REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Błędy pracowników nadal dużym zagrożeniem dla firm

REKLAMA

20 proc. firm z sektora Technologii, Mediów i Telekomunikacji (TMT) uważa, że błędy pracowników to nadal główne zagrożenie dla ich bezpieczeństwa - wynika z raportu "Global Security Study", przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.

Ponad 50 proc. firm działających w sektorze TMT ocenia, że wydatki ponoszone na zapewnienie bezpieczeństwa informacji w firmie są zbyt małe. "Tym bardziej, że obecnie ponad 40 proc. pracowników korzysta w pracy zarówno ze sprzętu prywatnego, jak i służbowego, co wiąże się ze znacznym obniżeniem poziomu bezpieczeństwa informacji w przedsiębiorstwie" - wskazali eksperci Deloitte w komunikacie.

REKLAMA

REKLAMA

Jedna piąta firm z tego sektora wskazała, że nadal największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa informacyjnego w firmie są pracownicy. Aby dostosować się do aktualnych norm bezpieczeństwa informacji, 30 proc. spółek z sektora TMT przygotowało nowe wewnętrzne programy zapewnienia bezpieczeństwa w tym zakresie. "Ta inicjatywa po raz pierwszy znalazła się wśród pięciu najważniejszych zadań wymienianych przez firmy z tej branży" - napisano w komunikacie.

Z raportu wynika, że inne pilne potrzeby wskazane przez sektor TMT to: szkolenia dotyczące bezpieczeństwa, ochrona danych oraz bezpieczeństwo nowych rozwiązań technologicznych. Poza odgórnymi regulacjami przygotowywanymi przez instytucje państwowe, spółki z sektora TMT nawiązują współpracę z innymi organizacjami, aby stawić czoła największym zagrożeniom.

REKLAMA

Coraz większym zagrożeniem dla bezpieczeństwa informatycznego firm jest wykorzystanie przez pracowników osobistych smartfonów, tabletów czy laptopów do celów służbowych. Niesie to nowe wyzwania związane z poufnością danych, rozpowszechnianiem aplikacji oraz wsparciem IT. "Korzystanie przez pracowników z urządzeń konsumenckich lub odwrotnie, korzystanie ze służbowych urządzeń w celach prywatnych, staje się coraz bardziej powszechne, bo jest wygodniejsze. Ale też sprawia coraz większe problemy zarówno dla przedsiębiorstw, jak i pracowników" - ocenia partner Deloitte odpowiedzialny za sektor TMT w Europie Środkowej, Dariusz Nachyła.

Z raportu wynika również, że pracownicy narzekają na procedury bezpieczeństwa, które uniemożliwiają niektóre działania, np. ściąganie dużych plików wideo. Z kolei działy IT głowią się między innymi nad tym, jak zapanować nad prywatnymi aplikacjami użytkowników, które mogą być potencjalnie niebezpieczne dla danych firmowych. "Ignorowanie tego zjawiska nie jest rozwiązaniem. Lepiej jest wdrożyć precyzyjne systemy ochrony danych i wrażliwych informacji dostosowane do posiadanej technologii" - podkreśla partner w dziale zarządzania ryzykiem Deloitte Polska, Jakub Bojanowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Eksperci Deloitte zwracają także uwagę na zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii. Niemal jedna trzecia badanych spółek TMT wskazała cloud computing, czyli przetwarzanie danych w oparciu o zewnętrzne platformy funkcjonujące w sieci, jako główne rozwiązanie technologiczne, które zadecyduje o przyszłości bezpieczeństwa informacyjnego. 60 proc. badanych organizacji z sektora TMT uważa, że strony trzecie, np. organizacje, z którymi wymieniają się informacjami lub którym je powierzają, są umiarkowanym lub dużym zagrożeniem dla ochrony danych, ale jedynie 31 proc. firm sprawdza ich zabezpieczenia w tym zakresie.

Zdaniem ekspertów Deloitte, firmy powinny zrozumieć, że pod względem bezpieczeństwa informacyjnego coraz bardziej uzależnione są od stron trzecich. Jeżeli w organizacji obowiązują wysokie standardy dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa informacji, należy wymagać podobnych zabezpieczeń od podmiotów zewnętrznych i dostawców cloud computing.

Raport "Raising the Bar. 2011 TMT Global Security Study" został przygotowany na podstawie wyników rozmów z dyrektorami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo informacji w 138 spółkach z sektora TMT w 25 krajach. 44 proc. z nich pochodziło z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), 31 proc. - z regionu APAC (Azja i Pacyfik), 16 proc. z USA i Kanady oraz 9 proc. z regionu LACRO (Ameryka Łacińska i Karaiby).

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA