| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Jaka powinna być strona www tworząca e-wizerunek

Jaka powinna być strona www tworząca e-wizerunek

Każda strona internetowa, której zadaniem jest kreowanie wizerunku firmy musi spełniać kilka podstawowych warunków. Jest ich dziesięć.

Należą do nich:

• krótki, łatwy do wymówienia i adekwatny adres,
• łatwa nawigacja,
• spójność graficzna,
• bieżąca aktualizacja,
• zgodność kodu ze standardami W3C,
• wyróżnianie się spośród tysięcy stron o podobnej tematyce,
• wiarygodność,
• wartość dodana,
• interaktywność i personalizacja treści
• szybkie wczytywanie.

Jeśli strona WWW spełnia powyższe wymagania, może być zgłoszona do konkursów, których organizuje się coraz więcej (np. Webstary, Złote Strony „Wprost” lub światowe Webby Awards). Nagroda w takim konkursie dodaje stronie i jej podmiotowi prestiżu.

Polecamy: serwis Mała firma

Warto jeszcze poświęcić akapit tekstowi, który znajduje się na stronach, a konkretnie na stronie głównej. Jest to często niedoceniane przez twórców, a przecież to, czy odbiorca strony na niej pozostanie, często zależy od tekstu, który go przywita. Odpowiedni tekst lub hasło może sprawić, że potencjalny klient przeczyta całą zawartość strony.

Z kolei tekst w konwencji „jesteśmy najlepsi i najtańsi na świecie, bo jesteśmy super” może sprawić, że klient już na początku uzna stronę (a w konsekwencji jej podmiot) za karykaturalną i zrezygnuje z dalszych odwiedzin. Zatem znaczenie pierwszego wrażenia jest często kluczowe dla sukcesu.

Polecamy: Jak założyć własna firmę

W Google można natrafić na strony, na których nie znajdziemy nic poza komunikatem „Error 404, page not found”, gdyż np. zawarty pod danym adresem artykuł nie był już aktualny i administrator go usunął albo konstrukcja strony była zmieniana i stare adresy podstron przestały obowiązywać. Często wówczas odbiorca ma wrażenie, że podmiot strony jest niewiarygodny — albo już nie istnieje, albo ma bałagan. Bardzo podobny problem zdarza się z winy użytkownika gdy wpisze błędnie adres strony. Takie złe wrażenie można jednak zniwelować. Wystarczy, że pod adres domeny ustawisz wyświetlanie się góry strony wraz z menu, bez względu na to, jaki nieprawidłowy adres podstrony by się wpisało w pasek przeglądarki. Posłużę się przykładem strony mojej firmy.

Portfolio jest dostępne pod adresem www.cntech.pl/portfolio, lecz gdyby podczas wpisywania adresu namieszał jakiś chochlik i zamiast „portfolio” byłoby słowo „portolio”, pojawi się strona z naszym logo, hasłem, menu oraz standardowym komunikatem, że strona nie została odnaleziona. Dzięki widocznemu i aktywnemu menu można próbować ją odnaleźć. Przede wszystkim jednak użytkownik otrzymuje jasny sygnał: strona wciąż działa, co w przypadku strony firmowej oznacza: „jeszcze się nie zwinęli”.

Innym rozwiązaniem, które ociera się o niedziałającą stronę, jest wstawienie strony tymczasowej. W sytuacji, gdy chcesz stworzyć nową witrynę, która będzie skomplikowana, możesz dużo utracić, jeśli rozpoczniesz jej promocję (np. pozyskiwanie partnerów handlowych), a w sieci nic jeszcze nie będzie widoczne. Wówczas dobrze jest zrobić stronę tymczasową z logo firmy, krótkim opisem, czym firma się zajmuje i przede wszystkim z danymi kontaktowymi.

Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polska Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK