reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Kto straci po likwidacji kosztów na reprezentację

Kto straci po likwidacji kosztów na reprezentację

Resort finansów chce wprowadzić gruntowne zmiany w rozliczaniu przez przedsiębiorców wydatków na reprezentację i reklamę.

Obecnie mogą oni zaliczyć do kosztów firmy całość wydatków na reklamę publiczną, czyli prowadzoną np. w telewizji. Natomiast wydatki na reprezentację i reklamę niepubliczną mogą być uwzględnione w kosztach jedynie w wysokości nieprzekraczającej 0,25 proc. przychodu.

Z projektu przygotowanego przez Ministerstwo Finansów wynika, że wydatków na reprezentację w ogóle nie będzie można zaliczać w koszty. Z kolei wydatki na każdy rodzaj reklamy mogłyby być uwzględniane w pełnej wysokości. Proponowane przez MF rozwiązanie może okazać się korzystne dla dużych firm, które na kampanie reklamowe wydają krocie. Stracą zaś mali przedsiębiorcy, którzy nie mają pieniędzy, żeby zainwestować w reklamę. Ich wydatki to właśnie zakupy reprezentacyjne w postaci kawy, napoi czy drobnych prezentów dla kontrahentów.

Eksperci są zadowoleni, że zniknie podział na reklamę publiczną i niepubliczną, który dziś jest przyczyną sporów podatników z fiskusem. Podkreślają jednak, że nieporozumienia na tym tle nadal będą się zdarzały, bo reprezentacja i reklama to pojęcia bardzo podobne. A ponieważ nie są zdefiniowane w przepisach, dużym wydatkom na reklamę obniżającym dochód i podatek fiskus z pewnością w dalszym ciągu będzie przyglądał się bardzo uważnie.


Aleksandra Tarka
reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Malinowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama