REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wygląda wymarzone wesele przedstawicieli pokolenia Z?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pary młode z pokolenia Z zmieniają branżę ślubną
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Według wedding plannerów wizja idealnego w wesela pokolenia Z bardzo się różni o tej, jaką miało starsze pokolenie. Na co stawiają Zetki? Co jest dla nich najistotniejsze, a co odchodzi do lamusa? 

Pokolenie Z ma inne priorytety

Nie ma już najmniejszej wątpliwości, że generacja Z, znana również jako centennials lub post-millennials, która obejmuje osoby urodzone w latach 1997–2012, rewolucjonizuje polskie wesela. Jej przedstawiciele chętnie wytyczają nowe trendy, wykorzystują wszelkie dostępne technologie, nie boją się innowacji i mają specyficzne potrzeby. Firmy branży ślubnej muszą więc systematycznie powiększać swoje portfolio.

REKLAMA

REKLAMA

Pokolenie Z dopiero wchodzi na rynek, na razie stanowi mniej więcej 30–40 proc. klientów. Biorąc natomiast pod uwagę tzw. żywotność klienta w branży ślubnej, bo dla usługodawców klientem jest osoba, która od momentu zaręczyn interesuje się tematyką związaną z organizacją wesela, zaczyna poszukiwać wedding plannerów, podwykonawców i korzysta w tym zakresie z pomocy ekspertów, czyli średnio jest to około dwóch–trzech lat, to w tym cyklu pokolenie Z stanowi około 40–45 proc. w branży ślubnej – mówi agencji Newseria Lifestyle Robert Pieczyński, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów i DecorAmor Academy.

Eksperci zauważają, że wizja wymarzonego wesela pokolenia Z mocno różni się od tej, jaką mieli przedstawiciele starszych pokoleń. Te osoby mają zupełnie inne priorytety, dużą rolę w ich życiu odgrywa technologia, praktycznie cały czas są online, używają wielu aplikacji i nie pozostaje to bez wpływu na ich postrzeganie świata i dokonywane wybory.

Wesele online

– Technologia zaczyna nam się wkradać do branży i powoduje, że organizujemy wesela inaczej. Na przykład produkty finalne, czyli pamiątki, które zostają po weselu – albumy czy filmy nagrane na płytach lub na innych nośnikach – do tej pory były bardzo ważne, natomiast pokolenie Z żyje tu i teraz. Ich albumem jest Instagram, TikTok, różne rolki, więc oni chcą mieć możliwość streamowania swoich wesel i poprzez różne technologiczne rozwiązania chcą się wszystkim na bieżąco dzielić z osobami, które nie mogą uczestniczyć na żywo w danym wydarzeniu – mówi Robert Pieczyński.

REKLAMA

Pary młode z pokolenia Z stawiają także na niezapomniane doświadczenia i angażowanie gości, oczekując niepowtarzalnej oprawy, scenografii, interaktywnych stref czy nowatorskich rozrywek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmienia się także sam sposób organizacji ceremonii ślubnej i wesela, do czego coraz częściej wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Przykładem mogą być wirtualne spacery po obiektach weselnych, wizualizacje 3D sal czy dekoracji, interaktywne strony internetowe umożliwiające planowanie przyjęcia.

– Powoli do branży ślubnej zaczyna nam też pukać technologia związana z hologramami. Są już pierwsze zapytania, czy możemy wykreować jakiś obraz czy wizerunek jakiejś postaci technologią hologramową. Wkrótce pewnie pojawi się też technologia związana z metaversum czy wirtualne światy. Za około dwa–trzy lata będziemy mogli wirtualnie uczestniczyć w weselu, które się odbywa daleko stąd – mówi członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów.

Aby nie wypaść z rynku, firmy związane z branżą ślubną muszą być gotowe na taką rewolucję. Przede wszystkim trzeba bez skrupułów odrzucić dotychczasowe schematy i rozwiązania, które doskonale się sprawdzały jeszcze kilka lat temu, a postawić na nowości. Kluczowa jest aktywna obecność na różnych platformach społecznościowych takich jak Instagram, Facebook, TikTok, WhatsApp czy Pinterest oraz tworzenie na nich atrakcyjnych wizualnie treści z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi.

– Usługodawcy muszą mocno pracować nad komunikacją, bo miejsca podejmowania decyzji zakupowych się zmieniają. Należy bardziej budować relacje z klientem w sieci i sprzedawać usługi inaczej niż do tej pory. I tak naprawdę firmy, które to dostrzegą, przetrwają na rynku. Muszą one jednak gdzieś szukać wiedzy i korzystać z eksperckich szkoleń, żeby dostosowywać pakiety swoich usług do potrzeb par młodych. Tym bardziej że generacja Z to pokolenie mocno szukające personalizacji, bardzo indywidualnego podejścia, dlatego oferty muszą być skrojone do ich potrzeb – dodaje Robert Pieczyński.

Inne podejście do ekologii

Jednym z przykładów jest podejście do ochrony środowiska i zrównoważonych decyzji. Pokolenie Z zwraca uwagę na proekologiczne aspekty działalności firm z branży ślubnej i może być bardziej skłonne wybrać dostawców, którzy mają podobne podejście do środowiska i kwestii społecznych. Jednym z wyraźnych trendów jest organizacja tzw. zero waste wedding.

Na sposób planowania, decyzje i wybory generacji Z wpływają także istotne wydarzenia z ostatnich kilku lat, czyli pandemia COVID-19, wybuch wojny za wschodnią granicą czy kryzys inflacyjny.

Lockdowny spowodowały, że trzeba było wszystko przesuwać, odwoływać. Powstawały więc nowe usługi, wśród nich reorganizacja wesel. Poza tym bardzo mocno skróciło się tzw. okienko rezerwacyjne. Kiedyś pary młode dużo wcześniej bukowały terminy i usługodawców. Pandemia spowodowała natomiast, że wiele osób czekało z tym do ostatniej chwili, bo nie było wiadomo, czy będzie można robić wesela, czy też nie. Zachowania konsumenckie zmieniły się i proces organizacji wesela mocno się skrócił. Kiedyś wesele organizowało się w ciągu półtora roku, teraz organizujemy je w osiem miesięcy – mówi ekspert PSWP.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA