REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pensjonat - biznesplan

Pensjonat - biznesplan/ fot.Fotolia
Pensjonat - biznesplan/ fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowy biznesplan pensjonatu. Przed założeniem pensjonatu należy zebrać wszystkie informacje o rynku i zagrożeniach jakie mogą wpłynąć na rozwój naszej firmy. Warto poświęcić trochę czasu, żeby sporządzić rzetelny biznesplan pensjonatu.
  1. Opis przedsięwzięcia

a.Podstawowe cele – założenie własnej działalności, stworzenie nowych miejsc pracy, umożliwienie wypoczynku w komfortowym miejscu.

REKLAMA

b.Możliwości i szanse – Coraz większe zainteresowanie wypoczynkiem w domowych warunkach pensjonatów, uzupełnienie deficytu miejsc wypoczynkowych dla turystów

c.Zagrożenia -  brak zainteresowania spowodowany zbyt małymi funduszami na reklamę przedsięwzięcia

d.Przewidywalne nakłady finansowe – 63 tyś. zł ze środków własnych i innych

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na nasz Newsletter!

  1. Informacje o przedsiębiorstwie

    1. Imię i nazwisko właściciela: Janina Woźniak

    2. Nazwa i siedziba przedsiębiorstwa: Pistacja; ul. Różana 22 Krynica Morska

    3. Tel: 123 321 123

    4. e-mail: j.wozniak@pistacja.pl

    5. NIP: 111-222-11-22
      REGON: 123123123

    6. Status prawny: obiekt hotelarski

    7. Przedmiot działalności: nocleg, posiłki, rekreacja

    8. Zasięg terytorialny: cały kraj

    9. Sytuacja finansowa: wkład własny – 45 tyś. zł; dofinansowanie: 18 tyś. zł

Ubezpieczenie pensjonatu

  1. Opis rynku:

    1. Oferta

Budynek przeznaczony do działalności gospodarczej posiada 2 piętra Na parterze obiektu znajdować się będzie kuchnia oraz 5 pokoi sypialnych, każdy z własną łazienką. Na pierwszym piętrze znajduje się 6 pokoi sypialnych z łazienkami oraz kuchnia. To samo dotyczy piętra drugiego. W pobliżu budynku znajduje się miejsce wydzielone na palenisko, zorganizowanie grilla, altana ze znajdującymi się w niej krzesłami, stołami a także plac zabaw dla dzieci. Na życzenie klientów istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu rekreacyjnego oraz plażowego.

  1. Klienci

Klient pensjonatu jest osobą spragnioną ciszy i spokoju oraz obcowania z przyrodą z dala od tętniącego hałasem miasta. Interesuje ją możliwość odpoczynku na świeżym powietrzu. Osoby te często ten czas chcąc spędzić aktywnie, jednocześnie unikają masowej turystyki. Przeważnie dysponują własnym samochodem i organizują swój wypoczynek samodzielnie. Jeśli więc spędzą urlop w spokoju i oczekiwanej wygodzie, w pełni zadowoleni z oferowanych usług, to jest bardzo prawdopodobne, że powrócą do tego miejsca.

  1. Obszar i miejscowość

REKLAMA

Obszary nadmorskie od dawna są atrakcyjne turystycznie. Znajduje się tu bogata fauna i flora, oraz wiele możliwości rozrywkowego spełnienia czasu. Jest to miejsce o świeżym i czystym powietrzu z dużą zawartością, tak bardzo cenionego jodu. Stwarza to możliwości do podreperowania samopoczucia i zdrowia.

Piękno regionu …… podkreślają m.in. obiekty architektoniczne i piesze szlaki turystyczne, takie jak:
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,

Ponadto region oferuje zwiedzającym wiele cennych zabytków i obiektów muzealnych:
• ………………………………….,
• …………………………………..,
• …………………………………..,
• ………………………………….. .

UOKiK: na co zwrócić uwagę wybierając obiekt hotelarski?

  1. Rekreacja

Położenie na Mierzei Wiślanej między Zatoką Gdańską, a Zalewem Wiślanym stwarza niepowtarzalny klimat i atmosferę wypoczynku. Pozwala to na bierne, jak i aktywne wypoczywanie.

  1. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar, w którym znajdować się będzie pensjonat zajmuje duża liczba podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych pensjonatów, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne pensjonaty są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu pensjonatowi pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Wynajem pokoi – wymogi formalne

  1. Plan Marketingowy

    1. Strategia cenowa

      Dobre wyniki w hotelarstwie w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

      Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

      Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez pensjonaty położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne pensjonaty nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

    2. Stosowanie różnych rodzajów cen:

      1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 45zł.

      2. Ceny zróżnicowane według:
      a) Kryterium czasu:
      • Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
      • Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
      b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
      • Dzieci do lat 4 – gratis,
      • Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
      • Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
      • Grupy zorganizowane – 10% rabatu
      c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

    3. Promocja

Celem naszych działań promocyjnych jest dostarczenie informacji pensjonacie i o ofercie, zachęcanie klientów do ponownego przyjazdu, poszukiwanie nowych klientów i maksymalne wydłużanie pobytu turystów w ciągu roku – niwelowanie sezonowości, wskazanie na możliwości pobytu całorocznego.

Wykorzystywane środki promocyjne:

reklama – zamierzamy założyć własną stronę internetową, zamieszczać ogłoszenia w prasie, a ponadto wydrukować ulotki;

• Prezentacja naszej oferty na różnego rodzaju targach i giełdach turystycznych;

W przypadku naszego pensjonatu niezbędna będzie pomoc specjalisty przy tworzeniu i zamieszczeniu strony internetowej, jeśli zaś chodzi o ulotki, informatory o pensjonacie raczej wystarczą znajomość edytora tekstu i obsługa komputera.

  1. Plan zatrudnienia pracowników

Opisywany pensjonat prowadzone będzie przez właścicielkę z mężem. Przewidujemy ponadto w sezonie wiosenno-letnim zatrudnianie pracowników sezonowych: pomoc kuchenna, inne prace domowe, prace polowe).

  1. Plan techniczny przedsięwzięcia

Posiadamy prawo własności gruntu, na którym zlokalizowany będzie pensjonat. Budynek przeznaczony na ten cel wymaga jedynie remontu.

• Złożenie wniosku o dofinansowanie działalności z środków unijnych

• Przeprowadzenie prac remontowych budynku

• Przystosowanie terenu wokół budynku

• Zlecenie przygotowania strony internetowej

Sztuka prowadzenia hotelu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA