REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż w informatycznej sieci może poprawić kondycję firmy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Internetowe programy ułatwiające sprzedaż o­n-line stają się coraz bardziej popularnym narzędziem wspierającym działalność firmy.

Sprzedaż realizowana za pomocą tradycyjnych metod dawno przestała być jedyną formą dokonywania transakcji biznesowych. Sporo firm dostrzegło już opłacalność wykorzystywania internetu do rozwijania własnego biznesu i prowadzenia przez sieć www skutecznej reklamy swoich produktów i usług. Jedną z form wykorzystania światowej sieci www do handlu jest uruchomienie tzw. programów afiliacyjnych, które są specyficzną odmianą programów partnerskich.

Modele opłat

Program afiliacyjny polega na wykorzystaniu przez bazową witrynę przedsiębiorstwa innych, obcych serwisów do sprzedawania produktów. Platforma programów partnerskich zakłada utworzenie kilku rodzajów relacji pomiędzy bazowym serwisem przedsiębiorstwa a innymi witrynami, poprzez które będzie realizowany handel w internecie. Zwykle wyróżnia się cztery najważniejsze relacje. Pierwszą jest tzw. opłata za działanie. Witryna należąca do programu uzyskuje odpowiednio w umowach skalkulowane opłaty. Jednak opłaty te wiążą się nie z dokonywaną za pośrednictwem witryny sprzedażą towarów lub usług, ale z tym, że użytkownik witryny dokona określonego działania, np. weźmie udział w krótkim głosowaniu, wypełni ankietę i ją prześle, kliknie w banner.

Drugą relacją jest tzw. opłata za zakup towaru lub usługi poprzez witrynę. W tej relacji do usług lub towarów zamieszonych na stronie bazowej sprzedawcy umieszczane są linki. Wówczas za każdy zakup linkowanego towaru lub usługi - witryna należąca do programu partnerskiego otrzymuje procent z transakcji.

Kolejnym modelem jest tzw. opłata za klikanie. Sprzedawca, który się promuje, płaci należącej do jego programu witrynie zawsze wtedy, gdy użytkownik kliknie w banner reklamowy skierowujący do strony bazowej firmy. Skala opłat zależy od rodzaju produktu. W tej relacji witryna promująca produkty i usługi otrzymuje opłatę bez względu na to, czy użytkownik dokonał na witrynie sprzedawcy zakupu czy nie.

W czwartej relacji opłata jest dokonywana za samo wyświetlenie bannera reklamowego. Jednak ten bardzo popularny rodzaj programu partnerskiego obecnie nie ma już takiej siły biznesowej jak w okresie rozwoju internetu. Samo oglądanie nic nie kosztuje.

Obecnie z tych czterech modeli najbardziej pasującym do skali rozwoju biznesu elektronicznego w Polsce jest model drugi, czyli system opłat za zakupy towarów lub usług. System opłat za zakupy wspiera czy raczej powinien być zintegrowany z podstawowymi modułami operacyjnymi przedsiębiorstwa, takimi jak system dokumentacji handlowej, ofertowania, zamówień, wysyłki, serwisu i z modułem zarządzania. Nie można zapominać, że elektroniczna aktywność firmy musi być dostępna dla klientów 24 godziny na dobę, bo zamówienia mogą spływać nawet o 3-6 rano.

Warunki powodzenia

Należy pamiętać, że zyski z wdrożenia programu partnerskiego będą jednak dostępne pod pewnymi warunkami. Przedsiębiorca, chcąc w pełni wykorzystać ten system wsparcia biznesowego, musi przede wszystkim zadbać o jego zareklamowanie na wielu nie tylko lokalnych witrynach biznesowych, ale także wśród różnych firm prowadzących serwisy biznesowe o zasięgu ponadregionalnym. Drugim warunkiem niezbędnym jest wiarygodność. Żadna firma prowadząca witryny www nie zdecyduje się na współpracę z przedsiębiorstwem o wątpliwym pochodzeniu z prostego powodu - niepewności w opłacaniu ustalonych umowami kwot. Trzecim warunkiem jest wdrożenie zautomatyzowanego systemu raportującego, który będzie umożliwiał rozliczanie partnerów programu afiliacyjnego. Czwartym niezbędnym warunkiem przy korzystaniu z programu wspomagającego sprzedaż on-line jest jakość i dbałość o rozwój grupy klientów w programie. Wymaga to zatrudnienia pracownika, który będzie się na stałe zajmował tylko rozwojem programu.

Wyspecjalizowane firmy

Ze względu na fakt, że małe firmy nie zawsze mają fundusze, aby spełnić wszystkie te warunki, niezbędne do uruchomienia i utrzymania programu partnerskiego, mogą one korzystać z usług wyspecjalizowanych firm pośredniczących. Firmy te, z jednej strony umożliwiają właścicielom witryn szybkie i łatwe wejście do udostępnianych przez siebie programów partnerskich, z drugiej strony mogą dostarczać przedsiębiorcom specjalnego typu oprogramowania do raportowania i rozliczeń.

Silnie posunięta specjalizacja działań firmy i nastawienie na stworzenie systemu sprzedaży on-line ma na celu zwiększenie rentowności firmy poprzez wzmocnienie zadowolenia klienta, ale także wyselekcjonowanie kluczowych nabywców i zaoferowanie im specjalnych korzyści. Satysfakcja klientów może wynikać z jakości oferowanych produktów i usług świadczonych przez firmę, a możliwych do zrealizowania poprzez system sprzedaży on-line. Każdy klient będzie się czuł kimś wyjątkowym dla firmy, która zna jego osobiste upodobania i trafnie je zaspokaja. Korzyścią dla odbiorcy jest więc spełnianie jego potrzeb, a dla firmy prowadzenie długoterminowych relacji z zadowolonym klientem. Z kolei narzędziem, które będzie miał w ręku przedsiębiorca do wspomagania sprzedaży, będą właśnie systemy afiliacyjne.

PEWNOŚĆ KLIENTA I KORZYŚCI

Nie bez znaczenia dla rozwijania aktywności biznesowej przedsiębiorstwa w handlu elektronicznym jest stworzenie w programie handlu realizowanego on-line modelu zaufania klientów do firmy. Ważnym elementem wpływającym na budowanie pewności i zaufania klientów jest m.in. jakość rozwiązań technicznych zastosowanych przy budowie witryny. Poza elementami służącymi zapewnieniu bezpieczeństwa istotne jest zapewnienie dostępu do witryny siedem dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę i to bez zakłóceń. Witryna, której zdarzają się chwilowe przestoje, która będzie czasowo niedostępna, szybko zniechęci internautów.

Tomasz Kozłowski
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA