REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować efektywny system sprzedaży

REKLAMA

Zbudowanie efektywnego systemu sprzedaży to sztuka. Praktycy twierdzą, że dopiero wtedy mamy z nim do czynienia, gdy nie ma już potrzeby, by dyrektor handlowy był obecny w firmie przez 16 godz. na dobę! Tylko jak do tego dojść?
Wbrew pozorom droga do tego celu wcale nie musi być długa. Wystarczy określić potrzeby firmy w tym zakresie i wybrać z bogatej oferty szkoleniowej odpowiedni kurs. Po czym poznać, że propozycja edukacyjna jest na miarę potrzeb? Po pierwsze, powinna wskazywać, jak tworzyć realistyczne plany sprzedaży i utrzymywać wysoki poziom motywacji u handlowców.

Warto pamiętać, że zarządzanie motywacją trzeba rozpoczynać już w chwili rekrutacji, potem wzmacniać je przejrzystym systemem awansów poziomych i przywilejów oraz prowadzeniem ocen okresowych. Kolejne kryterium to przekaz podstawowych zasad tworzenia systemu wynagradzania handlowców – warto go starannie skonstruować zwłaszcza w tych branżach, w których nie wszystkie działania można przeliczyć na prowizję.

Istotnym warunkiem budowania skutecznej sprzedaży jest opracowanie, a potem wprowadzenie standardów obsługi klienta. Dopiero gdy wszyscy handlowcy znają je „na pamięć” i stosują w codziennej pracy, można zastanawiać się, w jaki sposób badać poziom zadowolenia klientów. Przydatne mogą być takie metody pomiaru jak „tajny klient” czy „indeks satysfakcji klienta”.

Orientacja na klienta ma dla sprzedawców kapitalne znaczenie – praktykowana w dłuższym okresie skutkuje wzrostem zadowolenia klientów i zwiększeniem ich lojalności. Kolejnym krokiem w podnoszeniu skuteczności działu sprzedaży jest określenie kręgu klientów kluczowych.

Wprawdzie 80 proc. takich klientów przynosi firmie z reguły zaledwie 20 proc. przychodów, ale ich identyfikacja porządkuje działania handlowe. Określenie, o kogo należy dbać w pierwszej kolejności, powoduje, że sprzedawcy lepiej gospodarują swoim czasem – przeznaczają więcej uwagi na kontakty z właściwymi osobami.

Krzysztof Polak


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA