E-sklepy mają kodeks dobrego postępowania
REKLAMA
REKLAMA
Wśród sygnatariuszy są m.in. Grupa Allegro, Gratka.pl, e-point SA, SuperKoszyk.pl. "Sformułowane zalecenia nie są wyśrubowane, ale naszym celem nie jest rewolucja, a jedynie przyspieszenie ewolucji e-handlu w Polsce. Wszystkie sklepy powinny dostosować swoje procedury do poziomu obsługi, jaki promujemy" - mówi Tomasz Karwatka z firmy Divante opracowującej oprogramowanie dla sklepów internetowych.
W Polsce działa już blisko 20 tys. e-sklepów. Według międzynarodowego instytutu badawczego Centre for Retail Research w 2010 r. wydatki na zakupy on-line w Polsce wyniosły 3,4 mld euro. W tym roku obroty mają zwiększyć się o jedną trzecią.
Jednak wciąż wielu internautów obawia się tak wydawać pieniądze. W zeszłym roku do miejskich rzeczników konsumentów trafiło 24,8 tys. skarg na e-zakupy. Problemy dotyczyły niezrozumiałych wzorów umów, braku informacji o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, braku regulaminu e-sprzedawcy. Zdarzały się także przypadki fałszowania podpisów na umowach czy niewysłania zamówionego towaru.
REKLAMA
REKLAMA