Szkoła tańca - marketing
REKLAMA
REKLAMA
Marketing internetowy
REKLAMA
Podstawą Twojej działalności marketingowej powinna być dobrze przygotowana strona internetowa, na której będziesz informować potencjalnych klientów o nowych kursach, terminach, cenach, propozycjach specjalnych.
Dobrze też aby na takiej stronie była możliwość zapisów na poszczególne zajęcia oraz możliwość zapłacenia za kurs. Założenie strony internetowej będzie większą inwestycją marketingową ale niewątpliwie bardzo efektywną. Każde wejście na Twoją stronę to szansa na zwiększenie zysków Twojej firmy.
Powstanie strony internetowej
Aby powstała strona internetowa potrzebne jest kilka niezbędnych elementów. Niezbędna jest domena (czyli adres WWW), tzw. hosting (czyli dostęp do miejsca na serwerze) oraz tzw. kontent (czyli szablon strony, grafika, teksty, zdjęcia).
Wybierając adres WWW swojej strony pamiętaj, że powinien on koniecznie zawierać nazwę firmy lub jej skrót bądź wskazywać na rodzaj działalności. To bardzo ważne, aby można było łatwo odnaleźć Twój adres. Chcąc uzyskać taki adres należy zarejestrować się i wykupić domenę. Najprościej jest zrobić to przy pomocy firmy specjalizującej się w sprzedaży domen.
www.home.pl
www.nazwa.pl
www.az.pl
Ile kosztuje założenie strony internetowej?
Rejestracja i pierwszy rok utrzymania domeny internetowej wiążą się na ogół z wydatkiem kilkudziesięciu złotych. W następnych latach cena utrzymania domeny waha się średnio od 40 zł do 150 zł za rok.
Koszt wykupienia miejsca na serwerze (hosting) kształtuje się w zależności od pojemności, szybkości, możliwości programowych serwera. Najczęściej waha się on od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za rok użytkowania.
Kwota ok. 500-700 zł powinna wystarczyć na przygotowanie w miarę prostego projektu witryny. Strona przygotowana z dużym rozmachem może kosztować co najmniej kilka tysięcy złotych.
Na naszym rynku funkcjonuje wiele firm oferujących tworzenie stron internetowych, zapoznaj się z ofertą przynajmniej kilku nim zwrócisz się do którejś.
www.stronywwwdlafirm.pl
www.go-tworzeniestroninternetowych.pl
www.webon.pl
www.vgh.pl
www.o12.pl
www.taniestronyinternetowe.pl
Marketing off-line
Skutecznym narzędziem reklamy w przypadku szkoły tańca będą plakaty reklamowe oraz ulotki rozdawane w miejscach w których przebywają potencjalni uczestnicy kursów (okolice biur, uczelni i szkół, centra handlowe i inne).
Dla celów reklamowych możesz również wykorzystać lokalną prasę – szczególnie dla celów wizerunkowych. Ciekawe ogłoszenie prasowe dodaje niewątpliwie prestiżu przedsięwzięciu.
Anna Konarzewska-Żuczek
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.