REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pensjonat - biznesplan

Pensjonat - biznesplan/ fot.Fotolia
Pensjonat - biznesplan/ fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowy biznesplan pensjonatu. Przed założeniem pensjonatu należy zebrać wszystkie informacje o rynku i zagrożeniach jakie mogą wpłynąć na rozwój naszej firmy. Warto poświęcić trochę czasu, żeby sporządzić rzetelny biznesplan pensjonatu.
  1. Opis przedsięwzięcia

a.Podstawowe cele – założenie własnej działalności, stworzenie nowych miejsc pracy, umożliwienie wypoczynku w komfortowym miejscu.

REKLAMA

b.Możliwości i szanse – Coraz większe zainteresowanie wypoczynkiem w domowych warunkach pensjonatów, uzupełnienie deficytu miejsc wypoczynkowych dla turystów

c.Zagrożenia -  brak zainteresowania spowodowany zbyt małymi funduszami na reklamę przedsięwzięcia

d.Przewidywalne nakłady finansowe – 63 tyś. zł ze środków własnych i innych

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na nasz Newsletter!

  1. Informacje o przedsiębiorstwie

    1. Imię i nazwisko właściciela: Janina Woźniak

    2. Nazwa i siedziba przedsiębiorstwa: Pistacja; ul. Różana 22 Krynica Morska

    3. Tel: 123 321 123

    4. e-mail: j.wozniak@pistacja.pl

    5. NIP: 111-222-11-22
      REGON: 123123123

    6. Status prawny: obiekt hotelarski

    7. Przedmiot działalności: nocleg, posiłki, rekreacja

    8. Zasięg terytorialny: cały kraj

    9. Sytuacja finansowa: wkład własny – 45 tyś. zł; dofinansowanie: 18 tyś. zł

Ubezpieczenie pensjonatu

  1. Opis rynku:

    1. Oferta

Budynek przeznaczony do działalności gospodarczej posiada 2 piętra Na parterze obiektu znajdować się będzie kuchnia oraz 5 pokoi sypialnych, każdy z własną łazienką. Na pierwszym piętrze znajduje się 6 pokoi sypialnych z łazienkami oraz kuchnia. To samo dotyczy piętra drugiego. W pobliżu budynku znajduje się miejsce wydzielone na palenisko, zorganizowanie grilla, altana ze znajdującymi się w niej krzesłami, stołami a także plac zabaw dla dzieci. Na życzenie klientów istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu rekreacyjnego oraz plażowego.

  1. Klienci

Klient pensjonatu jest osobą spragnioną ciszy i spokoju oraz obcowania z przyrodą z dala od tętniącego hałasem miasta. Interesuje ją możliwość odpoczynku na świeżym powietrzu. Osoby te często ten czas chcąc spędzić aktywnie, jednocześnie unikają masowej turystyki. Przeważnie dysponują własnym samochodem i organizują swój wypoczynek samodzielnie. Jeśli więc spędzą urlop w spokoju i oczekiwanej wygodzie, w pełni zadowoleni z oferowanych usług, to jest bardzo prawdopodobne, że powrócą do tego miejsca.

  1. Obszar i miejscowość

REKLAMA

Obszary nadmorskie od dawna są atrakcyjne turystycznie. Znajduje się tu bogata fauna i flora, oraz wiele możliwości rozrywkowego spełnienia czasu. Jest to miejsce o świeżym i czystym powietrzu z dużą zawartością, tak bardzo cenionego jodu. Stwarza to możliwości do podreperowania samopoczucia i zdrowia.

Piękno regionu …… podkreślają m.in. obiekty architektoniczne i piesze szlaki turystyczne, takie jak:
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,

Ponadto region oferuje zwiedzającym wiele cennych zabytków i obiektów muzealnych:
• ………………………………….,
• …………………………………..,
• …………………………………..,
• ………………………………….. .

UOKiK: na co zwrócić uwagę wybierając obiekt hotelarski?

  1. Rekreacja

Położenie na Mierzei Wiślanej między Zatoką Gdańską, a Zalewem Wiślanym stwarza niepowtarzalny klimat i atmosferę wypoczynku. Pozwala to na bierne, jak i aktywne wypoczywanie.

  1. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar, w którym znajdować się będzie pensjonat zajmuje duża liczba podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych pensjonatów, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne pensjonaty są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu pensjonatowi pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Wynajem pokoi – wymogi formalne

  1. Plan Marketingowy

    1. Strategia cenowa

      Dobre wyniki w hotelarstwie w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

      Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

      Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez pensjonaty położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne pensjonaty nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

    2. Stosowanie różnych rodzajów cen:

      1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 45zł.

      2. Ceny zróżnicowane według:
      a) Kryterium czasu:
      • Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
      • Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
      b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
      • Dzieci do lat 4 – gratis,
      • Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
      • Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
      • Grupy zorganizowane – 10% rabatu
      c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

    3. Promocja

Celem naszych działań promocyjnych jest dostarczenie informacji pensjonacie i o ofercie, zachęcanie klientów do ponownego przyjazdu, poszukiwanie nowych klientów i maksymalne wydłużanie pobytu turystów w ciągu roku – niwelowanie sezonowości, wskazanie na możliwości pobytu całorocznego.

Wykorzystywane środki promocyjne:

reklama – zamierzamy założyć własną stronę internetową, zamieszczać ogłoszenia w prasie, a ponadto wydrukować ulotki;

• Prezentacja naszej oferty na różnego rodzaju targach i giełdach turystycznych;

W przypadku naszego pensjonatu niezbędna będzie pomoc specjalisty przy tworzeniu i zamieszczeniu strony internetowej, jeśli zaś chodzi o ulotki, informatory o pensjonacie raczej wystarczą znajomość edytora tekstu i obsługa komputera.

  1. Plan zatrudnienia pracowników

Opisywany pensjonat prowadzone będzie przez właścicielkę z mężem. Przewidujemy ponadto w sezonie wiosenno-letnim zatrudnianie pracowników sezonowych: pomoc kuchenna, inne prace domowe, prace polowe).

  1. Plan techniczny przedsięwzięcia

Posiadamy prawo własności gruntu, na którym zlokalizowany będzie pensjonat. Budynek przeznaczony na ten cel wymaga jedynie remontu.

• Złożenie wniosku o dofinansowanie działalności z środków unijnych

• Przeprowadzenie prac remontowych budynku

• Przystosowanie terenu wokół budynku

• Zlecenie przygotowania strony internetowej

Sztuka prowadzenia hotelu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    REKLAMA