REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skutecznie zachęcić Internautę do naszego newsletter'a?

Kamil Rogala
Skuteczne sposoby na zachęcenie Internauty do naszego newsletter'a
Skuteczne sposoby na zachęcenie Internauty do naszego newsletter'a
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo często bywa tak, że wielu zarządców i właścicieli stron internetowych źle interpretuje pojęcie i ideę newslettera. Uważają oni, że potencjalny klient, zapisując się do listy subskrybentów newslettera z chęcią zarejestruje się na stronie internetowej. Czy to dobra praktyka?

REKLAMA

Oczywiście to ogromny błąd. Żaden internauta zainteresowany newsletterem nie chce rejestrować się jednocześnie na stronie. W rozrachunku wychodzi na to, że zainteresowany newsletterem internauta, aby go otrzymywać musi przejść przez długi proces rejestracji na stronie internetowej nawet w przypadku, gdy nie chce korzystać z innych usług firmy. To tak jakby klient wchodząc do banku po ulotkę, musiał założyć tam konto i podać wszystkie swoje dane. To oczywiście byłoby niedorzeczne, a każdy omijałby banki szerokim łukiem.

REKLAMA

Podobnie jest ze stronami, które wymagają rejestracji, gdy ktoś chce otrzymywać newsletter. Praktycznie każdy internauta zainteresowany jedynie newsletterem, widząc pierwszą stronę rejestracji, odruchowo kieruje kursor myszki w prawy górny róg ekranu, w stronę znanego wszystkim znaku X. I trzeba przyznać, że to prawidłowy odruch. Proces zapisywania się na newsletter powinien ograniczyć się do podania adresu e-mail i… tyle. Oprócz tego, aby uniknąć niejasnych zwrotów typu: Drogi Internauto, Szanowny Panie etc., warto poprosić chętnego internautę o imię lub przynajmniej pseudonim.

Spersonalizowany przekaz do konkretnej osoby jest korzystniejszy, niż uniwersalny zwrot do wszystkich.

Wszelkie pytanie się internauty o adres, numer telefonu nie tylko wzbudzi w nim niechęć i nieufność, prawdopodobnie taki internauta zrezygnuje z rejestracji, a strona internetowa, a co za tym idzie firma, wyda się mu podejrzana i prawdopodobnie nigdy nie skorzysta z jej usług. Jeśli już naprawdę zależy nam na ankiecie lub opinii, wypełnienie jej powinno być w jakiś sposób nagradzane na przykład rabatem na pierwsze zakupy, elektronicznym upominkiem etc.

Zobacz również: Jakie oszczędności niesie ze sobą system CMS?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podążając dalej tą ścieżką, dawanie czegoś gratis lub udzielanie na coś rabatu, jest świetnym i jednocześnie najprostszym sposobem na zwiększenie liczby osób zapisujących się na newsletter. Oprócz tego, może to być konkurs organizowany przez firmę polegający na losowaniu wśród osób, które zapisały się na listę, nagród rzeczowych. Może to być nawet niewielki drobiazg, który zachęci internautę do zapisania się na listę mailingową.

Często jest tak, że internauta nie chce korzystać z czegoś „w ciemno”, nie wiedząc, na co się decyduje. W takim przypadku, dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie przykładowego newslettera lub przynajmniej planu tego, co będzie się w takiej wiadomości znajdować. Oprócz tego taka informacja jak częstotliwość, z jaką internauta będzie otrzymywał newsletter, wszystkie dane dotyczące treści i dodatków do wiadomości jest bardzo wskazana.

Bardzo ważne jest również, żeby wszędzie tam, gdzie wymagane jest podanie adresu e-mail, był odnośnik lub link, który poprowadzi do treści regulaminu dotyczącego polityki prywatności. Obecnie w Internecie dla internauty bardzo ważne jest, aby jego dane, nawet sam adres e-mail, objęte były należytą ochroną. 

Zobacz również: e-Firma - Podstawy korzystania z internetu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA