| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Jak oszczędzić czas i pieniądze - porównywarki internetowe

Jak oszczędzić czas i pieniądze - porównywarki internetowe

Oczywistym postępowaniem firm w dobie kryzysu jest szukanie oszczędności poprzez redukcję kosztów. Podstawowym sposobem na redukcję kosztów jest kupno wybranych produktów lub usług po jak najniższych cenach. Pomocne w tym zakresie mogą się okazać porównywarki internetowe.

Porównywarki internetowe to serwisy (witryny) w Internecie, które gromadzą informacje o produktach (usługach), cenach tych produktów i sklepach (dostawcach). Są pośrednikiem między kupującym a dziesiątkami sklepów internetowych oferujących dany produkt lub usługę. Innymi słowy, porównywarki internetowe gromadzą oferty wielu sklepów w jednym miejscu.

Są to serwisy w większości przypadków bezpłatne. Korzystając z porównywarki, nie ponosi się żadnych dodatkowych kosztów. To sklepy internetowe płacą właścicielom porównywarek internetowych za możliwość przedstawiania swojej oferty handlowej.

Nie. Porównywarki internetowe oferują jedynie oferty handlowe sklepów, które z nimi współpracują. Oznacza to, że możliwe jest znalezienie lepszej oferty w sklepie internetowym, który nie współpracuje z daną porównywarką internetową (lub wręcz nie współpracuje z żadną porównywarką). Również dostawcy usług, którzy nie działają w ramach porównywarek, mogą dostarczyć tańsze usługi. Zazwyczaj jednak użytkownicy porównywarek mają możliwość wybrania bardzo korzystnej finansowo oferty dzięki porównaniu cen produktu w wielu sklepach (u wielu dostawców).

Nie. Jednakże oferta porównywarek z roku na rok stale się poszerza i pojawiają się w nich nowe kategorie produktów i usług. Szczególnie interesujące jest poszerzenie ofert porównywarek o usługi (bankowe, finansowe, telekomunikacyjne, ubezpieczeniowe, hotelarskie, kurierskie itp.), gdyż jeszcze niedawno porównywarki kojarzyły się wyłącznie z ofertą produktów.

Sposoby wyszukiwania w porównywarkach interesującego internautę produktu (lub usługi) są różne. Właściciele serwisów porównujących dokładają jednak szczególnych starań, by wyszukiwanie było jak najprostsze (często na stronach porównywarek zamieszczane są instrukcje, jak wyszukać dany produkt lub usługę, niemalże każda z porównywarek internetowych posiada wyszukiwarkę mającą mniej lub bardziej zaawansowane funkcje wyszukiwania). Użytkownik porównywarki internetowej po znalezieniu produktu (usługi) otrzyma listę sklepów (dostawców), które go oferują. Lista ta jest najczęściej posegregowana od oferty najtańszej do najdroższej. Jeżeli oferta wydaje nam się atrakcyjna, jednym kliknięciem można przejść z porównywarki na stronę internetową sklepu, który dany produkt (usługę) oferuje i w którym można dokonać bezpośrednio zakupu.

Zanim jednak zdecydujemy się przejść bezpośrednio do sklepu internetowego, warto zapoznać się z zazwyczaj dostępnymi w serwisie (porównywarce) opiniami internautów o:

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Finesia Consulting Sp. z o.o.

Usługi księgowe i kadrowo-płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »