REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązki przedsiębiorców w związku z ochroną środowiska - bezpłatne szkolenie Akademii PARP

REKLAMA

Dbałość o środowisko to jeden z ważniejszych trendów życia gospodarczego, ale wszystko zależy od podejścia firmy. Problemy ochrony środowiska mogą stanowić obciążenie lub przyczyniać się do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Jak prowadzić politykę proekologiczną w firmie, przedsiębiorcy dowiedzą się z nowego szkolenia e-learning Akademii PARP „Ekologiczny Biznes”.

Wielu przedsiębiorców nie wie, jakie obowiązki ciążą na nich w związku z ochroną środowiska. Nie zdają sobie sprawy, że dotyczy to nie tylko dużych firm, emitujących znaczne ilości zanieczyszczeń, ale wszystkich podmiotów gospodarczych.

REKLAMA


- Firmy radzą sobie z problemem ochrony środowiska bez koordynacji i bez planu. Przeważnie zajmuje się tym dział administracji, dla którego jest to mało istotna papierologia - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.


Dzięki szkoleniu Akademii PARP „Ekologiczny Biznes” przedsiębiorcy będą mogli nie tylko spełnić formalne obowiązki, ale także dowiedzą się, jak odnieść korzyści - oszczędności, sukcesy biznesowe i wizerunkowe.

- Po ukończeniu tego szkolenia mali i średni przedsiębiorcy przekonają się, że prowadzenie polityki proekologicznej ma sens i nie musi ograniczać się do spełnienia jedynie podstawowych wymogów prawa - dodaje Aneta Grzyb-Hejduk.

REKLAMA


Szkolenie omawia obowiązki, jakie ciążą na firmach w związku z korzystaniem ze środowiska naturalnego. Wskazuje możliwości pozytywnego wykorzystania trendów proekologicznych dla rozwoju firmy i tworzenia jej wizerunku oraz możliwości obniżki kosztów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Na portalu szkoleniowym Akademii PARP dostępne są już pierwsze cztery moduły szkolenia „Ekologiczny Biznes”. W pierwszym module uczestnicy poznają najważniejsze informacje o obowiązkach firmy w zakresie ochrony środowiska. Drugi moduł pokazuje, jak dzięki organizacyjnym i technicznym rozwiązaniom firma może codziennie oszczędzać pieniądze. „Gospodarka odpadami” to kolejny moduł szkolenia internetowego Akademii PARP. Odpowiedź na pytanie, jakie są obowiązki przedsiębiorcy przy wprowadzaniu na rynek swoich produktów i opakowaniem produktów, znajduje się w czwartym module.


Energia, instalacje i emisje, ochrona środowiska a procesy inwestycyjne to tematy poruszone w kolejnych modułach, które będą dostępne na portalu szkoleniowym Akademii PARP w marcu.


„Ekologiczny Biznes” to już 32. szkolenie e-learning na portalu szkoleniowym Akademii PARP, dostępne pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Akademia PARP zapewnia przedsiębiorcom i pracownikom mikro, małych i średnich firm bezpłatny dostęp do praktycznej wiedzy biznesowej na światowym poziome, dostosowanej do polskich realiów. Szkolenia Akademii PARP podzielone są na  pięć zakresów tematycznych: finansowo-prawny, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menadżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu.


Więcej informacji:

msp@akademiaparp.gov.pl

Infolinia 801 444 677

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA