REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rusza Platforma dla Przedsiębiorców

Subskrybuj nas na Youtube
Niektórzy przedsiębiorcy są tak zdesperowani, że decydują się na otwarcie swych firm pomimo zakazów
Niektórzy przedsiębiorcy są tak zdesperowani, że decydują się na otwarcie swych firm pomimo zakazów

REKLAMA

REKLAMA

Platforma dla Przedsiębiorców to specjalny poradnik dla poszkodowanych branż przez COVID-19. Znajdują się tam opinie ekspertów, wyroki oraz analizy prawne. Dostęp jest bezpłatny.

Platforma dla Przedsiębiorców

PO uruchomiła na swej stronie internetowej "Platformę dla Przedsiębiorców" - specjalny poradnik dla branż poszkodowanych covidowym lockdownem. Posłowie: Marta Golbik i Arkadiusz Myrcha zachęcali też przedsiębiorców, by zgłaszali się po pomoc do Platformy.

REKLAMA

Decyzją rządu, od najbliższej soboty zaczną obowiązywać kolejne obostrzenia. Zamknięte zostaną markety budowlane i meblowe, salony fryzjerskie i kosmetyczne, a także obiekty sportowe. Od tygodnia w ograniczonym zakresie działają galerie i centra handlowe; od października bary i restauracje mogą serwować napoje i potrawy jedynie na wynos.

Firmy poszkodowane przez COVID-19

REKLAMA

Posłowie PO upomnieli się w piątek o wsparcie dla przedsiębiorców poszkodowanych branż. "Polscy przedsiębiorcy od roku żyją w środowisku politycznym i prawnym zupełnie nieprzewidywalnym. Nie wiedzą, jakie zakazy zostaną wprowadzone, nie wiedzą kto otrzyma pomoc, tak naprawdę nie wiedzą nic. Bardzo często dowiadują się tego z dnia na dzień" - podkreśliła Marta Golbik na konferencji prasowej.

Jak dodała, w tej sytuacji wielu przedsiębiorców zwraca się z prośbą o pomoc do posłów opozycji. "Z prośbą o informację gdzie mają szukać pomocy, jak mają postępować; zwracają się z prośbą o informację, czy aby na pewno to działanie rządu, zapowiedziane na kolejnej konferencji prasowej, jest zgodne z prawem" - mówiła posłanka PO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Otwierać czy nie otwierać?

Zwróciła uwagę, że niektórzy przedsiębiorcy są tak zdesperowani, że decydują się na otwarcie swych firm pomimo zakazów. Zdaniem Golbik rząd z kolei traktuje przedsiębiorców w sposób "bezwzględny": karze ich za łamanie obostrzeń i często nie oferuje żadnej pomocy.

PO postanowiła więc uruchomić specjalną witrynę "Platforma dla Przedsiębiorców", na którą można się dostać poprzez stronę internetową partii, platforma.org.

"Tam każdy będzie mógł znaleźć przydatne dla niego informacje, tak żeby mógł skutecznie walczyć o swoje prawa, o swoich pracowników i ich rodzin. Znajdziemy tam opinie prawne profesorów, konstytucjonalistów; znajdziemy tam treści wydanych już wyroków, w uzasadnieniach których jest szczegółowo opisane dlaczego działania rządu są niekonstytucyjne i bezprawne. Znajdziemy tam również artykuły prasowe pisane przez ekspertów" - podkreślił Myrcha.

Lista obowiązujących obostrzeń od 27.03.21

REKLAMA

Zgodnie z decyzją rządu od 27 marca do 9 kwietnia wielkopowierzchniowe sklepy meblowe i budowlane o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. zostaną zamknięte. Centra i galerie handlowe – tak jak obecnie – pozostają zamknięte, z wyjątkiem m.in.: sklepów spożywczych, aptek i drogerii, salonów prasowych, księgarni.

W placówkach handlowych, na targu lub poczcie będą obowiązywały nowe limity osób: 1 osoba na 15 m kw. – w sklepach do 100 mkw. oraz 1 osoba na 20 m kw. w sklepach powyżej 100 m kw. Zakaz działalności obejmie w tym czasie także salony fryzjerskie, urody i kosmetyczne

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA