REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pensjonat - biznesplan

Pensjonat - biznesplan/ fot.Fotolia
Pensjonat - biznesplan/ fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowy biznesplan pensjonatu. Przed założeniem pensjonatu należy zebrać wszystkie informacje o rynku i zagrożeniach jakie mogą wpłynąć na rozwój naszej firmy. Warto poświęcić trochę czasu, żeby sporządzić rzetelny biznesplan pensjonatu.
  1. Opis przedsięwzięcia

a.Podstawowe cele – założenie własnej działalności, stworzenie nowych miejsc pracy, umożliwienie wypoczynku w komfortowym miejscu.

REKLAMA

b.Możliwości i szanse – Coraz większe zainteresowanie wypoczynkiem w domowych warunkach pensjonatów, uzupełnienie deficytu miejsc wypoczynkowych dla turystów

c.Zagrożenia -  brak zainteresowania spowodowany zbyt małymi funduszami na reklamę przedsięwzięcia

d.Przewidywalne nakłady finansowe – 63 tyś. zł ze środków własnych i innych

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na nasz Newsletter!

  1. Informacje o przedsiębiorstwie

    1. Imię i nazwisko właściciela: Janina Woźniak

    2. Nazwa i siedziba przedsiębiorstwa: Pistacja; ul. Różana 22 Krynica Morska

    3. Tel: 123 321 123

    4. e-mail: j.wozniak@pistacja.pl

    5. NIP: 111-222-11-22
      REGON: 123123123

    6. Status prawny: obiekt hotelarski

    7. Przedmiot działalności: nocleg, posiłki, rekreacja

    8. Zasięg terytorialny: cały kraj

    9. Sytuacja finansowa: wkład własny – 45 tyś. zł; dofinansowanie: 18 tyś. zł

Ubezpieczenie pensjonatu

  1. Opis rynku:

    1. Oferta

Budynek przeznaczony do działalności gospodarczej posiada 2 piętra Na parterze obiektu znajdować się będzie kuchnia oraz 5 pokoi sypialnych, każdy z własną łazienką. Na pierwszym piętrze znajduje się 6 pokoi sypialnych z łazienkami oraz kuchnia. To samo dotyczy piętra drugiego. W pobliżu budynku znajduje się miejsce wydzielone na palenisko, zorganizowanie grilla, altana ze znajdującymi się w niej krzesłami, stołami a także plac zabaw dla dzieci. Na życzenie klientów istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu rekreacyjnego oraz plażowego.

  1. Klienci

Klient pensjonatu jest osobą spragnioną ciszy i spokoju oraz obcowania z przyrodą z dala od tętniącego hałasem miasta. Interesuje ją możliwość odpoczynku na świeżym powietrzu. Osoby te często ten czas chcąc spędzić aktywnie, jednocześnie unikają masowej turystyki. Przeważnie dysponują własnym samochodem i organizują swój wypoczynek samodzielnie. Jeśli więc spędzą urlop w spokoju i oczekiwanej wygodzie, w pełni zadowoleni z oferowanych usług, to jest bardzo prawdopodobne, że powrócą do tego miejsca.

  1. Obszar i miejscowość

REKLAMA

Obszary nadmorskie od dawna są atrakcyjne turystycznie. Znajduje się tu bogata fauna i flora, oraz wiele możliwości rozrywkowego spełnienia czasu. Jest to miejsce o świeżym i czystym powietrzu z dużą zawartością, tak bardzo cenionego jodu. Stwarza to możliwości do podreperowania samopoczucia i zdrowia.

Piękno regionu …… podkreślają m.in. obiekty architektoniczne i piesze szlaki turystyczne, takie jak:
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,

Ponadto region oferuje zwiedzającym wiele cennych zabytków i obiektów muzealnych:
• ………………………………….,
• …………………………………..,
• …………………………………..,
• ………………………………….. .

UOKiK: na co zwrócić uwagę wybierając obiekt hotelarski?

  1. Rekreacja

Położenie na Mierzei Wiślanej między Zatoką Gdańską, a Zalewem Wiślanym stwarza niepowtarzalny klimat i atmosferę wypoczynku. Pozwala to na bierne, jak i aktywne wypoczywanie.

  1. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar, w którym znajdować się będzie pensjonat zajmuje duża liczba podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych pensjonatów, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne pensjonaty są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu pensjonatowi pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Wynajem pokoi – wymogi formalne

  1. Plan Marketingowy

    1. Strategia cenowa

      Dobre wyniki w hotelarstwie w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

      Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

      Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez pensjonaty położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne pensjonaty nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

    2. Stosowanie różnych rodzajów cen:

      1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 45zł.

      2. Ceny zróżnicowane według:
      a) Kryterium czasu:
      • Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
      • Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
      b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
      • Dzieci do lat 4 – gratis,
      • Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
      • Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
      • Grupy zorganizowane – 10% rabatu
      c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

    3. Promocja

Celem naszych działań promocyjnych jest dostarczenie informacji pensjonacie i o ofercie, zachęcanie klientów do ponownego przyjazdu, poszukiwanie nowych klientów i maksymalne wydłużanie pobytu turystów w ciągu roku – niwelowanie sezonowości, wskazanie na możliwości pobytu całorocznego.

Wykorzystywane środki promocyjne:

reklama – zamierzamy założyć własną stronę internetową, zamieszczać ogłoszenia w prasie, a ponadto wydrukować ulotki;

• Prezentacja naszej oferty na różnego rodzaju targach i giełdach turystycznych;

W przypadku naszego pensjonatu niezbędna będzie pomoc specjalisty przy tworzeniu i zamieszczeniu strony internetowej, jeśli zaś chodzi o ulotki, informatory o pensjonacie raczej wystarczą znajomość edytora tekstu i obsługa komputera.

  1. Plan zatrudnienia pracowników

Opisywany pensjonat prowadzone będzie przez właścicielkę z mężem. Przewidujemy ponadto w sezonie wiosenno-letnim zatrudnianie pracowników sezonowych: pomoc kuchenna, inne prace domowe, prace polowe).

  1. Plan techniczny przedsięwzięcia

Posiadamy prawo własności gruntu, na którym zlokalizowany będzie pensjonat. Budynek przeznaczony na ten cel wymaga jedynie remontu.

• Złożenie wniosku o dofinansowanie działalności z środków unijnych

• Przeprowadzenie prac remontowych budynku

• Przystosowanie terenu wokół budynku

• Zlecenie przygotowania strony internetowej

Sztuka prowadzenia hotelu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA