REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PARP: w tym roku jeszcze jeden konkurs na wsparcie e-biznesu

REKLAMA

Od 14 listopada do 16 grudnia przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości o dofinansowanie z funduszy unijnych uruchomienia e-usług. Do podziału ma być około 150 mln zł.

REKLAMA

PARP ma ogłosić nowy nabór wniosków 31 października. Pula pieniędzy dostępnych w konkursie ma być o połowę mniejsza niż we wcześniejszych naborach. Jak powiedziała PAP zastępca prezesa Agencji Patrycja Zielińska, wynika to z tego, że w poprzednich konkursach poprawnych formalnie i merytorycznie wniosków było znacznie mniej niż przewidywano. W konkursie, który trwał od końca lipca do końca września ub.r., do rozdysponowania było 320 mln 871 tys. zł, ale do dofinansowania zakwalifikowano 160 projektów, które miały otrzymać łącznie 74 mln 723 tys. zł.

REKLAMA

Natomiast w rozstrzygniętym właśnie konkursie z maja i czerwca br., pula dostępnych pieniędzy wynosiła ok. 307,5 mln zł. Choć przedsiębiorcy złożyli 1,4 tys. wniosków, do dofinansowania zakwalifikowano 122, na łączną kwotę dofinansowania ok. 57,4 mln zł. Pytana dlaczego tak jest, Zielińska przyznała, że przedsiębiorcy nie radzą sobie z uzasadnieniem merytorycznym wniosku - mówiąc w uproszczeniu, nie są w stanie wykazać, że ich firma będzie dobrze funkcjonować i na siebie zarabiać.

PARP nie przewiduje zmian kryteriów przyznawania unijnych pieniędzy na prowadzenie e-biznesu, ponieważ zdaniem przedstawicieli agencji nie są one nadmiernie zaostrzone. Zielińska przyznała, że w poprzednich latach konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Jednak jej zdaniem rynek się zmienił - przez ostatnie dwa lata przybyło tyle firm działających i sprzedających swoje usługi w sieci, że spora konkurencja utrudnia zaistnienie nowym projektom.

REKLAMA

Agencja zapowiada, że wnioskodawcy, którzy nie zakwalifikowali się do otrzymania wsparcia, w pismach informujących o negatywnym wyniku otrzymają także informacje na temat oceny poszczególnych kryteriów, wraz z uzasadnieniem. Będą więc mogli poprawić swoje wnioski i złożyć je jeszcze raz w kolejnym naborze.

Budżet działania 8.1 unijnego programu Innowacyjna Gospodarka, z którego współfinansowane są e-usługi, to ok. 385 mln euro (ok. 1,5 mld zł). Budżet jest zagospodarowany w ok. 54,5 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA