| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Jak założyc e-sklep? - likwidacja

Jak założyc e-sklep? - likwidacja

W obecnych czasach, gdy Internet ewoluuje w zasadzie z dnia na dzień nie można już mówić o prostych i bezpiecznych pomysłach na biznes. Nic więc dziwnego, że w dobie dynamicznego rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces. Niestety praktyka pokazuje, że w konfrontacji ze znanymi już markami będącymi prekursorami polskiego e-commerce tylko nieliczni mają szanse na przetrwanie.

Niejednokrotnie nawet dobry pomysł jest skazany na klęskę z uwagi na brak środków finansowych uniemożliwiających solidny start. Co zatem zrobić w sytuacji, gdy niestety okaże się, że wbrew naszym oczekiwaniom jesteśmy zmuszeni „zwinąć żagle”?

Z całą pewnością taka sytuacja nie jest dla nikogo przyjemna, ale nie musi od razu oznaczać końca świata. Ostatecznie nawet jako bankruci dysponujemy pewnymi aktywami, które możemy chociaż częściowo spieniężyć lub zagospodarować zmniejszając tym samym poniesioną stratę. Będąc właścicielami sklepu internetowego pamiętajmy, że jesteśmy w posiadaniu platformy sklepowej, domeny internetowej oraz serwera. Oczywiście największym problemem będzie niesprzedany asortyment, który pozostał nam na stanie magazynowym. Jednak jeżeli jesteśmy przekonani o likwidacji sklepu w ostateczności możemy postarać się go sprzedać po zaniżonej cenie. Może nie spowoduje to zwrotu całości zamrożonego kapitału, ale na pewno pomoże nam odzyskać pewną jego część. Wracając do naszych aktywów mamy dwa warianty postępowania.

Zobacz: Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Jeżeli nasz sklep jest w jakimś stopniu rozpoznawalny w sieci możemy spróbować go sprzedać w całości. Co prawda nie mamy gwarancji, że odzyskamy cały zainwestowany kapitał, zwłaszcza jeżeli dysponujemy krótkim stażem, ale z drugiej strony niewykluczone, że wyjdziemy na tym lepiej niż w przypadku oddzielnej sprzedaży poszczególnych składników majątku.

Drugi wariant, tak jak już wspomniałem polega na spieniężaniu każdego z aktywów oddzielnie. Zakładając, że nie wytrwaliśmy zbyt długo na rynku i nie posiadamy znanej marki największą wartość stanowi platforma sklepowa, choć też nie zawsze. Jeżeli zdecydowaliśmy się na większą inwestycję i zleciliśmy napisanie platformy od podstaw, to możemy liczyć na to, że ktoś doceni nasz trud. Natomiast, gdy korzystaliśmy z darmowego oprogramowania, które tylko nieznacznie zmodyfikowaliśmy na własne potrzeby, to niestety nie powinniśmy się spodziewać dużego zainteresowania.

Kolejną możliwością minimalizacji strat jest sprzedaż domeny internetowej z nazwą naszego sklepu. Tutaj cena w głównej mierze zależy od popularności danej nazwy oraz wieku domeny. Jednak nawet jeżeli nie posiadamy wiekowej domeny nie powinniśmy się załamywać.

Niejednokrotnie bywa tak, że znajdzie się ktoś komu bardzo zależy na danym adresie, przez co jest w stanie zapłacić za niego większą sumę. 

Polecamy: Dlaczego warto unikać pospolitych nazw dla e-biznesu?

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Kamil Polak

Ekspert

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W dobie rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces.
W dobie rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

Ekspert we wszystkich dziedzinach prawa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »