REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak firmy powinny rejestrować domeny?

Daniel Korytas
NetArt
Jak firmy powinny rejestrować domeny?
Jak firmy powinny rejestrować domeny?

REKLAMA

REKLAMA

Firmy coraz częściej rejestrują domeny. Dzieje się tak ponieważ domena kieruje odbiorcę do firmowego serwisu WWW, na którym klient może zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa. Jednak często zdarza się, że firmy poprzestają na rejestracji jednej domeny, co może skutkować poważnymi konsekwencjami w przyszłości.

REKLAMA

Powszechność Internetu sprawia, że każde przedsiębiorstwo, które chce liczyć się w walce o klienta powinno posiadać domenę. Jednak nie wszystkie firmy w prawidłowy sposób zabezpieczają swoje działania w Sieci. Często zdarza się, że rejestrują tylko jedną domenę nie uwzględniając przy tym aspektów bezpieczeństwa. Ponadto firmy zapominają o tym, iż wprowadzając nowy produkt, bądź promując markę konieczna jest rejestracji domeny z nazwą nowej usługi. Takie działania w dużym stopniu mogą przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności brandu, jak również bezpośrednio wpłynąć na jego wyniki sprzedażowe.

Zarejestruj domenę już w fazie projektu

Obecnie wielu przedsiębiorców, wprowadzając na rynek nowy produkt lub zakładając firmę, już w fazie projektu rejestruje pakiet domen z nową nazwą. Jest to bardzo rozsądny zabieg, gdyż adres internetowy, kierujący do firmowego serwisu WWW z nazwą firmy, to bardzo często podstawa wszelkich jej działań promocyjnych, nie tylko w Internecie. Warto więc zabezpieczyć się przed sytuacją, w której taki adres, mógłby zostać wykorzystany np. przez konkurencję. Dlatego należy już w fazie projektu sprawdzić, czy wybrana nazwa firmy bądź produktu jest wolna. Jeśli jest, należy niezwłocznie ją zarejestrować. To bardzo ważne, gdyż rejestracja odbywa się na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” i po zakończeniu projektu może się okazać, że domena jest już zajęta. Wcześniejsze zarejestrowanie domeny gwarantuje, że pod jej nazwą nie znajdzie się strona WWW z ofertą konkurencyjnej firmy. Nie warto zwlekać z rejestracją domeny, bo ktoś może ubiec firmę, a konsekwencje utraty domeny z nazwą firmy czy produktu mogą być bardzo uciążliwe. Droga do jej odzyskania może okazać się długa i kosztowna.

Domena to konieczność przy promocji nowej marki

Decydując się na wyprowadzenie nowego produktu na rynek, bądź otwierając spółkę należy dobrać domenę spełniającą poniższe kryteria. Wybierając domenę należy kierować się tym, że będzie ona wykorzystywana na wiele różnych sposobów. Przy wyborze domeny warto stosować kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, by klient z łatwością mógł trafić na firmową stronę WWW i nie mylił się przy wpisywaniu adresu do przeglądarki internetowej. Ponadto krótki adres strony WWW łatwiej jest wyeksponować na reklamach, a także materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. wizytówkach, papierze firmowym).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedno rozszerzenie to za mało

REKLAMA

Wszystkie elementy budujące domenę mają znaczenie przy późniejszym funkcjonowaniu jej w Internecie. Dlatego firmy, otwierając nową działalność powinny rejestrować domeny z różnymi rozszerzeniami, czyli ostatnią częścią składową domeny. Trzy najpopularniejsze rozszerzenia w Polsce dotyczą grup domen polskich (np. .pl), globalnych (.com czy .org) oraz europejskich (.eu).

Właściwie każda firma powinna zarejestrować adres z rozszerzeniem polskim .pl, ze względu na fakt, iż jest ono najpopularniejsze i najczęściej wpisywane w wyszukiwarki internetowe przez internautów. Spośród wielu dostępnych rozszerzeń warto zarejestrować właśnie te najbardziej popularne (.pl, .eu, .com) oraz te, które bezpośrednio kojarzą się z działalnością firmy, bądź prowadzoną kampanią promocyjną nowego produktu. Dokonując wyboru tych rozszerzeń należy zadać dwa pytania: gdzie i dla kogo ma być dostępny serwis WWW funkcjonujący pod daną domeną. Na przykład domeny z końcówką .net (ang. Network czyli Sieć), powinny rejestrować firmy prowadzące działalność związaną z Internetem. Końcówka .eu jest odpowiednia dla firm, których działania obejmują Europę.

Przykładowo, właściciel firmy komputerowej otwierając nowy oddział w innym mieście, powinien zarejestrować rozszerzenia zarówno funkcjonalne (np. twojafirma.pc.pl), jak i regionalne, w zależności od miasta w jakim znajduje się dana filia (np. twojafirma.waw.pl czy twojafirma.wroclaw.pl). Pakiet kilku domen prowadzących do jednego serwisu WWW z pewnością ułatwi użytkownikom odnalezienie go w Internecie.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Zabezpiecz się przed działaniem konkurencji

Rejestrując domenę nowej spółki przedsiębiorstwa, bądź wprowadzanego produktu warto pomyśleć także o zakupie nazw, które są „literówkami” domeny głównej, czyli najczęstszymi błędami w nazwie serwisu popełnianymi przez internautów podczas wpisywaniu go do przeglądarki internetowej. Zakup całego pakietu domen uchroni firmę, przed działaniami związanymi z tzw. cybersquattingiem, czyli grabieżą domen. Posiadanie zestawu domen internetowych pozwoli przedsiębiorstwu zaoszczędzić czas i pieniądze, które straciłoby w związku z ewentualnym odkupieniem nazw. Zagwarantuje również, że pod adresem internetowym z użyciem nazwy firmy nie znajdzie się serwis konkurencji lub niekorzystne dla niego treści. 

Domena z myślnikiem jako dobra alternatywa

Niewątpliwą zaletą rejestracji domen z użyciem myślnika jest fakt, iż zyskała ona popularność stosunkowo niedawno, więc w puli wolnych domen wciąż dostępna jest duża liczba atrakcyjnych nazw.

REKLAMA

W przypadku, kiedy nazwa domeny ma składać się z kilku słów, użycie w niej myślnika może okazać się bardzo korzystnym zabiegiem. Jeśli nazwę stanowić będzie kombinacja krótkich wyrazów nie jest koniecznym użycie „-”. Zastosowanie myślnika może być przydatne w sytuacji gdy, firma wprowadza nowy produkt. Dla przykładu w takim adresie po jednej stronie „-” może znajdować się nazwa firmy, a po drugiej nazwa nowego produktu. Należy zwrócić uwagę, że kontakt odbiorcy z adresem strony WWW (promowanym np. na plakatach lub w spotach telewizyjnych) jest bardzo krótki. Dlatego ważne jest, aby domena była łatwa do odczytania. Potencjalnym klientom dużo łatwiej zapamiętać nazwę, która składa się ze słów klarownie oddzielonych myślnikiem.

Zastosowanie „-” w nazwach, które składają się z więcej niż jednego słowa, znacznie ułatwia wprowadzenie ich w okno przeglądarki internetowej. Ponieważ są bardziej przejrzyste, użytkownik może łatwiej wyłapać ewentualne błędy we wprowadzanym adresie. Zmniejsza się więc ryzyko, że w wyniku błędnie wprowadzonego adresu serwisu użytkownik trafi na niewłaściwą witrynę. 

Przedsiębiorstwa wprowadzając na rynek nowe spółki, bądź rozpoczynając kampanie promocyjne produktów powinny automatycznie rejestrować nowe domeny. Takie działanie z pewnością przyczynia się do bardziej efektywnej reklamy. Ze względu na dużą popularność Internetu większość klientów zainteresowanych usługą lub produktem danej firmy korzysta z zasobów Sieci. Dlatego tak ważne jest, by każde przedsiębiorstwo wprowadzając nowość na rynek zabezpieczało się rejestracją domeny. 

Polecamy: Jak sprzedać własną firmę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA