REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odświeżyć firmową stronę WWW

Beata Masór
NetArt
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW

REKLAMA

REKLAMA

Wchodząc do urzędu, biura chcesz być sprawnie obsłużony. Jednocześnie zwracasz uwagę na sam wygląd siedziby. Skrzypiące drzwi, bujające się krzesło lub odpadająca ze ścian farba nie sprawią profesjonalnego wrażenia. To samo dotyczy wizerunku firmy w Internecie - jak zatem odświeżyć firmową stronę WWW?

Moda zmienną jest

Internet ewoluuje w szybkim tempie. Większość użytkowników nie jest w stanie za nim nadążyć. Przeglądając internetowe serwisy, często można natknąć się na te, które przypominają swoim wyglądem pierwsze strony zamieszczone w Sieci. Mimo uzupełniania na bieżąco informacji o firmowej ofercie, nie sprawiają one wrażenia aktualnych. Witryny takie charakteryzują się wzornictwem stojącym na niskim poziomie. Zastosowane kolory są zazwyczaj bardzo ubogie i niedopasowane do siebie nawzajem. Często popełniane błędy związane są z doborem czcionki. Zbytnie zróżnicowanie i nadmierna swoboda w wyborze typografii powoduje zanik spójności strony. Ich przesyt najczęściej wychodzi witrynie na złe.

REKLAMA

Polecamy serwis Telefony firmowe

Kolejnym elementem, który często nie był uwzględniany przy tworzeniu opisywanych witryn była łatwość poruszania się po nich. W tym przypadku najlepiej korzystać ze sprawdzonych wzorców używanych w większości witryn obecnych w Sieci. Internauci są przyzwyczajeni do takich rozwiązań i bez większych problemów potrafią się po krótkim czasie odnaleźć na stronie. Może to być postrzegane jako brak oryginalności, jednak nadmierna innowacyjność, może mieć znacznie gorsze konsekwencje. Większość użytkowników Internetu przyzwyczajona jest do pewnych elementów, których obecność nie jest niczym wyjątkowym, jednak ich brak bywa uciążliwy. Należy również pamiętać, że kolejne podstrony powinny zachować spójność ze stroną główną. Często zdarza się, że któraś z podstron zbudowana jest w innej konwencji lub wyświetla się w nieprawidłowy sposób.

Jak to robią inni?

W ostatnich latach część popularnych serwisów doczekało się odświeżenia swojej szaty. Jako przykłady można wymienić tu chociażby popularne portale internetowe: onet.pl i wp.pl. Nowe odsłony graficzne zyskały lekkość, kolorystyka stała się bardziej stonowana, a sam układ umożliwia łatwiejsze poruszanie się po witrynie. Podobne działania podejmują duże firmy, dla których obecność w Internecie ma znaczenie nie tylko promocyjne, ale także stanowi kluczowy aspekt w świadczeniu usług dla klientów. 

Przeczytaj także: Na czym polega marketing szeptany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najgłośniejsze przypadki dotyczą przedsiębiorstw działających w branży telekomunikacyjnej. Zmiany miały na celu uporządkowanie oferty i ułatwienie nawigacji na stronie. Dokonywane były z myślą zarówno o dotychczasowych klientach, chcących zarządzać posiadanymi usługami lub chociażby sprawdzić stan płatności, jak i osobach poszukujących informacji o proponowanych ofertach.
Czasem zmiana wyglądu firmowej witryny wcale nie musi wynikać z niedostatków rozwiązań używanych dotychczas. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy przedsiębiorstwo postanawia dokonać zmian w swojej identyfikacji wizualnej, co pociąga za sobą np. zmianę firmowego logo, kreacji kolorystycznej czy nawet nazwy. Sytuacja taka miała w ostatnim czasie miejsce chociażby w Banku BPH. Jest to dobra okazja do zreorganizowania treści zawartych w dotychczasowym serwisie oraz poprawienia funkcjonalności strony WWW.

Projekt w abonamencie

REKLAMA

Chcąc nadać świeżość firmowemu serwisowi warto zapoznać się zawartymi w Sieci ofertami. Usługodawcy coraz częściej wychodzą naprzeciw klientom oferując pozyskanie serwisu WWW w bardzo atrakcyjnych warunkach. Przykładem może być oferowanie projektów w abonamencie. Rozwiązanie takie pozwala znacznie obniżyć koszty. Jest to szczególnie istotne nie tylko w przypadku zakładania firmowej witryny dla nowo powstałego przedsiębiorstwa, ale także podmiotów istniejących na rynku już dłuższy czas. Chcąc odświeżyć swój serwis, nie muszą one ponosić dużych wydatków, które są związane ze zleceniem webmasterowi lub agencji interaktywnej wykonania nowego projektu. Rachunek za taką usługę może opiewać na kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Konieczność uregulowania go może stanowić dla firmowego budżetu duże obciążenie. Tymczasem skorzystanie z projektów oferowanych w abonamencie pozwala obniżyć wydatki dzięki rozłożeniu ich w czasie. 

Każdy serwis WWW z czasem będzie musiał ulec zmianie. Jest to inwestycja, która przynosi wymierne zyski, i jako taka warta jest zabiegów nadających jej atrakcyjny i wyróżniający się charakter. Przystępując jednak do zmian należy robić to rozsądnie, gdyż jest to decyzja na lata. Warto rozważyć nie tylko koszty, ale także inne korzyści jakie przyniesie konkretny wybór nowego projektu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA