| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Notebook multimedialny, jako partner w biznesie?

Notebook multimedialny, jako partner w biznesie?

Notebooki multimedialne rzadko znajdują swoje zastosowanie w biznesie. Są one dość specyficzne, a ich charakterystyka z pozoru nie pasuje do wymagań, jakie stawiają przed nimi przedsiębiorcy i biznesmeni. Jest to dość duży błąd, gdyż komputery tego typu mogą być świetną alternatywą dla komputerów stacjonarnych. Poza tym, urządzenia tego typu oferują dość dobrą mobilność, co jak wiadomo jest niezwykle ważne w biznesie. Czym charakteryzują się notebooki multimedialne?

Na pierwszy rzut oka, notebooki multimedialne nadają się głównie do oglądania filmów w Full HD i grania w gry. Czy zatem taka charakterystyka wyklucza je, jako komputer dla biznesu? Oczywiście, że nie, wystarczy odpowiednie dobranie maszyny do konkretnej gałęzi biznesu. Notebooki tego typu świetnie sprawdzą się w przypadku prezentacji multimedialnych, które przedstawiają filmy czy projekty trójwymiarowe, np. w architekturze, reklamie czy grafice. Urządzenia tego typu wyposażone są najczęściej w szybkie czterordzeniowe procesory i wydajne karty graficzne, co z pewnością pomoże w skomplikowanych pokazach i prezentacjach. Nie ma nic bardziej żenującego, niż zacinający się filmik reklamowy bądź projekt, którego nie może „ogarnąć” podstawowy laptop. W przypadku tych urządzeń, taki problem z pewnością się nie pojawi. 

Zobacz również: LG Swift Plus – ciekawy telefon za rozsądną cenę?

Urządzenia multimedialne posiadają również pokaźną pamięć RAM oraz 64-bitowy system operacyjny Windows 7. Poza tym mamy możliwość podłączenia laptopa pod duży telewizor HD, co z pewnością poprawi jakość prezentacji. Jeśli jednak nie dysponujemy takim telewizorem, warto wybrać model z dużym ekranem pracującym w wysokiej rozdzielczości. Na szczęście na rynku nie brakuje wersji z matrycami Full HD, jednak oferują one nieco gorszą mobilność – większa matryca, większa obudowa, cięższe urządzenie etc. Poznajmy zatem najważniejsze cechy notebooka multimedialnego.

Oczywiście jedną z najważniejszych cech jest panoramiczny ekran o przekątnej od 15 do 18 cali z matrycą minimum HD Ready. Minimalna rozdzielczość takiego urządzenia nie powinna być mniejsza od 1366 x 768. Oczywiście lepiej, jeśli jest to rozdzielczość wyższa, ale pamiętajmy o tym, aby rosła ona wprost proporcjonalnie do przekątnej matrycy. Matryca o przekątnej 18 cali z rozdzielczością 1366 x 768 to bardzo zły wybór. Zadbajmy również o wydajny układ graficzny, który poradzi sobie z filmami HD, prezentacjami, projektami jak również zaawansowanymi grami. Przyda się również napęd optyczny Blu-ray oraz dobrej jakości system audio 5.1 z możliwością podłączenia zewnętrznych głośników. Jeśli nie mamy zamiaru podłączać swoich głośników, warto zadbać o dobrej jakości wbudowane głośniki, najlepiej w standardzie 2.1. Jeśli chodzi o pamięć ram, najlepiej jeśli będzie to 4 GB DDR3 z możliwością rozbudowy. Nie wybierajmy notebooka z dyskiem mniejszym niż 300 GB. Obecnie to już standard, a im większy dysk tym lepiej.

Zobacz również: Czy handel wirtualnymi pieniędzmi jest usługą opodatkowaną VAT

Warto zadbać również o dodatkowe elementy i złącza. Wbudowana kamerka internetowa i pilot zdalnego sterowania to bardzo duże udogodnienia. Jeśli chodzi o czas pracy na baterii, minimalnie powinna być to jedna godzina. Sprzęt o takich parametrach nie oferuje długiej pracy na akumulatorach, więc nie spodziewajmy się w tym przypadku wiele. W przypadku złącz, im więcej tym lepiej, ale najważniejsze to: co najmniej 3x USB 2.0, wyjście graficzne HDMI, gniazdo PCMCIA lub ExpressCard oraz czytnik kart pamięci obsługujący kilka formatów. Nie zapominajmy również o zintegrowanej karcie sieciowej Wi-Fi 802.11 b/g/n oraz komunikacji Bluetooth w wersji co najmniej 2.0.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Adamska

Specjalista ds. Public Relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »