej eleganckim, uniwersalnym, jak również polecanym przez baristów kolorem serwisu do herbaty i kawy jest biały. Zdecydujmy się na prostą formę i dobierzmy pasujące półmiski, dzbanuszek do mleka, talerze oraz kubki dla pracowników. Nie zapomnijmy również o szklankach do zimnych napojów w dwóch rozmiarach.

Dobierzmy także proste, najlepiej całkowicie srebrne sztućce bez plastikowych elementów i zdobień, które sprawdzą się nie tylko na co dzień, ale także podczas spotkań. Pamiętajmy, że powinniśmy zadbać o ich stan. Część używanych tylko podczas szczególnych okazji sztućców przechowujmy np. w szafce konferencyjnej. Dzięki temu nie wytrą się i nie zarysują podczas codziennego użytkowania.

Zadbaj o funkcjonalną i dobrze wyposażoną kuchnię w twoim biurze.

Zamów naczynia i inne przydatne akcesoria z dostawą w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Artykuł powstał we współpracy z MAKRO Online Sklep dla biura.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

REKLAMA

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

REKLAMA

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

REKLAMA