REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

75 proc. prezesów firm zakłada wzrost przychodów w 2012 r.

REKLAMA

Wzrostu przychodów w 2012 r. spodziewa się 75 proc. prezesów polskich firm, w tym 28 proc. z nich jest tego bardzo pewnych, a 47 proc. należy do grupy umiarkowanych optymistów - wynika z przeprowadzonego przez PwC 15. corocznego badania "CEO Survey 2012".

Z badania wynika, że poprawy wyników swoich przedsiębiorstw nie przewiduje 24 proc. prezesów polskich firm. Autorzy badania zwracają uwagę na to, że jest to gorszy wskaźnik, niż w ubiegłym roku, gdy tylko 6 proc. nie przewidywało osiągnięcia lepszych wyników w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

REKLAMA

Według głównego doradcy ekonomicznego PwC prof. Witolda Orłowskiego wyniki badania pokazują, że prezesi polskich firm zbyt pesymistycznie oceniają przyszłość.

"Nie oczekiwałbym nawet od polskich przedsiębiorców takiego zaufania we własne siły, jak mają Hindusi czy Chińczycy, ale lata doświadczeń powinny nas przekonywać, że potrafimy sobie radzić, a nawet rozwijać się szybciej niż zachodnia Europa" - powiedział PAP Orłowski.

Dodał, że tak naprawdę nie ma powodów do pogorszenia nastrojów aż w takim stopniu, jak pokazało to badanie.

Zdaniem prezes PwC w Polsce Olgi Grygier-Siddons polskim firmom najbardziej przeszkadza niepewna sytuacji na rynkach światowych, utrudniony dostęp do kapitału oraz koszt jego pozyskania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Polskie firmy za mało, w porównaniu ze światowymi, inwestują też w kapitał ludzki" - powiedziała PAP Grygier-Siddons.

REKLAMA

Z 1258 ankietowanych prezesów firm na świecie i w Polsce - 48 proc. uważa, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy globalna sytuacja gospodarcza pogorszy się, 34 proc. uważa, że pozostanie bez zmian, 15 proc. sądzi, że polepszy się, a 3 proc. odpowiedziało, że nie wie.

Na pytanie, co najbardziej niepokoi prezesów ankietowanych przez PwC - na pierwszym miejscu znalazła się niepewność wzrostu gospodarczego, którą to obawę w większym stopniu wyrażają zarządzający firmami w Polsce (87 proc.), niż na świecie (80 proc.). Polskie przedsiębiorstwa do ścisłej czołówki wyzwań zaliczają: wahania kursów walutowych, (81 proc. z nich wobec 58 proc. na świecie), bardziej agresywną politykę ze strony konkurencji (74 proc. - pytanie nie było uwzględnione w badaniu globalnym), niestabilne rynki kapitałowe (73 proc. wobec 64 proc. na świecie), zmianę popytu i zachowań konsumentów (69 proc. wobec 50 proc. na świecie) oraz inflację (63 proc. wobec 42 proc. na świecie).

Dla celów 15. corocznego światowego sondażu prezesów firmy PwC w ostatnim kwartale 2011 r. przeprowadzono 1258 badań ankietowych w 60 krajach. 291 badań ankietowych przeprowadzono w Europie Zachodniej, 440 w Azji i Oceanii, 150 w Ameryce Łacińskiej, 236 w Ameryce Północnej, 88 w Europie Środkowej i Wschodniej oraz 53 na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Polską edycję badania przeprowadzono w okresie 21 listopada - 21 grudnia 2011 r. Wzięło w nim udział 76 respondentów, w tym 43 z firm o kapitale zagranicznym działających na polskim rynku i 33 z polskich firm prywatnych.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA