REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązki przedsiębiorców w związku z ochroną środowiska - bezpłatne szkolenie Akademii PARP

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Dbałość o środowisko to jeden z ważniejszych trendów życia gospodarczego, ale wszystko zależy od podejścia firmy. Problemy ochrony środowiska mogą stanowić obciążenie lub przyczyniać się do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Jak prowadzić politykę proekologiczną w firmie, przedsiębiorcy dowiedzą się z nowego szkolenia e-learning Akademii PARP „Ekologiczny Biznes”.

Wielu przedsiębiorców nie wie, jakie obowiązki ciążą na nich w związku z ochroną środowiska. Nie zdają sobie sprawy, że dotyczy to nie tylko dużych firm, emitujących znaczne ilości zanieczyszczeń, ale wszystkich podmiotów gospodarczych.

REKLAMA


- Firmy radzą sobie z problemem ochrony środowiska bez koordynacji i bez planu. Przeważnie zajmuje się tym dział administracji, dla którego jest to mało istotna papierologia - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.


Dzięki szkoleniu Akademii PARP „Ekologiczny Biznes” przedsiębiorcy będą mogli nie tylko spełnić formalne obowiązki, ale także dowiedzą się, jak odnieść korzyści - oszczędności, sukcesy biznesowe i wizerunkowe.

- Po ukończeniu tego szkolenia mali i średni przedsiębiorcy przekonają się, że prowadzenie polityki proekologicznej ma sens i nie musi ograniczać się do spełnienia jedynie podstawowych wymogów prawa - dodaje Aneta Grzyb-Hejduk.

REKLAMA


Szkolenie omawia obowiązki, jakie ciążą na firmach w związku z korzystaniem ze środowiska naturalnego. Wskazuje możliwości pozytywnego wykorzystania trendów proekologicznych dla rozwoju firmy i tworzenia jej wizerunku oraz możliwości obniżki kosztów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Na portalu szkoleniowym Akademii PARP dostępne są już pierwsze cztery moduły szkolenia „Ekologiczny Biznes”. W pierwszym module uczestnicy poznają najważniejsze informacje o obowiązkach firmy w zakresie ochrony środowiska. Drugi moduł pokazuje, jak dzięki organizacyjnym i technicznym rozwiązaniom firma może codziennie oszczędzać pieniądze. „Gospodarka odpadami” to kolejny moduł szkolenia internetowego Akademii PARP. Odpowiedź na pytanie, jakie są obowiązki przedsiębiorcy przy wprowadzaniu na rynek swoich produktów i opakowaniem produktów, znajduje się w czwartym module.


Energia, instalacje i emisje, ochrona środowiska a procesy inwestycyjne to tematy poruszone w kolejnych modułach, które będą dostępne na portalu szkoleniowym Akademii PARP w marcu.


„Ekologiczny Biznes” to już 32. szkolenie e-learning na portalu szkoleniowym Akademii PARP, dostępne pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Akademia PARP zapewnia przedsiębiorcom i pracownikom mikro, małych i średnich firm bezpłatny dostęp do praktycznej wiedzy biznesowej na światowym poziome, dostosowanej do polskich realiów. Szkolenia Akademii PARP podzielone są na  pięć zakresów tematycznych: finansowo-prawny, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menadżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu.


Więcej informacji:

msp@akademiaparp.gov.pl

Infolinia 801 444 677

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA