| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Jaki serwer i strona WWW dla firmy z sektora MSP?

Jaki serwer i strona WWW dla firmy z sektora MSP?

Strona WWW jest jednym z głównych narzędzi promocji firmy w Internecie. Stanowi również podstawowe źródło informacji o przedsiębiorstwie. Dlatego też, wybór serwera, na którym będzie utrzymywana Strona WWW jest niezwykle istotny. Sama witryna musi być natomiast atrakcyjna dla odbiorców i stale aktualizowana.

Strona internetowa jest doskonałym narzędziem komunikacji między klientem a przedsiębiorstwem oraz atrakcyjnym kanałem promocji. Jest to ważne szczególnie dla małych i średnich firm, którym zależy na stałym kontakcie z klientami. Firmowa witryna nie może funkcjonować bez sprawdzonego serwera. Na nim będą utrzymywane pliki strony WWW oraz konta e-mail pracowników. Hosting może służyć również jako miejsce wymiany dokumentów w firmie, co znacznie usprawnia ich obieg. Zamówienie usługi powinna poprzedzać nie tylko analiza oferty różnych usługodawców działających na rynku, ale również parametrów serwera. Ważne jest także, aby hosting cechował się wysoką stabilnością funkcjonowania i profesjonalnymi zabezpieczeniami danych, a także zapewniał, podczas użytkowania usługi, wiele przydatnych funkcji.

Dla firm z sektora MSP szczególnie ważna jest elastyczność usług, czyli możliwość korzystania z nich w każdym miejscu i o każdej porze. Skrzynki e-mail utrzymywane na serwerze mogą być obsługiwane w programach instalowanych na dysku twardym komputera np. Microsoft Outlook czy Mozilla Thunderbird. Warto jednak posługiwać się aplikacją, która będzie dostępna przez przeglądarkę internetową. Wraz z hostingiem może być udostępnione również narzędzie do obsługi poczty elektronicznej na urządzeniach mobilnych, np. telefonach komórkowych czy palmtopach. Ważnym aspektem jest także możliwość dostosowania ustawień serwera do bieżących potrzeb, szczególnie w przypadku poczty e-mail. Przydatne są takie opcje jak ustawienie autorespondera w określonym terminie czy przekierowanie korespondencji na inne adresy e-mail np. podczas nieobecności w firmie.

Jeśli przedsiębiorstwo traktuje hosting jako miejsce wymiany plików wśród pracowników czy też chce udostępniać materiały swoim kontrahentom, potrzebne będą dodatkowe konta FTP. Po określeniu danych dostępowych, każdy użytkownik ma dostęp tylko do wcześniej zdefiniowanych przez administratora treści.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Przede wszystkim program do zarządzania serwerem, który pozwoli użytkownikowi w prosty sposób modyfikować ustawienia hostingu. Serwer powinien zapewniać dowolną administrację powierzchnią dyskową pomiędzy strony WWW, konta e-mail i bazy danych. Taka możliwość jest szczególnie ważna w przypadku różnego rodzaju zmian w przedsiębiorstwie, kiedy potrzebna jest większa powierzchnia dyskowa dla firmowej witryny np. podczas wprowadzania zmian w ofercie produktów. Istotna jest także opcja monitorowania najważniejszych parametrów serwera m.in. statystyk stron WWW, co pozwala uniknąć przerw w funkcjonowaniu usługi np. ze względu na przekroczenie parametrów bezpieczeństwa. Użytkownik powinien mieć możliwość tworzenia w ramach hostingu nielimitowanej liczby kont e-mail i FTP, a także zarządzania przekierowanymi na serwer domenami. W programie nie powinno zabraknąć również opcji samodzielnej konfiguracji filtrów antyspamowych, które będą chronić użytkownika przed niechcianą korespondencją. 

Firmową witryną WWW można natomiast zarządzać za pomocą aplikacji CMS. Ich największym atutem jest intuicyjna obsługa, niewymagająca znajomości języków programowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu, każdy pracownik może wprowadzić treści na stronę WWW, a przedsiębiorstwo nie musi zatrudniać w tym celu webmastera. Ponadto, aplikacja CMS umożliwia bieżącą aktualizację witryny, co z pewnością docenią klienci i kontrahenci firmy.

Oprócz niezbędnych narzędzi, takich jak program do zarządzania serwerem czy system CMS, wraz z hostingiem mogą być dostępne również inne usługi dodatkowe. Aplikacje, które przydadzą się w firmie z sektora MSP, to np. narzędzie do tworzenia galerii zdjęć czy program do fakturowania on-line.

Polecamy: Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Autor: Małgorzata Kulka - Młodszy Specjalista ds. Public Relations w firmie NetArt

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Profika Broker

Broker ubezpieczeniowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »