REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Etykieta w miejscu pracy – czy to się opłaca?

etykieta w pracy
etykieta w pracy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Po co w ogóle etykieta w miejscu pracy? Czy firma nie powinna skupić się na wskaźnikach efektywności, wydajności, zamiast marnować czas na przebrzmiałe zasady grzeczności?

Etykieta biznesu kojarzy się z wielkimi korporacjami, w których eleganccy biznesmeni zapraszają się na biznes lunche, gdzie spożywają eleganckie dania i prowadzą negocjacje. W większości małych firm takie zdarzenia nie mają miejsca. Mały biznes jest znacznie bardziej przyziemny, nie koncentruje się na formach, przechodzi od razu do rzeczy.

REKLAMA

Jednak nawet mała firma powinna przywiązywać wagę do zasad grzeczności. Stworzenie wizerunku firmy eleganckiej, profesjonalnej, dbającej o właściwą atmosferę to sygnał, że firma jest stabilna i godna zaufania. Dbałość o detale w relacjach z otoczeniem powoduje, że praktycznie w każdej sytuacji przedsiębiorstwo ma szansę na pozytywną ocenę na tle konkurencji.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Umiejętne okazywanie szacunku i zaangażowania, otaczanie klientów właściwą opieką i stwarzanie profesjonalnej, uprzejmej atmosfery, pozytywnie wyróżnia firmę i tworzy trwalsze więzi z klientami. – Dzięki takiej atmosferze można liczyć na zwiększenie lojalności klientów, na to, że będą sobie polecali firmę i oceniali ją pozytywnie – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Atmosfera wzajemnego szacunku i uprzejmości przyciąga nie tylko klientów, ale też pracowników. Zatrudnione osoby cenią sobie pracę w firmie, w której dobrze się czują, gdzie konflikty rozwiązywane są w kulturalny sposób. Stosowanie się do podobnego wzorca grzeczności ułatwia współpracę, wzmacnia poczucie wspólnoty, podnosi morale pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawezwanie do próby ugodowej - wniosek

Sceptycy zapytają czy nie jest to strata czasu? Powiedzą, że generowanie wzrostu jest ważniejsze od miłej atmosfery. Jednak czasy spowolnienia i kryzysu trochę zmieniły nasze postrzeganie świata. W niepewnym świecie grzeczność zaczyna popłacać. Większość firm w Polsce już zaczyna sobie zdawać sprawę z wagi długofalowych relacji, powoli zmienia się również sposób komunikowania się firmy ze światem.

Szybkość i efektywność działania będą zawsze bardzo ważne w biznesie. Jednak styl prowadzenia biznesu jest równie ważny dla zbudowania silnej marki i trwałej przewagi konkurencyjnej. W przypadku małych firm taki wyróżnik pomaga przetrwać trudne czasy i umacniać firmę na lokalnym rynku. Staje się ważnym elementem przyciągającym i zatrzymującym klientów, pracowników i kooperantów.

Spółka cywilna może być pracodawcą także dla wspólnika

REKLAMA

Aby uświadomić sobie, na czym polegają dobre maniery w zawodowym świecie, warto zajrzeć na portal szkoleniowy Akademii PARP, gdzie właśnie udostępniono nowe szkolenie e-learning „Savoir-vivre w biznesie”. Szkolenie adresowane jest do właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich firm. – Nowe szkolenie Akademii PARP w praktyczny sposób pokazuje jak radzić sobie w życiu zawodowym – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.

Uczestnicy poznają savoir-vivre w realiach małej firmy. Szkolenie kładzie nacisk na zasady współpracy i komunikowania się.  Przedstawiono zagadnienia związane z pierwszym wrażeniem, nawiązywaniem kontaktu oraz przedstawianiem się i witaniem. W szkoleniu znajduje się także obszerny materiał na temat prowadzenia rozmowy,  kultury języka oraz netykiety.

Zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa

„Savoir-vivre w biznesie” to 45. szkolenie e-learning Akademii PARP. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 44 szkolenia e-learning i 30 szkoleń m-learning (dostępnych na smartfonach i tabletach). Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zwrot kosztów w postępowaniu administracyjnym

Źródło: Akademia PARP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA