REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nowe podejście do licencji – niedrogo i legalnie

Kamil Rogala
Znaczącą rolę w ukształtowaniu się pozytywnych relacji pomiędzy firmą a oprogramowaniem i licencjami może odgrywać rozwój cloud computingu i systemów mobilnych.
Znaczącą rolę w ukształtowaniu się pozytywnych relacji pomiędzy firmą a oprogramowaniem i licencjami może odgrywać rozwój cloud computingu i systemów mobilnych.

REKLAMA

REKLAMA

Oprogramowanie w firmie to niezwykle ważny składnik całego systemu IT. Bez odpowiedniego oprogramowania nawet najdroższy sprzęt jest bezużyteczny. Niestety niektóre firmy bardzo zaniedbują ten aspekt licząc na to, że nadrobią w innej dziedzinie. Jak to jest w praktyce?

REKLAMA

Recepta jest prosta - firmy powinny jak najszybciej rozpocząć działania mające na celu głębokie zmiany w sposobie licencjonowania oprogramowania. Długoterminowe licencje na oprogramowania w firmach to ciągle rzadkość. Poza tym wiele firm ciągle dąży do zwiększania przychodów. Ciąży na nich presja obcinania kosztów związanych z utrzymaniem systemów nie przynoszących wartości dodanej po stronie kupujących. W praktyce chodzi o to, że firmy zamiast inwestować w licencje i nowe oprogramowanie, zaniedbują to, niekiedy nawet sięgając po pirackie rozwiązania, a wszystko to by zaoszczędzić pieniądze.

REKLAMA

Znaczącą rolę w ukształtowaniu się pozytywnych relacji pomiędzy firmą a oprogramowaniem i licencjami może odgrywać rozwój cloud computingu i systemów mobilnych. Eksperci już teraz radzą firmom, aby stworzyły strategie, które będą pasowały do zmian w licencjonowaniu. Odkładanie wszystkiego na ostatnią chwilę i hurtowe przenoszenie się na nowe rozwiązania nie tylko nie przynoszą oszczędności, ale wiążą się również z wieloma błędami pojawiającymi się na skutek pośpiechu.

Sprawdź również: Co irytuje użytkownika na stronie internetowej?

REKLAMA

Zdaniem analityków w przyszłości dostawcy aplikacji będą dopuszczali coraz większą elastyczność w kwestiach związanych z utrzymaniem oprogramowania, przerzucając punkt ciężkości ze zdobywania przychodów na zwiększanie satysfakcji klientów i redefiniując cennik. Skorzystają na tym zarówno przedsiębiorstwa, jako końcowi klienci, jak i dostawcy usług. Przedsiębiorstwa za niewielkie pieniądze zaktualizują swoje oprogramowania, a dzięki niższym cenom dostawcy będą mieli więcej klientów wśród firm.

Firmy kupujące oprogramowanie mogą poczynić użyteczne kroki w odpowiedzi na zmiany na rynku. Po pierwsze, należy uruchomić myślenie przyszłościowe. Budowanie modeli oceny długoterminowych kosztów związanych z ofertami różnych sprzedawców to jedna z recept na rozwój firmy. Na przykład aplikacje w modelu SaaS mogą wydawać się tańsze w krótkiej perspektywie, ale w ciągu sześciu lat pracy okażą się droższe, zwłaszcza jeśli dostawca podniesie ceny gdy klient jest już na niego skazany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie, firmy powinny wziąć pod uwagę czynniki komercyjne w zarządzaniu projektami i decyzje o wyborze partnerów. Może to zawierać odmowę skorzystania z usług konkretnego wendora, dopóki nie ma poważnej alternatywy. Po trzecie, firma powinna rozważyć wieloletnie porozumienia z dostawcami. Niestety to również ma swoje dobre i złe strony. Dzięki wieloletniej umowie możemy zapewnić sobie korzystne warunki, jednak należy uważać, aby dla jednej zniżki nie stracić możliwości wyboru alternatywnego rozwiązania.

Polecamy: Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych

Po czwarte i najważniejsze, firmy powinny wreszcie odrzucić przestarzałe praktyki i wyliczenia i decydować się na innowacyjne rozwiązania cenowe i licencyjne. Nie ma idealnego narzędzia pomiaru cen i nie ma prostej odpowiedzi na wyzwania związane z oceną wartości dla klienta w różnych profilach użytkowania z cloud computingiem włącznie, ale z drugiej strony wszelkie innowacje i próby rozwoju z pewnością nie odbiją się negatywnie pod warunkiem, że będą przemyślane i rozsądne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA