REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie firmy chcą rozwijać zagraniczne inwestycje

REKLAMA

Niemal 61 proc. polskich firm prowadzących działalność zagraniczną chce ją rozwijać - wynika z badania zaprezentowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Ponad 30 proc. firm zamierza otworzyć za granicą nową spółkę lub oddział.

"Polskie firmy stają się coraz zamożniejsze i szukają możliwości ekspansji za granicą, aby rozszerzać swoje rynki zbytu, obniżać koszty, a także aby podnosić wartość przedsiębiorstw. To, że ponad 60 proc. firm deklaruje, że będzie dalej inwestować za granicą, a 30 proc. mówi, że rozważa otwarcie działalności za granicą świadczy o tym, że mamy do czynienia z nowym zjawiskiem, z polską ekspansją kapitałową za granicą" - ocenił wyniki badania podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) Sławomir Majman.

REKLAMA

Badanie "Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw" zostało przygotowane przez wydział nauk ekonomicznych i zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

"Wzięły w nim udział 102 przedsiębiorstwa, które realizowały około 300 projektów inwestycyjnych. 70 proc. tych firm posiadało polski kapitał" - stwierdził profesor Włodzimierz Karaszewski z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

REKLAMA

Autorzy badania wskazali, że głównym kierunkiem ekspansji polskich firm były kraje należące do "starej" Unii Europejskiej, m.in. Szwajcaria, Luksemburg oraz Holandia. Zainteresowanie polskich inwestorów budziły też Czechy, Wielka Brytania oraz Litwa.

Wśród powodów, dla których polskie firmy decydowały się na ekspansję do tych krajów, są m.in.: zdobycie nowych rynków zbytu, wzrost wartości przedsiębiorstwa, bliskość tych rynków oraz poszukiwanie nisz na rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z badania wynika, że 60,8 proc. badanych firm stwierdziło, że zamierza rozwijać obecnie posiadane za granicą spółki. 31,4 proc. deklaruje, że chce otwierać spółki lub oddziały. Tylko 29,4 proc. badanych firm, które zainwestowały za granicą, nie przewiduje żadnych zmian, a zaledwie 7,8 proc. chce się wycofać z tych inwestycji.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA