REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Błędy pracowników nadal dużym zagrożeniem dla firm

REKLAMA

20 proc. firm z sektora Technologii, Mediów i Telekomunikacji (TMT) uważa, że błędy pracowników to nadal główne zagrożenie dla ich bezpieczeństwa - wynika z raportu "Global Security Study", przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.

Ponad 50 proc. firm działających w sektorze TMT ocenia, że wydatki ponoszone na zapewnienie bezpieczeństwa informacji w firmie są zbyt małe. "Tym bardziej, że obecnie ponad 40 proc. pracowników korzysta w pracy zarówno ze sprzętu prywatnego, jak i służbowego, co wiąże się ze znacznym obniżeniem poziomu bezpieczeństwa informacji w przedsiębiorstwie" - wskazali eksperci Deloitte w komunikacie.

REKLAMA

REKLAMA

Jedna piąta firm z tego sektora wskazała, że nadal największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa informacyjnego w firmie są pracownicy. Aby dostosować się do aktualnych norm bezpieczeństwa informacji, 30 proc. spółek z sektora TMT przygotowało nowe wewnętrzne programy zapewnienia bezpieczeństwa w tym zakresie. "Ta inicjatywa po raz pierwszy znalazła się wśród pięciu najważniejszych zadań wymienianych przez firmy z tej branży" - napisano w komunikacie.

Z raportu wynika, że inne pilne potrzeby wskazane przez sektor TMT to: szkolenia dotyczące bezpieczeństwa, ochrona danych oraz bezpieczeństwo nowych rozwiązań technologicznych. Poza odgórnymi regulacjami przygotowywanymi przez instytucje państwowe, spółki z sektora TMT nawiązują współpracę z innymi organizacjami, aby stawić czoła największym zagrożeniom.

REKLAMA

Coraz większym zagrożeniem dla bezpieczeństwa informatycznego firm jest wykorzystanie przez pracowników osobistych smartfonów, tabletów czy laptopów do celów służbowych. Niesie to nowe wyzwania związane z poufnością danych, rozpowszechnianiem aplikacji oraz wsparciem IT. "Korzystanie przez pracowników z urządzeń konsumenckich lub odwrotnie, korzystanie ze służbowych urządzeń w celach prywatnych, staje się coraz bardziej powszechne, bo jest wygodniejsze. Ale też sprawia coraz większe problemy zarówno dla przedsiębiorstw, jak i pracowników" - ocenia partner Deloitte odpowiedzialny za sektor TMT w Europie Środkowej, Dariusz Nachyła.

Z raportu wynika również, że pracownicy narzekają na procedury bezpieczeństwa, które uniemożliwiają niektóre działania, np. ściąganie dużych plików wideo. Z kolei działy IT głowią się między innymi nad tym, jak zapanować nad prywatnymi aplikacjami użytkowników, które mogą być potencjalnie niebezpieczne dla danych firmowych. "Ignorowanie tego zjawiska nie jest rozwiązaniem. Lepiej jest wdrożyć precyzyjne systemy ochrony danych i wrażliwych informacji dostosowane do posiadanej technologii" - podkreśla partner w dziale zarządzania ryzykiem Deloitte Polska, Jakub Bojanowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Eksperci Deloitte zwracają także uwagę na zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii. Niemal jedna trzecia badanych spółek TMT wskazała cloud computing, czyli przetwarzanie danych w oparciu o zewnętrzne platformy funkcjonujące w sieci, jako główne rozwiązanie technologiczne, które zadecyduje o przyszłości bezpieczeństwa informacyjnego. 60 proc. badanych organizacji z sektora TMT uważa, że strony trzecie, np. organizacje, z którymi wymieniają się informacjami lub którym je powierzają, są umiarkowanym lub dużym zagrożeniem dla ochrony danych, ale jedynie 31 proc. firm sprawdza ich zabezpieczenia w tym zakresie.

Zdaniem ekspertów Deloitte, firmy powinny zrozumieć, że pod względem bezpieczeństwa informacyjnego coraz bardziej uzależnione są od stron trzecich. Jeżeli w organizacji obowiązują wysokie standardy dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa informacji, należy wymagać podobnych zabezpieczeń od podmiotów zewnętrznych i dostawców cloud computing.

Raport "Raising the Bar. 2011 TMT Global Security Study" został przygotowany na podstawie wyników rozmów z dyrektorami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo informacji w 138 spółkach z sektora TMT w 25 krajach. 44 proc. z nich pochodziło z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), 31 proc. - z regionu APAC (Azja i Pacyfik), 16 proc. z USA i Kanady oraz 9 proc. z regionu LACRO (Ameryka Łacińska i Karaiby).

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA