REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wygląda wymarzone wesele przedstawicieli pokolenia Z?

Pary młode z pokolenia Z zmieniają branżę ślubną
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Według wedding plannerów wizja idealnego w wesela pokolenia Z bardzo się różni o tej, jaką miało starsze pokolenie. Na co stawiają Zetki? Co jest dla nich najistotniejsze, a co odchodzi do lamusa? 

Pokolenie Z ma inne priorytety

REKLAMA

Nie ma już najmniejszej wątpliwości, że generacja Z, znana również jako centennials lub post-millennials, która obejmuje osoby urodzone w latach 1997–2012, rewolucjonizuje polskie wesela. Jej przedstawiciele chętnie wytyczają nowe trendy, wykorzystują wszelkie dostępne technologie, nie boją się innowacji i mają specyficzne potrzeby. Firmy branży ślubnej muszą więc systematycznie powiększać swoje portfolio.

REKLAMA

Pokolenie Z dopiero wchodzi na rynek, na razie stanowi mniej więcej 30–40 proc. klientów. Biorąc natomiast pod uwagę tzw. żywotność klienta w branży ślubnej, bo dla usługodawców klientem jest osoba, która od momentu zaręczyn interesuje się tematyką związaną z organizacją wesela, zaczyna poszukiwać wedding plannerów, podwykonawców i korzysta w tym zakresie z pomocy ekspertów, czyli średnio jest to około dwóch–trzech lat, to w tym cyklu pokolenie Z stanowi około 40–45 proc. w branży ślubnej – mówi agencji Newseria Lifestyle Robert Pieczyński, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów i DecorAmor Academy.

Eksperci zauważają, że wizja wymarzonego wesela pokolenia Z mocno różni się od tej, jaką mieli przedstawiciele starszych pokoleń. Te osoby mają zupełnie inne priorytety, dużą rolę w ich życiu odgrywa technologia, praktycznie cały czas są online, używają wielu aplikacji i nie pozostaje to bez wpływu na ich postrzeganie świata i dokonywane wybory.

Wesele online

REKLAMA

– Technologia zaczyna nam się wkradać do branży i powoduje, że organizujemy wesela inaczej. Na przykład produkty finalne, czyli pamiątki, które zostają po weselu – albumy czy filmy nagrane na płytach lub na innych nośnikach – do tej pory były bardzo ważne, natomiast pokolenie Z żyje tu i teraz. Ich albumem jest Instagram, TikTok, różne rolki, więc oni chcą mieć możliwość streamowania swoich wesel i poprzez różne technologiczne rozwiązania chcą się wszystkim na bieżąco dzielić z osobami, które nie mogą uczestniczyć na żywo w danym wydarzeniu – mówi Robert Pieczyński.

Pary młode z pokolenia Z stawiają także na niezapomniane doświadczenia i angażowanie gości, oczekując niepowtarzalnej oprawy, scenografii, interaktywnych stref czy nowatorskich rozrywek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmienia się także sam sposób organizacji ceremonii ślubnej i wesela, do czego coraz częściej wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Przykładem mogą być wirtualne spacery po obiektach weselnych, wizualizacje 3D sal czy dekoracji, interaktywne strony internetowe umożliwiające planowanie przyjęcia.

– Powoli do branży ślubnej zaczyna nam też pukać technologia związana z hologramami. Są już pierwsze zapytania, czy możemy wykreować jakiś obraz czy wizerunek jakiejś postaci technologią hologramową. Wkrótce pewnie pojawi się też technologia związana z metaversum czy wirtualne światy. Za około dwa–trzy lata będziemy mogli wirtualnie uczestniczyć w weselu, które się odbywa daleko stąd – mówi członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów.

Aby nie wypaść z rynku, firmy związane z branżą ślubną muszą być gotowe na taką rewolucję. Przede wszystkim trzeba bez skrupułów odrzucić dotychczasowe schematy i rozwiązania, które doskonale się sprawdzały jeszcze kilka lat temu, a postawić na nowości. Kluczowa jest aktywna obecność na różnych platformach społecznościowych takich jak Instagram, Facebook, TikTok, WhatsApp czy Pinterest oraz tworzenie na nich atrakcyjnych wizualnie treści z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi.

– Usługodawcy muszą mocno pracować nad komunikacją, bo miejsca podejmowania decyzji zakupowych się zmieniają. Należy bardziej budować relacje z klientem w sieci i sprzedawać usługi inaczej niż do tej pory. I tak naprawdę firmy, które to dostrzegą, przetrwają na rynku. Muszą one jednak gdzieś szukać wiedzy i korzystać z eksperckich szkoleń, żeby dostosowywać pakiety swoich usług do potrzeb par młodych. Tym bardziej że generacja Z to pokolenie mocno szukające personalizacji, bardzo indywidualnego podejścia, dlatego oferty muszą być skrojone do ich potrzeb – dodaje Robert Pieczyński.

Inne podejście do ekologii

Jednym z przykładów jest podejście do ochrony środowiska i zrównoważonych decyzji. Pokolenie Z zwraca uwagę na proekologiczne aspekty działalności firm z branży ślubnej i może być bardziej skłonne wybrać dostawców, którzy mają podobne podejście do środowiska i kwestii społecznych. Jednym z wyraźnych trendów jest organizacja tzw. zero waste wedding.

Na sposób planowania, decyzje i wybory generacji Z wpływają także istotne wydarzenia z ostatnich kilku lat, czyli pandemia COVID-19, wybuch wojny za wschodnią granicą czy kryzys inflacyjny.

Lockdowny spowodowały, że trzeba było wszystko przesuwać, odwoływać. Powstawały więc nowe usługi, wśród nich reorganizacja wesel. Poza tym bardzo mocno skróciło się tzw. okienko rezerwacyjne. Kiedyś pary młode dużo wcześniej bukowały terminy i usługodawców. Pandemia spowodowała natomiast, że wiele osób czekało z tym do ostatniej chwili, bo nie było wiadomo, czy będzie można robić wesela, czy też nie. Zachowania konsumenckie zmieniły się i proces organizacji wesela mocno się skrócił. Kiedyś wesele organizowało się w ciągu półtora roku, teraz organizujemy je w osiem miesięcy – mówi ekspert PSWP.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA