| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Na czym polega viral spoof

Na czym polega viral spoof

Coraz częściej działając poprzez reklamę w Internecie można się napotkać na określenie viral spoof jako metody szybko podnoszącej rozpoznawalność marki. Na czym jednak tak naprawdę to polega?

Jedna z zasad marketingu wirusowego mówi, że nie można zakazywać parodiowania i modyfikacji materiałów wirusowych. Im więcej mutacji danego materiału, tym bardziej jest on popularny. Idealnym przykładem jest tutaj wspomniana wcześniej marka Dove i jej film Evolution, który zdobył ogromną popularność. 

Przeczytaj także: Na czym polega marketing wirusowy

Producent kurczaków Foster Farms wykorzystał popularność spotu i na jego podstawie przygotował własną wersję materiału wirusowego. Nie różniła się ona znacznie od pierwowzoru, poza tym, że w roli głównej wystąpił kurczak. Był on przedstawiony tak samo jak modelka w spocie Dove. Mimo że spot z kurczakiem zdobył dużą popularność, wszyscy odwoływali się do marki Dove, która była jego prekursorem.

Kontynuując temat parodii wirusów, trzeba przytoczyć przykład znakomitej reklamy wirusowej Cadbury z 2007 roku. W roli głównej wystąpił goryl, który grał na perkusji w rytm muzyki Phila Collinsa. Początkowo reklama była emitowana w telewizji, jednak gdy przeniosła się do Internetu, szybko zdobyła ogromną popularność. Szybko doczekała się wielu przeróbek i mutacji.

Falę popularności reklamy Cadbury postanowił wykorzystać producent bielizny Wonderbra, który przygotował własną jej wersję. Fabuła, tak jak w przypadku Dove, została zachowana, tylko główny bohater, czyli goryl, został zastąpiony modelką. W spocie modelka również grała na perkusji w rytm muzyki Phila Collinsa oraz wykonywała takie same gesty jak goryl w reklamie Cadbury.

Film szybko zaczął zdobywać sobie popularność zbudowaną dzięki spotowi Cadbury, jak również doczekał się własnych mutacji. Ostatecznie film Wonderbra został usunięty z  wszelkich serwisów, ponieważ nie posiadał umowy na wykorzystanie muzyki Phila Collinsa w spocie.

Porównaj: Jak kontrolować marketing wirusowy

Artykuł jest fragmentem książki E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji pod redakcją Konrada Pankiewicza. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stefanowicz

Dyrektor Zespołu ds. Cła i Akcyzy w KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »