Gdańsk: Kapania edukacyjna dla firm o korzyściach z internetu
REKLAMA
W ramach "Internetowej Rewolucji" firmy będą mogły m.in. bez opłat umieścić swoją wizytówkę na e-mapach oraz poznać zalety kampanii reklamowej w sieci. Przedstawiciele firm dowiedzą się, co trzeba zrobić, by efektywnie wykorzystać internet w działalności biznesowej.
REKLAMA
Piotr Zalewski z Google Polska - firmy, która jest współorganizatorem imprezy - powiedział, że celem akcji jest umożliwienie przedsiębiorcom przekonania się, na czym polega obecność w internecie.
REKLAMA
Podkreślił, że z badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że nadal 50 proc. polskich małych i średnich firm nie ma strony internetowej. "To jest dość szokujące. (...) Połowy polskich małych i średnich firm, czyli dziesiątek tysięcy przedsiębiorstw, nie można znaleźć w internecie" - dodał. Zwrócił uwagę, że jednocześnie 80 proc. firm deklaruje, że korzysta z internetu, czyli np. sprawdza e-pocztę i przegląda zasoby sieci.
Według niego polscy przedsiębiorcy nie korzystają z internetu przede wszystkim przez "bariery psychologiczne". Jego zdaniem jednym wydaje się to skomplikowane, a inni boją się, że internet wiąże się z dużymi kosztami. Jak powiedział, "kampania ma obalać te mity".
Poinformował, że od poniedziałku do środy przedsiębiorcy z Gdańska i regionu będą mogli uczestniczyć w bezpłatnych szkoleniach, np. "Jak założyć stronę www, którą pokochają klienci" i "Jak się reklamować w wyszukiwarce internetowej, żeby można tę firmę znaleźć".
Przez kolejne trzy dni, od czwartku do soboty, przedsiębiorcy będą mogli korzystać z indywidualnych konsultacji z ekspertami, odbędą się one w Gdańskim Centrum Obsługi Przedsiębiorców i w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter.
Zalewski tłumaczył, że akcja jest organizowana właśnie teraz, aby firmy mogły aktywnie zaistnieć w sieci jeszcze przed Euro 2012.
Podobne akcje mają się też odbyć w Poznaniu, we Wrocławiu i w Warszawie.
REKLAMA
REKLAMA