REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczne zakupy: ile wydamy w dobie kryzysu?

Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku.
Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku.

REKLAMA

REKLAMA

Pomimo wiszącego w powietrzu kryzysu i zaciskaniu pasa przez państwo, Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku. Kupujący częściej skorzystają też ze sklepów za pośrednictwem internetu.

Przeciętna polska rodzina planuje wydać na tegoroczne Boże Narodzenie ok. 1950 zł - wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2011” opracowanego na podstawie badania firmy doradczej Deloitte. Co ciekawe, tylko w czterech krajach Europy - Niemczech, Grecji, Czechach i w Polsce - zakup prezentów za pośrednictwem sklepów internetowych deklaruje więcej niż połowa respondentów.

REKLAMA

Z tradycyjnymi kanałami sprzedaży internet wygrywa dwoma elementami: dostępnością produktów i ceną. Wydawanie pieniędzy na zakupy online jest więc bardziej racjonalne. - Wymiana, zwrot towaru, profesjonalny serwis posprzedażowy, fachowe porady i bezpieczne płatności – to główne atuty zakupów internetowych – podkreśla Rafał Irla, przedstawiciel sieci afiliacyjnej Afiliant.com.

Podpowiadamy jak poprawić wyniki sprzedażowe sklepu internetowego w trzech prostych krokach!

Krok 1: Klient nie lubi błądzić

Audyt strony to absolutna podstawa przygotowań, zwłaszcza w tak gorącym okresie zakupowym. Weryfikacja wszelkich funkcjonalności strony sklepu i  identyfikacja błędów to warunek poprawy jego konkurencyjności.

- Sklep internetowy powinien mieć intuicyjny interfejs. W okresach wzmożonych zakupów klienci odwiedzają różne sklepy, dlatego powinniśmy ich przekonać, że warto zrobić zakupy akurat u nas. Operatorzy sklepów powinni więc ułatwiać użytkownikom zakupy. Warto od czasu do czasu wcielić się w rolę zwykłego użytkownika sklepu i krok po kroku zmierzyć się z procesem zakupowym – przekonuje Rafał Irla z Afiliant.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych?

Krok 2: Wygląd strony w świątecznym wydaniu

Jak zachęcić użytkowników sieci do wyboru Twojego kanału sprzedażowego? Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego istotny jest odpowiedni layout strony. Świąteczne akcenty są więc jak najbardziej wskazane.

Każde zamówienie w tym okresie powinno zawierać dodatkowy prezent - świąteczną kartkę z życzeniami, drobny upominek lub kartę rabatową. Ważnym wyróżnikiem może być również „świąteczne” opakowanie. W ten sposób budujemy dialog marki z potencjalnym lub obecnym klientem. Lojalność klientów ma duże znaczenie nawet w handlu internetowym.

Pamiętaj, że czas to pieniądz, a świąteczny czas kosztuje podwójnie! Zadbaj o profesjonalną realizację zamówienia i zapewnij sprawną i terminową dostawę.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Krok 3: Promocja

REKLAMA

Tym razem nie mamy na myśli świątecznych rabatów (bo te są czymś oczywistym). Wyniki sprzedażowe w sieci zależą w dużej mierze od kampanii promocyjnej. Media społecznościowe z uwagi na grupę docelową to absolutna konieczność. Warto informować potencjalnym konsumentom o atrakcyjnych ofertach zakupowych. Można też zaplanować niestandardową kampanię promocyjną, np. na tak popularnym w ostatnich miesiącach Facebooku.

Warto również pamiętać, że wszelkie „świąteczne” słowa kluczowe powinniśmy zacząć pozycjonować w Google nawet na kilka miesięcy przed świętami. W przeciwnym wypadku nie wystarczy nam czasu na osiągnięcie odpowiednio wysokich pozycji w Google.

Źródło: Afiliant.com

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA