| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Czy warto przedłużać okres gwarancji?

Czy warto przedłużać okres gwarancji?

Przedsiębiorcy oferują odpłatne przedłużenie okresu gwarancji chroniącego sprzedawane towary. Czy takie przedłużenie gwarancji jest opłacalne?

Pani Anna kupiła wymarzoną pralkę, na którą oszczędzała kilka lat. Sprzedawca zaoferował jej odpłatne przedłużenie gwarancji na okres 3 lat. Taka dodatkowa ochrona miała jednak kosztować 500 zł., czyli 1/5 ceny całej pralki. Te dodatkowe koszty spowodowały, że Pani Anna nie zdecydowała się na przedłużenie gwarancji.

Gwarancja to dobrowolne oświadczenie przedsiębiorcy - gwaranta, że przez określony czas bierze odpowiedzialność za jakość towaru i jego właściwości. Prawo nie narzuca czasu trwania gwarancji, wobec czego gwarant może określić go według swego uznania. Dlatego zawsze trzeba dokładnie przeczytać ogólne warunki gwarancji. Zaś przedłużona gwarancja to nic innego, jak zwiększenie istniejącej ochrony zagwarantowanej przez producenta lub dystrybutora jedynie o dodatkowy okres – najczęściej rok lub 3 lata. Na ogół jest ona odpłatna, jej koszt to - w zależności od towaru - nawet kilkaset złotych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Należy wiec zastanowić się, czy to się nam opłaca. Trzeba pamiętać, że na podstawie paragonu lub innego dowodu zakupu możemy przez dwa lata składać reklamację do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. Wybór między złożeniem reklamacji do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową lub do gwaranta, np. do wskazanego w gwarancji serwisu, zawsze należy do konsumenta.

Przed podjęciem decyzji, do kogo złożymy reklamację, czyli jaką obierzemy drogę dochodzenia roszczeń, najpierw przeczytajmy dokładnie dokument gwarancyjny i sprawdźmy, jakie tak naprawdę mamy uprawnienia i porównajmy je z tymi, które przewiduje ustawa o sprzedaży konsumenckiej.

Różnice między gwarancją a rękojmią

Jeżeli gwarancja jest mniej korzystna, odłóżmy ją do szuflady i składajmy reklamację do sprzedawcy. A już na pewno nie warto przedłużać takiej gwarancji.

Czy naprawa przedłuża okres gwarancji?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »