| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Mobilne aplikacje – czy to się opłaca?

Mobilne aplikacje – czy to się opłaca?

Mobilny Internet to bardzo ważna pozycja w nadchodzącym roku. Być może ta odmiana Internetu zakróluje i wszystkie firmy obecne dotychczas w Internecie „stacjonarnym” przeniosą się do mobilnego odpowiednika. Czy mobilne aplikacje firmowe to sposób na zarobek?

Ekspansja mobilnego Internetu przypomina nieco historię telefonii komórkowej. Gdy do naszego kraju wielkimi krokami wchodziły sieci komórkowe, nikt specjalnie nie wierzył, że wyprą one telefony stacjonarne. Dziś niemal każdy posiada telefon komórkowy, a telefony stacjonarne wytrzymały próbę czasu jedynie w urzędach i firmach.

Internet mobilny również opanuje rynek. To tylko kwestia czasu i od nas zależy, czy będziemy cierpliwie czekać na rozwój wydarzeń, czy aktywnie weźmiemy w tym udział. A warto zaznaczyć, że można na tym również zarobić. Zarabiać w mobilnym Internecie na wydawanym przez siebie kontencie można na dwa sposoby: oferując płatny kontent lub emitując reklamy. Oczywiście każdy sposób ma swoje wady i zalety, o których oczywiście trzeba pamiętać.

Polecamy: Microsoft Office 2010 – jak się odnaleźć po przesiadce z Office 2003?

Płatne aplikacje – o czym pamiętać?

Płatne aplikacje wydają się być doskonałym sposobem na zarobienie pieniędzy w mobilnym Internecie, ale, trzeba spełnić co najmniej kilka warunków. Po pierwsze stworzona przez nas aplikacja powinna mieć globalny potencjał. Co to znaczy? Otóż tego typu aplikacja powinna być użyteczna dla użytkowników w więcej niż jednym kraju. Taki aspekt znacząco zwiększa szanse na jej pobranie i wpływy wydawcy. Dla porównania, w kraju mamy około 4, może 5 milionów użytkowników mobilnego Internetu. Jeśli nasza aplikacja będzie miała globalny potencjał, mamy do dyspozycji prawie 1,5 miliarda potencjalnych użytkowników.

Kolejnym warunkiem powinna być unikalność aplikacji, która powinna się wyróżnić od tego, co już jest dostępne. Niestety spełnienie tego warunku może być niezwykle trudne, gdyż na całym świecie jest już dostępnych ponad 400 000 aplikacji mobilnych. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić lepszą wersję istniejącej aplikacji, uważając przy tym, aby nie pokusić się o plagiat. Poza tym funkcjonalność naszej aplikacji musi być warta swojej ceny. Nikt nie zapłaci za aplikację, która się do niczego nie nadaje. W takim przypadku użytkownik wybierze podobny, ale darmowy produkt, nawet, jeśli będzie on emitował reklamy.

Dostępność aplikacji

Kolejną ważną zasadą, do której warto się zastosować to dostępność aplikacji. Nasza aplikacja powinna być dostępna w AppStore, Adroid Markecie czy Ovi Store. Użytkownik powinien łatwo na nią trafić. Dobra dostępność oznacza nakłady na komunikację reklamową, żeby ilość pobrań utrzymywała aplikację w czołówce najpopularniejszych. Kolejnym warunkiem jest stworzenie aplikacji na kliku platformach systemowych, między innymi Ssymbian, macOS, android, palm, Windows mobile etc.

Zobacz również: Hasła SMS – czy nadal są bezpieczne?

Oczywiście spełnienie tych wszystkich warunków może być bardzo trudne do zrealizowania. Możemy oczywiście spełnić przynajmniej jeden z nich, lub zastanowić się nad inną formą rozpowszechniania aplikacji mobilnych, czyli oferowanie użytkownikom darmowej aplikacji i sprzedanie sieciom reklamowym mobilnej powierzchni.

Aplikacje darmowe – czy to się opłaca?

W tym przypadku zarobek uzależniony jest od reklam. Zarobimy tym więcej pieniędzy, im wyemitujemy więcej reklam, czyli odsłon, klików, leadów etc. W tym przypadku nakłady pracy są o wiele mniejsze niż w przypadku płatnych aplikacji mobilnych. Warto również zaznaczyć, że darmowa aplikacja jest chętniej pobierana przez odbiorców. Taka aplikacja, nawet jak spadnie z czołówki pobieranych, często jest już zainstalowana na sporej liczbie telefonów, a to dalej jest atrakcyjne dla reklamodawcy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marek Pasiński

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »