| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Na czym polega viral spoof

Na czym polega viral spoof

Coraz częściej działając poprzez reklamę w Internecie można się napotkać na określenie viral spoof jako metody szybko podnoszącej rozpoznawalność marki. Na czym jednak tak naprawdę to polega?

Jedna z zasad marketingu wirusowego mówi, że nie można zakazywać parodiowania i modyfikacji materiałów wirusowych. Im więcej mutacji danego materiału, tym bardziej jest on popularny. Idealnym przykładem jest tutaj wspomniana wcześniej marka Dove i jej film Evolution, który zdobył ogromną popularność. 

Przeczytaj także: Na czym polega marketing wirusowy

Producent kurczaków Foster Farms wykorzystał popularność spotu i na jego podstawie przygotował własną wersję materiału wirusowego. Nie różniła się ona znacznie od pierwowzoru, poza tym, że w roli głównej wystąpił kurczak. Był on przedstawiony tak samo jak modelka w spocie Dove. Mimo że spot z kurczakiem zdobył dużą popularność, wszyscy odwoływali się do marki Dove, która była jego prekursorem.

Kontynuując temat parodii wirusów, trzeba przytoczyć przykład znakomitej reklamy wirusowej Cadbury z 2007 roku. W roli głównej wystąpił goryl, który grał na perkusji w rytm muzyki Phila Collinsa. Początkowo reklama była emitowana w telewizji, jednak gdy przeniosła się do Internetu, szybko zdobyła ogromną popularność. Szybko doczekała się wielu przeróbek i mutacji.

Falę popularności reklamy Cadbury postanowił wykorzystać producent bielizny Wonderbra, który przygotował własną jej wersję. Fabuła, tak jak w przypadku Dove, została zachowana, tylko główny bohater, czyli goryl, został zastąpiony modelką. W spocie modelka również grała na perkusji w rytm muzyki Phila Collinsa oraz wykonywała takie same gesty jak goryl w reklamie Cadbury.

Film szybko zaczął zdobywać sobie popularność zbudowaną dzięki spotowi Cadbury, jak również doczekał się własnych mutacji. Ostatecznie film Wonderbra został usunięty z  wszelkich serwisów, ponieważ nie posiadał umowy na wykorzystanie muzyki Phila Collinsa w spocie.

Porównaj: Jak kontrolować marketing wirusowy

Artykuł jest fragmentem książki E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji pod redakcją Konrada Pankiewicza. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Nationale-Nederlanden

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »