REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaki serwer i strona WWW dla firmy z sektora MSP?

NetArt
Jaki serwer i strona WWW dla firmy z sektora MSP?
Jaki serwer i strona WWW dla firmy z sektora MSP?

REKLAMA

REKLAMA

Strona WWW jest jednym z głównych narzędzi promocji firmy w Internecie. Stanowi również podstawowe źródło informacji o przedsiębiorstwie. Dlatego też, wybór serwera, na którym będzie utrzymywana Strona WWW jest niezwykle istotny. Sama witryna musi być natomiast atrakcyjna dla odbiorców i stale aktualizowana.

Bez strony WWW ani rusz

REKLAMA

Strona internetowa jest doskonałym narzędziem komunikacji między klientem a przedsiębiorstwem oraz atrakcyjnym kanałem promocji. Jest to ważne szczególnie dla małych i średnich firm, którym zależy na stałym kontakcie z klientami. Firmowa witryna nie może funkcjonować bez sprawdzonego serwera. Na nim będą utrzymywane pliki strony WWW oraz konta e-mail pracowników. Hosting może służyć również jako miejsce wymiany dokumentów w firmie, co znacznie usprawnia ich obieg. Zamówienie usługi powinna poprzedzać nie tylko analiza oferty różnych usługodawców działających na rynku, ale również parametrów serwera. Ważne jest także, aby hosting cechował się wysoką stabilnością funkcjonowania i profesjonalnymi zabezpieczeniami danych, a także zapewniał, podczas użytkowania usługi, wiele przydatnych funkcji.

Parametry i funkcje

REKLAMA

Dla firm z sektora MSP szczególnie ważna jest elastyczność usług, czyli możliwość korzystania z nich w każdym miejscu i o każdej porze. Skrzynki e-mail utrzymywane na serwerze mogą być obsługiwane w programach instalowanych na dysku twardym komputera np. Microsoft Outlook czy Mozilla Thunderbird. Warto jednak posługiwać się aplikacją, która będzie dostępna przez przeglądarkę internetową. Wraz z hostingiem może być udostępnione również narzędzie do obsługi poczty elektronicznej na urządzeniach mobilnych, np. telefonach komórkowych czy palmtopach. Ważnym aspektem jest także możliwość dostosowania ustawień serwera do bieżących potrzeb, szczególnie w przypadku poczty e-mail. Przydatne są takie opcje jak ustawienie autorespondera w określonym terminie czy przekierowanie korespondencji na inne adresy e-mail np. podczas nieobecności w firmie.

Jeśli przedsiębiorstwo traktuje hosting jako miejsce wymiany plików wśród pracowników czy też chce udostępniać materiały swoim kontrahentom, potrzebne będą dodatkowe konta FTP. Po określeniu danych dostępowych, każdy użytkownik ma dostęp tylko do wcześniej zdefiniowanych przez administratora treści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Odpowiednie oprogramowanie

REKLAMA

Przede wszystkim program do zarządzania serwerem, który pozwoli użytkownikowi w prosty sposób modyfikować ustawienia hostingu. Serwer powinien zapewniać dowolną administrację powierzchnią dyskową pomiędzy strony WWW, konta e-mail i bazy danych. Taka możliwość jest szczególnie ważna w przypadku różnego rodzaju zmian w przedsiębiorstwie, kiedy potrzebna jest większa powierzchnia dyskowa dla firmowej witryny np. podczas wprowadzania zmian w ofercie produktów. Istotna jest także opcja monitorowania najważniejszych parametrów serwera m.in. statystyk stron WWW, co pozwala uniknąć przerw w funkcjonowaniu usługi np. ze względu na przekroczenie parametrów bezpieczeństwa. Użytkownik powinien mieć możliwość tworzenia w ramach hostingu nielimitowanej liczby kont e-mail i FTP, a także zarządzania przekierowanymi na serwer domenami. W programie nie powinno zabraknąć również opcji samodzielnej konfiguracji filtrów antyspamowych, które będą chronić użytkownika przed niechcianą korespondencją. 

Firmową witryną WWW można natomiast zarządzać za pomocą aplikacji CMS. Ich największym atutem jest intuicyjna obsługa, niewymagająca znajomości języków programowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu, każdy pracownik może wprowadzić treści na stronę WWW, a przedsiębiorstwo nie musi zatrudniać w tym celu webmastera. Ponadto, aplikacja CMS umożliwia bieżącą aktualizację witryny, co z pewnością docenią klienci i kontrahenci firmy.

Oprócz niezbędnych narzędzi, takich jak program do zarządzania serwerem czy system CMS, wraz z hostingiem mogą być dostępne również inne usługi dodatkowe. Aplikacje, które przydadzą się w firmie z sektora MSP, to np. narzędzie do tworzenia galerii zdjęć czy program do fakturowania on-line.

Polecamy: Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Autor: Małgorzata Kulka - Młodszy Specjalista ds. Public Relations w firmie NetArt

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA