| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Reklamacje produktów spożywczych

Reklamacje produktów spożywczych

Najczęstszym powodem zgłoszeń reklamacyjnych są złe warunki przechowywania produktów spożywczych w hurtowni lub sklepie. Uważam, że tego typu reklamacje powinien uwzględniać sprzedawca bez potrzeby zgłaszania się wprost do producenta. Jak to zrobić?

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową

Trzeba pamiętać, że prawo do reklamacji jest podstawowym uprawnieniem każdego kupującego, jednak wielu z nas po prostu o tym nie wie. Artykuł 11 Ustawy „O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego” z dnia 27 lipca 2002 roku mówi o tym, że od 1 stycznia 2003 roku obowiązują przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej, które zamiast rękojmi wprowadzają pojęcie „niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową”. Oznacza to, że towar niezgodny z umową to taki, który nie spełnia właściwości określonych w umowie. Nawet w przypadku, gdy wada wystąpiła w okresie do sześciu miesięcy od momentu sprzedaży, uważa się, że istniała również w dniu zakupu. Dlatego odpowiedzialność za nią przejmuje sprzedawca i właśnie do niego powinniśmy zwrócić się z reklamacją.

Aby uniknąć przechodzenia przez proces reklamacyjny, najlepiej w czasie zakupów zwracać uwagę na kupowane produkty. Należy je sprawdzić, zwracając uwagę na  wszelkiego rodzaju wklęśnięcia, wypukłości lub nieszczelności w opakowaniach. Także krytycznie należy ocenić ogólne warunki sanitarne w miejscu sprzedaży. Jeżeli nie wygląda ono schludnie, może warto zaopatrywać się w innym sklepie? Trzeba pamiętać też o tym, że we właściwie zabezpieczonych przed szkodnikami marketach i sklepach powinny znajdować się zabezpieczające proste urządzenia do wykrywania szkodników, np. w postaci pułapek na szkodniki magazynowe. Dlatego sugeruję zwrócić uwagę czy np. w dziale z warzywami znajduje się pułapka na muszki owocówki.

Używanie dotychczasowej firmy przez nabywcę przedsiębiorstwa

Autor: Prof. dr hab. Stanisław Ignatowicz – Profesor SGGW, Katedra Entomologii Stosowanej w Warszawie

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Robert Stępień

Radca prawny, starszy prawnik. Doktorant w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze dużych spółek polskich i zagranicznych, w szczególności z branży BPO i SSC oraz FMCG i handlu wielkopowierzchniowego. Doradza we wszystkich obszarach prawa pracy, w tym w sprawach dotyczących relacji ze związkami zawodowymi, zwolnień pracowników (indywidualnych i grupowych) czy mobbingu. Reprezentuje pracodawców przed sądami w sprawach z zakresu prawa pracy oraz w sprawach wykroczeniowych dotyczących relacji pracowniczych. Przygotowuje i prowadzi szkolenia z zakresu prawa pracy, skierowane do dyrektorów i pracowników działów HR oraz prawników przedsiębiorstw. Zajmuje się prawem pracy również w działalności naukowej. Jest autorem publikacji naukowych z tego zakresu, prowadzi zajęcia ze studentami na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą strukturze i uprawnieniom związków zawodowych w Polsce. Regularnie publikuje w prasie, w szczególności w Rzeczpospolitej, Dzienniku Gazeta Prawna oraz Pulsie Biznesu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK