| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Świąteczne zakupy: ile wydamy w dobie kryzysu?

Świąteczne zakupy: ile wydamy w dobie kryzysu?

Pomimo wiszącego w powietrzu kryzysu i zaciskaniu pasa przez państwo, Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku. Kupujący częściej skorzystają też ze sklepów za pośrednictwem internetu.

Przeciętna polska rodzina planuje wydać na tegoroczne Boże Narodzenie ok. 1950 zł - wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2011” opracowanego na podstawie badania firmy doradczej Deloitte. Co ciekawe, tylko w czterech krajach Europy - Niemczech, Grecji, Czechach i w Polsce - zakup prezentów za pośrednictwem sklepów internetowych deklaruje więcej niż połowa respondentów.

Z tradycyjnymi kanałami sprzedaży internet wygrywa dwoma elementami: dostępnością produktów i ceną. Wydawanie pieniędzy na zakupy online jest więc bardziej racjonalne. - Wymiana, zwrot towaru, profesjonalny serwis posprzedażowy, fachowe porady i bezpieczne płatności – to główne atuty zakupów internetowych – podkreśla Rafał Irla, przedstawiciel sieci afiliacyjnej Afiliant.com.

Podpowiadamy jak poprawić wyniki sprzedażowe sklepu internetowego w trzech prostych krokach!

Krok 1: Klient nie lubi błądzić

Audyt strony to absolutna podstawa przygotowań, zwłaszcza w tak gorącym okresie zakupowym. Weryfikacja wszelkich funkcjonalności strony sklepu i  identyfikacja błędów to warunek poprawy jego konkurencyjności.

- Sklep internetowy powinien mieć intuicyjny interfejs. W okresach wzmożonych zakupów klienci odwiedzają różne sklepy, dlatego powinniśmy ich przekonać, że warto zrobić zakupy akurat u nas. Operatorzy sklepów powinni więc ułatwiać użytkownikom zakupy. Warto od czasu do czasu wcielić się w rolę zwykłego użytkownika sklepu i krok po kroku zmierzyć się z procesem zakupowym – przekonuje Rafał Irla z Afiliant.com.

Polecamy: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych?

Krok 2: Wygląd strony w świątecznym wydaniu

Jak zachęcić użytkowników sieci do wyboru Twojego kanału sprzedażowego? Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego istotny jest odpowiedni layout strony. Świąteczne akcenty są więc jak najbardziej wskazane.

Każde zamówienie w tym okresie powinno zawierać dodatkowy prezent - świąteczną kartkę z życzeniami, drobny upominek lub kartę rabatową. Ważnym wyróżnikiem może być również „świąteczne” opakowanie. W ten sposób budujemy dialog marki z potencjalnym lub obecnym klientem. Lojalność klientów ma duże znaczenie nawet w handlu internetowym.

Pamiętaj, że czas to pieniądz, a świąteczny czas kosztuje podwójnie! Zadbaj o profesjonalną realizację zamówienia i zapewnij sprawną i terminową dostawę.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Krok 3: Promocja

Tym razem nie mamy na myśli świątecznych rabatów (bo te są czymś oczywistym). Wyniki sprzedażowe w sieci zależą w dużej mierze od kampanii promocyjnej. Media społecznościowe z uwagi na grupę docelową to absolutna konieczność. Warto informować potencjalnym konsumentom o atrakcyjnych ofertach zakupowych. Można też zaplanować niestandardową kampanię promocyjną, np. na tak popularnym w ostatnich miesiącach Facebooku.

Warto również pamiętać, że wszelkie „świąteczne” słowa kluczowe powinniśmy zacząć pozycjonować w Google nawet na kilka miesięcy przed świętami. W przeciwnym wypadku nie wystarczy nam czasu na osiągnięcie odpowiednio wysokich pozycji w Google.

Źródło: Afiliant.com

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Darren Chong

Ekspert ds. kontaktów biznesowych z Azjatami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »